Falken FK452 - vervanging na 10,000 km

Gestart door Barry_C70, 09-10-2008 15:01:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

S. Brouwer

er is niet aangedraaid, aangezien de pc aangaf dat ze goed stonden.
Vandaar dat ik ook niet begrijp dat ze scheef afslijten.

Misschien toch maar eens een andere uitlijner bezoeken  :eusa_think:

-D©©©L-

Citaat van: S. Brouwer op 29-10-2008 10:08:03
er is niet aangedraaid, aangezien de pc aangaf dat ze goed stonden.
Vandaar dat ik ook niet begrijp dat ze scheef afslijten.

Misschien toch maar eens een andere uitlijner bezoeken  :eusa_think:

post het rapport hier maar eens. Wat de PC ook zegt; als de boel scheef afslijt is er ergens wat mis.
Mijn 609R (de rooie) is buiten specificatie uitgelijnd. Ik heb echter een prima weggedrag, plenty grip en 4 banden die mooi vlak afslijten. Wat is er dan mis ? 

thuur

Citaat van: S. Brouwer op 29-10-2008 10:08:03
Misschien toch maar eens een andere uitlijner bezoeken  :eusa_think:

Goede uitlijners zijn tegenwoordig zeer zeer zeldzaam..


Gr :-\

Barry_C70

Just got a call; alignment and oil change are done and the car is ready for pick up, aparently the alignment was waaaay off, will post the report later this evening.

I asked if I would have to do it again when larger wheels get put on the car, and he said that that was a good idea, but I was under the impression that this wasn't necessary?

thuur

De uitlijning 'verloopt' spontaan door kuilen, stoeprandjes, drempels, etc.etc. Ieder jaar tot twee jaar zou echt het minimum moeten zijn. Maar helaas worden de meeste auto's pas uitgelijnd als het te laat is of als er serieuze onderstel-werkzaamheden zijn geweest.

Banden en velgen hebben eigenlijk absoluut niets te maken met uitlijning van de auto.


Gr ;)

Barry_C70


M a r c

Citaat van: thuur op 29-10-2008 11:21:16
Citaat van: S. Brouwer op 29-10-2008 10:08:03
Misschien toch maar eens een andere uitlijner bezoeken  :eusa_think:

Goede uitlijners zijn tegenwoordig zeer zeer zeldzaam..


Gr :-\

Van Dassen in Eindhoven is érg goed.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Barry_C70

Well, turns out things were pretty out of shape. Rather than the +0.10˚ which is supposedly the preferred degree or something (sorry, left the data result sheet in the car) I was about +0.50˚ on one end and nearly +0.60˚ on the other end (front axel) rear seemed pretty good.

I will scan and post the table soon, suffice to say, its no surprise that the tires wore out so prematurely, and that the outer edges turned into slicks before the center of the tire tread.

Freakybaby

Zo dat staat idd behoorlijk scheef.

Heb je de vorige uitlijner gevraagd wat ie ervan vind?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Barry_C70

I would, but theres no real way to put the blame on him since it was a long time ago since I got the last alignment, about a year or so, and he'll just argue that it happens from time to time. In any case, it's simply a lesson leart; don't go there anymore :P

-D©©©L-

Wil je het rapport hier misschien eens posten, ben wel benieuwd waar het hem precies in zat.

-D©©©L-