niet meer aan de praat te krijgen.

Gestart door desi61, 07-10-2008 19:48:40

Vorige topic - Volgende topic

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

thuur

Citaat van: Snellebaksteen op 08-10-2008 10:01:27
Klinkt heel erg als 103.

Een defecte nokkenassensor zou ik nog niet uitsluiten. Eerst 103 overbruggen.

Gr ;)

desi61

Citaat van: thuur op 08-10-2008 10:15:20
Klinkt heel erg als 103.

Een defecte nokkenassensor zou ik nog niet uitsluiten. Eerst 103 overbruggen.

Gr ;)
Klinkt heel erg als 103.

Als ik jullie volg is het verstandig om toch gewoon de 103 alvast te overbruggen om problemen voor te zijn? Ik weet niet wat de kosten zijn maar zal ik alvast een nieuwe bestellen of is de brug goed genoeg?

groet Jelle.

Ludo

als noodoplossing is een brug goed.
is het euvel daarmee opgelost, relais vervangen. (kost +-40euro)
is het euvel toch niet opgelost, relais terug plaatsen en verder zoeken.

Snellebaksteen

Ik zou de brug meenemen tot het euvel z'n kop weer opsteekt en dan pas uitwisselen. Anders weet je nooit of het nu aan 103 ligt of niet.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

desi61

Ik heb er inmiddels een brug in aangebracht en de bolide start als vanouds.
Helaas moet ik de komende dagen de 850 gebruiken dus laat hem eerst even zitten. Dit weekend gooi ik de 103 er weer in om te testen of het daar aan ligt. Het relais ligt nu open en kan geen rare solderingen of andere zaken vinden. Contactpuntjes zijn schoon en gaan open, spoeltje is intact etc etc.
Niet mijn hobby trouwens, die electronische blokjes.

groet Jelle.

thuur

Citaat van: desi61 op 08-10-2008 11:51:45
Ik heb er inmiddels een brug in aangebracht en de bolide start als vanouds.
Helaas moet ik de komende dagen de 850 gebruiken dus laat hem eerst even zitten. Dit weekend gooi ik de 103 er weer in om te testen of het daar aan ligt. Het relais ligt nu open en kan geen rare solderingen of andere zaken vinden. Contactpuntjes zijn schoon en gaan open, spoeltje is intact etc etc.
Niet mijn hobby trouwens, die electronische blokjes.

groet Jelle.

Goed kijken naar breuklijntjes. Deze zijn doorgaans bruin en dunner dan een menselijke haar. Hier een foto van een 103 wat al langer naar de eeuwige schakelvelden is:

Gr ;)

desi61

Wordt volgens mij tijd voor een ritje naar "Hans Anders"  ::)
Heb de 103 bekeken met een soort vergrootglas en krijg de indruk dat sommige solderingen wat beginnen te bladeren. Maar voor de volle 100% durf ik niet te beweren dat hij naar zijn ..... is.
Thuur, complimenten voor de foto!
Is de 103 niet door te meten en zo ja weet iemand welke waarden er aangegeven moeten worden?
Zoals ik al aangaf, een batterij is voor mij al een hogeschoolstudie.

groet Jelle.

thuur

Citaat van: desi61 op 08-10-2008 12:34:12
Wordt volgens mij tijd voor een ritje naar "Hans Anders"  ::)
Heb de 103 bekeken met een soort vergrootglas en krijg de indruk dat sommige solderingen wat beginnen te bladeren. Maar voor de volle 100% durf ik niet te beweren dat hij naar zijn ..... is.
Thuur, complimenten voor de foto!
Is de 103 niet door te meten en zo ja weet iemand welke waarden er aangegeven moeten worden?
Zoals ik al aangaf, een batterij is voor mij al een hogeschoolstudie.

groet Jelle.

Een soldering moet blinken, maar vooral gaaf zijn. Oneffenheden wil je niet. Het bladderen wat je zegt zou wel eens juist zo'n breuklijn kunnen zijn.

Meten zal niet lukken, er zit nog voor een paar euro aan halfgeleiders op. Schema onbekend.

Gr ;)

desi61

Lijkt mij duidelijke info.
Zal vanmiddag maar naar Nova Classica is L'warden om alvast een nieuwe te halen.
Kan hij meteen even naar de ECC kijken (bijvullen en meten) en breng ik meteen maar een bezoekje aan de bandenboer i.v.m. trillingen.

Iedereen bedankt voor zijn hulp  :eusa_clap: :eusa_clap: