Roest een Volvo-uitlaat wel eens?

Gestart door multiklep, 11-10-2008 09:32:04

Vorige topic - Volgende topic

R o b

Bij mij 240k waarvan 227k in Zweden............nieuw uitlaatje is besteld!

)()()sT

Uitlaatje zit er bij mij waarschijnlijk al 300.000 km. onder en is niet rot.
Wat me wel verbaast is het eindstuk; standaard *70 ovale eindstukje. Dat ding is bijna doorgerot, tenminste zo ziet ie eruit. Dat ze vies en wat bruiner worden oké, maar mijne is gewoon roestbruin en de randjes zijn er al af.

Johann

Heb onder de rode 850 een T5 uitlaat zitten met een rotte plek in de demperpot. Lijkt of er vaak condens in deze demper heeft gestaan.
Ik weet alleen niet van welke auto deze uitlaat komt. Kan een T-5R van '95 zijn, een 850 T5 van'97 of een S70 T5 van '00 .. .. ???

dirktv

Bij mij originele t5 uitlaat ook een rotte plek gehad bij de demper. Uitlaat was toen 10 jaar oud.

multiklep

als de motor (en uitlaat) warm is, maakt hij een snerpende toon als een opgevoerde honda.... Wat kan dat zijn? :eusa_think:

Philip850

Lamellen in de einddemper gaar denk ik? Of de kat op z'n eind?
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

elmarconi

Citaat van: )()()sT op 06-11-2008 08:55:51
Wat me wel verbaast is het eindstuk; standaard *70 ovale eindstukje. Dat ding is bijna doorgerot, tenminste zo ziet ie eruit. Dat ze vies en wat bruiner worden oké, maar mijne is gewoon roestbruin en de randjes zijn er al af.

Die van mij ziet er ook aan de randen door de ratten aangevreten uit.
Zou het rijden op LPG er iets mee te maken hebben  ??? ???  ;)
--
Autogas Inside . . .

multiklep

als kat op zijn eind is, moet er dan geen lampje op het dashboard branden? :eusa_eh:

thuur

Citaat van: multiklep op 07-11-2008 11:35:01
als de motor (en uitlaat) warm is, maakt hij een snerpende toon als een opgevoerde honda.... Wat kan dat zijn? :eusa_think:

Als het klinkt als een fartcan (Honda) dan kan je spruitstuk gescheurd zijn.

Gr ;)

reneetje

Citaat van: thuur op 07-11-2008 12:13:38
Citaat van: multiklep op 07-11-2008 11:35:01

Als het klinkt als een fartcan (Honda) dan kan je spruitstuk gescheurd zijn.

Gr ;)

Juist met koude motor hoor je dat dan, met warme motor is dat vak minder of weg.

Zal idd wel iets in je kat zitten dat dit soort geluid veroorzaakt, nog geen last van dat de motor iets wat inhoud in de hogere toeren?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

multiklep

ik hoop niet dat het de kat is. Maar er zitten dus wel schroeven in de grote demper voor de benzinetank. Ik denk dus aan tussenschotten in die demper...

johan283

In mijn originele uitlaat zat toch na 12 jaar ofzo een gat in de laatste demper........Dus die dingen gaan toch niet eeuwig mee, ondanks dat ze van RVS zijn gemaakt, er blijft blijkbaar toch condens achter in die dempers. Veel kleine stukjes rijden is ook niet bevorderlijk voor de levensduur van de uitlaat

Lampje

305.000 km, model 95 uit 94, waarvan 70.000 op LPi.

Nog de orginele demper, maar achterste uitlaatophanging ook recent doorgerot. Vervangen door orgineel Volvo-beugeltje.

volvoTon

De uitlaat van mijn auto zit er al 12 jaar en meer als 400.000 km onder en is nog helemaal in orde. :) :)

volvoton

multiklep

De 850 maakt al bij de start een raar uitlaat geluid. Geef ik gas en keert het terug naar stationair toerental, maakt het een 'knetter' geluid. Nu is het geluid bij een koude motor beter te horen...
:eusa_think: