Klein olieplasje onder auto van vermoedelijk stuurbekrachtigingspomp

Gestart door onnaj, 05-10-2008 20:34:38

Vorige topic - Volgende topic

onnaj

Ik had vd week ineens dat mijn stuurbekrachtiging een boel lawaai ging maken en na controle van het vloeistofniveau bleek dat het 'peilstoke' helemaal niets meer aangaf. Vervolgens heb ik hem bijgevuld tot cold en zag straks een klein plasje olie onder auto liggen.

Betekent dit einde pomp of kunnen er andere oorzaken zijn?

Thanks.

-D©©©L-

Lekkende slangen, leidingen of een keerring in het stuurhuis is bij olie verlies waarschijnlijker dan een defecte pomp.

elmarconi

Pcies,kijk maar eens naar de harmonicastuurhoezen, of die een beetje bol staan...
Zijn geen grappige reparaties weet ik helaas uit ervaring...  :-\
--
Autogas Inside . . .

Jeroentjuh

Haal maar eens een hoes los van je stuurhuis, als daar een plas olie uitkomt is je stuurhuis overleden.....

onnaj

CiteerHaal maar eens een hoes los van je stuurhuis, als daar een plas olie uitkomt is je stuurhuis overleden.....

Er loopt inderdaad olie uit de hoesjes van het stuurhuis, je hoort t ook als je er in knijpt.

Heb even nagevraagd maar een gereviseerde kost al bijna € 400,-!! pfff

elmarconi

Citaat van: onnaj op 14-11-2008 19:15:04
CiteerHaal maar eens een hoes los van je stuurhuis, als daar een plas olie uitkomt is je stuurhuis overleden.....

Er loopt inderdaad olie uit de hoesjes van het stuurhuis, je hoort t ook als je er in knijpt.
Heb even nagevraagd maar een gereviseerde kost al bijna € 400,-!! pfff

Reken maar op 6 uur garagetarief om 'm erin te zetten. Uitlijnen, beetje olie etc.
onder de 750 euro's kom je niet...

Er zijn ?? Leak Stop Pro ?? additieven, waar wisselende resultaten mee behaald worden.
Bij een klein lek uitstel executie. Bij een groot lek weggegooid geld. Daarbij schijnt de ruilhandel (ouwe stuurhuis inleveren!!) niet erg content te zijn met dat goedje omdat de revisie dan blijkbaar niet zo jofel is...
--
Autogas Inside . . .

koenne

Dat leak stop spul zou ik afraden, als je tenminste nog langer met je auto wil blijven rijden. Kan schade aanrichten aan je stuurbekrachtigingspomp, en dan lopen de kosten alleen maar hoger op.

Ik weet niet of het stuurhuis van een 850 hetzelfde is als van een S70, anders kun je Sbv eens vragen, die heeft nog een S70 staan met schade, daar zou je tegen een goede prijs een stuurhuis wel van over kunnen nemen denk ik.

Succes!

elianmars

Citaat van: koenne op 14-11-2008 21:57:06

Ik weet niet of het stuurhuis van een 850 hetzelfde is als van een S70, anders kun je Sbv eens vragen, die heeft nog een S70 staan met schade, daar zou je tegen een goede prijs een stuurhuis wel van over kunnen nemen denk ik.

Succes!

Dacht ik ook al aan. Volgens mij is het stuurhuis hetzelfde.

Sbv

elmarconi

Ik meen dat er twee types zijn: SMI en TWR. Even opletten dus...
--
Autogas Inside . . .