Falken FK452 - vervanging na 10,000 km

Gestart door Barry_C70, 09-10-2008 15:01:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Barry_C70

I've had to drive from Groningen to Utrecht at least twice a week for the past 3 months for work. In total I've driven about 9,800km but for shits and giggles lets just say 10,000km

I had brand new Falken FK452 tires put on the front wheels before I started the three months, checking tire pressure each week to make sure I didnt run them flat like I did last time, and now 3 months and 10,000km later, I need to have them replaced again! The outer sides has worn down flat, and the tread depth is about 2mm at its deepest.

Okay, I drive about 140kmh at times, but I would expect these tires to last at LEAST twice as far as just 10,000km

Is this normal? Could it be a case of camber alignment? The rear tires are the still the same tires that came when I got the rims like a year ago! Replacing the fronts will be my third time in just about 1.5 years!

Eugene

Ik zou de auto eens laten uitlijnen, lijkt me niet normaal dat ze na 10.000km versleten zijn. Tenminste niet met straatgebruik en ook nog zoveel autobaan kilometers.

De banden op de achteras slijten idd nauwelijks.


If it's not blown, it sucks...

FGG

Ik sta op 't punt mijn Michelins te vervangen na 2,5 jaar en dus 90.000km. :eusa_whistle:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

bassie81

Als de banden scheef zijn gesleten dan is dat zeker de uitlijning van de auto.

Bij montage van de nieuwe banden had de bandenboer aan de stijtage van de oude kunnen zien hoe het ermee stond. Waren die ook al scheef afgesleten dan had de bandenboer naar mijn idee moeten adviseren de auto uit te laten lijnen.

Barry_C70

what about the fact that the tread is also very shallow? I don't think thats an issue related to the alignment.

bassie81

een verkeerde uitlijnen kan ook voor extra slijtage zorgen doordat de banden meer 'wringen'.

Als je teveel toespoor ( / \ ) of uitspoor ( \ / ) hebt staan rollen de banden niets netjes maar wringen ze een beetje. Dat zorgt ook voor extra slijtage.


S. Brouwer

#6
Ik heb ook de falken fk452 onder m'n auto liggen in 16inch.

De banden achter zitten er nu 33.000km onder en zijn aan de binnenkant scheef afgesleten maar nog niet op. Van het scheef slijten had ik al na 10k last van vandaar dat ik ze ook achter heb laten zitten.

Voordat de banden eronder gingen heb ik de auto laten uitlijnen en daaruit bleek dat alles goed stond. Afgelopen zomer heb ik hem weer laten uitlijnen ivm het scheef slijten maar nog was de afstelling goed.

Voor heb ik v/d zomer nieuwe falken fk452 geplaatst en deze zitten er nu 6k onder en heb voor zover ik zie nog geen last van scheef afgesleten of ver versleten banden. Rij over het algemeen rustig maar rotondes en opritten zijn zo nu en dan toch wel leuk.

Kan het zijn dat de maat velg ermee te maken hebben?


-D©©©L-

Eerst maar eens laten uitlijnen.
Misschien kan je een foto posten van het profiel van de voorbanden ? Dat zegt meer dan 1000 woorden. 

Turbobiker

Mijn ervaring is dat de Falkens duidelijk harder slijten dan de Kumho's die ik hiervoor had. Maar bij snel genomen bochten willen de voorbanden sowieso erg slijten aan de buitenkant.

Ik houd van snelle bochten, maar maak ook veel snelwegkilometers. Met een keer wisselen van voor naar achter zijn de voorbanden (die eerst 30.000km achter hebben gelegen) pas na 50.000km vervangen. De originele voorbanden (30.000 voor, inmiddels 25.000 achter) zitten nog steeds achter. De Falkens voor laten na 5000km al weten dat we de 20.000km niet gaan halen...


(ik heb niets tegen Falken, de prestaties zijn goed, maar er zijn betere banden voor hetzelfde geld te koop)
De Tussenpaus

Barry_C70

The Canistors are back on for the winter, today the car is at the garage getting an alignment, will report back how crooked the wheels actually were.

M a r c

Volgens mij heeft Mitsupiet minimaal 30.000 kms gereden op zijn FK452's en die waren normaal afgesleten.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

-D©©©L-

#11
Citaat van: M a r c op 29-10-2008 09:15:04
Volgens mij heeft Mitsupiet minimaal 30.000 kms gereden op zijn FK452's en die waren normaal afgesleten.

Als er goede foto's + profiel metingen komen is er veel te zeggen over de reden van slijtage.
Ik vermoed dat een deels versleten onderstel in combinatie met een verlopen uitlijning, spacers en onjuiste bandenspanning een boel van deze slijtage kan verklaren.

Er staan 10.000 foto's van de koets en velgen online, een paar niet bewerkte (!) foto's van het loopvlak duurt nogal. Hoop dat ze wel gemaakt worden als de banden nog op spanning staan.  ::)

reneetje

De rijstijl is altijd nog de belangrijkste oorzaak voor snel slijten ( er van uitgaande dat de boel fatsoenlijk is uitgelijnd)

IK heb er Gislaved onder zitten en die gaan de 15 dkm ook niet halen , zag ik alwel  :eusa_sick:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

S. Brouwer

mijn achterbanden zijn aan de binnenkanten scheef gesleten. Maar bij het laten uitlijnen van de auto bleek dat alles goed stond (volgens de pc).

Banden spanning staat op 2.5, standaard 16 inch velg met 205/55/16.

Na 10.000km was dit al het geval, waardoor ik niet meer kon wisselen met voor.(scheef trekken)

Valt hier iets uit terug te leiden? of slijten de achterbanden bij een s70 in combinatie met lpi tank vaker scheef af?


reneetje

Citaat van: S. Brouwer op 29-10-2008 09:47:03
mijn achterbanden zijn aan de binnenkanten scheef gesleten. Maar bij het laten uitlijnen van de auto bleek dat alles goed stond (volgens de pc).

Banden spanning staat op 2.5, standaard 16 inch velg met 205/55/16.

Na 10.000km was dit al het geval, waardoor ik niet meer kon wisselen met voor.(scheef trekken)

Valt hier iets uit terug te leiden? of slijten de achterbanden bij een s70 in combinatie met lpi tank vaker scheef af?



Zijn de achterwielen ook uitgelijnd dan?

Zal niet de eerste banden boer zijn die ijskoud zegt dat er achter niks uit te lijnen valt , terwijl dit wel degelijk mogelijk is. :-\
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)