Paar onderhoudsvragen 855 Aandrijfassen GLT en T5 zelfde?

Gestart door BoudewijnB, 08-10-2008 20:23:09

Vorige topic - Volgende topic

BoudewijnB

Ik moet mijn volvo een grote onderhoudsbeurt geven!

Ik moet mijn voor-wiel-ophangrubbers, fuseekogels, stuurkogels en mijn rechter aandrijfas & homokineten nodig vervangen!

Mijn 1ste vraag: is of ik de complete aandrijfas van een 854 GLT 20V kan gebruiken. Ik heb een 855 t5.

Ten 2e: Is het verstandig om de complete draagarmen te vervangen? of de Rubbers en fusees los te vervangen. Ik wil poluryethaan bussen gaan gebruiken.

Is dit een geod adres?  autopartsonline.nl
voor onderdelen of heeft iemand andere suggesties?

Alvast bedankt

Boudewijn

UserID6342

Over de aandrijfasjes het volgende, er zitten bij alle 854/855 's twee type aandrijfassen in, dikke en dunne.  (Buiten de diesels om) Wat ik van Christ vd Peijl en Boy Geenacker heb begrepen werden beide assen willekeurig door elkaar gebruikt door Volvo.  Zodra de as even dik is kan hij gewoon gebruikt worden, de lengte is allemaal hetzelfde.  Zo heb ik zelf een GLT uit 1992 met de dikke type assen.  Ik heb de rechtse ook moeten vernieuwen omdat de ABS-ring kapot was.  Als ik verder zo jouw verhaal lees, lijkt het me beter om meteen de complete draagarmen te vernieuwen.  Is niet zoveel werk en je pakt de fuseekogel meteen mee in het verhaal. Succes in ieder geval.

Misha

Volgens Haynes zijn de assen van een Turbo en een Non-Turbo anders. IIG de homokineten.

Of het toch wel past, weet ik natuurlijk niet.

Is overigens wel Haynes van de x70, of dat anders is dan bij een 850..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

wepster

Citaat van: Misha op 08-10-2008 21:45:21
Volgens Haynes zijn de assen van een Turbo en een Non-Turbo anders. IIG de homokineten.

Of het toch wel past, weet ik natuurlijk niet.

Is overigens wel Haynes van de x70, of dat anders is dan bij een 850..

de aandrijf assen van een 70 kunnen afwijken die zijn vanhet principe VW dus niet zo als bij de 850 met de grote 36 iger moer maar met een inwendige bout en een grote ring
verder zijn de aandrijf assen van een turbo en een glt niet anders het gaat om het aantal spie banen de 850 heeft er (even onder voorbehoud ) 26 en de X70 heeft er 32 of 33
dus de aandrijf as van een turbo moet normaal ook onder een glt passen of anders om als het maar gaat om de 36 iger moer en niet om de inwendige bout