De beste MP3 autoradio voor een 850

Gestart door Dreamer, 07-01-2003 13:34:54

Vorige topic - Volgende topic

Dreamer

Wie heeft er 1 en waarom juist die gekozen?
Alle hierboven gedane uitspraken zijn op persoonlijke titel.Gelijkenis met werkelijke personen dood of levend berust op toeval.Eventueel kwetsende uitspraken zijn niet als zodanig bedoeld.

HaRdCoRe-WeZ

Ik heb er 1, heb weliswaar geen 850, maar wel een MP3-speler in mijn Nissan Micra. Mijn budget is niet zo groot, dus heb ik gekozen voor een AV MP3-speler. 4x40Watt, kostte me 150 pleuro. Niet te veel geld dus, tis een soort van JVC ofzoiets. Weet nog niet hoe het klinkt, tis te koud om het in te bouwen brrrrrrrr..

DUH M@ZZOL$$

Hans B6254

Ik heb in mijn V960 een Sony CDX-MP30 Radio MP3 player Xplod 50 W x4 CD-R/RW
Waarom:
was een goedkope MP3 player ( zomer 2002 ca € 225 bij Brezan)
Heeft een soort draaiknoppen voor hard/zachten en seek
vind ik een voorwaarde voor eenvoudige/veijlige bediening
Heeft externe telefoon mute

Gaat hard zat voor mij V 960 ook als je teller boven de 220 gaat.

Kortom ik ben er blij mee, zowel de V 960 als de Sony

Deze radio ziet sub dir op een mp3 cd als een nieuw album en je kunt zowle een nummer skippen als een album ( sub dir)

Heb momenteel hele "goedkope" MP3 bij de kijkschop gezien. Hebben ze trouwens ook een DVD / MP3 player echter zonder radio.

JHH
[move]Alzheimer is not a disease, it a way of living.... Zo na 250 nuttige en minder nuttige postings hou ik het voorlopig voor gezien. Veel lol met je Rofel..........   I will be Back[/move]

Nico2

;) Ik ben sinds een jaar in het bezit van een Lenco. Ik was aan het zoeken naar een Pioneer, maar heb toch de gok genomen voor Lenco. Bevalt prima, ik heb er inmiddels zo'n 40.000 km mee gereden en hij heeft heel veel gedraaid.

Edwin

CiteerWie heeft er 1 en waarom juist die gekozen?

Ik heb er geen en wil er ook geen. Reden: het geluid van MP3 is zwaar kl@ten!  >:(Het kan aan mijn oren of liggen maar ik vind het niet klinken. Nu ben ik al jaren met de betere home audio bezig en, al zeg ik het zelf, redelijk in-to-audio en hoor ik gauw verschillen maar MP3 slaat werkelijk alles. Het lijkt wel of er een plastic zak over de speaker zit en dat daar onderuit muziek komt :(
Spendeer je geld liever aan een goede autoradiocdspeler en neem wat meer cd's mee ipv 40 op 1.
Desalniettemin: succes met zoeken ;)

gr. Edwin.  8)

Roy V70R

CiteerWie heeft er 1 en waarom juist die gekozen?

Beste koop volgens consumentengids.
Sony CDX-MP30.

Wordt bij ons het meest verkocht.

Waarom???
Eenvoudige bediening.
Zeer goede geluidsweergave mede dankzij goede eind IC.
Redelijk veel opties.
Rustig design.

Iets beter maar ook duurder is de CDX-MP70.

Suk6

groeten roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R

Dreamer2

Lenco  heb ik aanzienlijk veel slechte reviews over gelezen. Schijnt dat het heel erg afhangt welke je koopt sommigen zijn lirisch anderen vinden hem te vaak overslaan of hebben warmteproblemen.

JVC schijnt ook een goede te hebben, maar ik ben geen JVC fan. Pioneer schijnt weer beter geluid te hebben maar is duurder. Sony wil ik persoonlijk niet hebben.

En een blauwe display vind ik ook niet echt staan in een 850. Toen ik een lease golf IV kreeg was er nog geen enkele radio te vinden met blauwe verlichting, nu kom je er bijna niet meer om heen :(  >:( >:(
U wordt bedankt, u kunt wel gaan....

Jur

Ik heb een Kenwood KDC-PSW9521 en daar ben ik heel tevreden over. Ik heb deze gekocht omdat ik deze het mooist vond.
De technische details staan hier: http://www.kenwood.nl/products/caraudio-list.asp?sif2=4&sif3=23&pid=390

Verder ben ik het absoluut niet met Edwin eens dat het MP3 geluid zo slecht is. Sterker nog, bij een goed gemaakte MP3 hoor je het verschil niet eens met een CD. Er zijn tenslotte 16 levels waarop je MP3's kunt maken, varieërend van HiFi tot telefoongeluid.

Paul_H

Ik heb ook de Sony wellis waar niet in een 850, daar moet ik nog voor sparen. Maar wel in mijn Peugeotje, fijn dingetje!

Dreamer

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar deze radio.

Varibele kleurendisplay zodat hij past bij de interieurverlichting. (hoop ik)
Alle hierboven gedane uitspraken zijn op persoonlijke titel.Gelijkenis met werkelijke personen dood of levend berust op toeval.Eventueel kwetsende uitspraken zijn niet als zodanig bedoeld.

Edwin

CiteerSterker nog, bij een goed gemaakte MP3 hoor je het verschil niet eens met een CD. Er zijn tenslotte 16 levels waarop je MP3's kunt maken, varieërend van HiFi tot telefoongeluid.

Oke zou kunnen. De enige luisterervaring met MP3 is van een cd van een collega van mij. Die had iets van 150 nummers op een cd geperst. Waarschijnlijk omdat dat zoveel is zal zijn opname wel met weinig kbps zijn. Ik heb echter wel gelezen dat MP3 bewust bepaalde frequentiegebieden weg laat omdat die toch niet hoorbaar zouden zijn voor het menselijk oor! Dit vind ik dus pure onzin, ieder mens hoort anders. Ook zou de basweergave mono zijn, ook weer om ruimte te besparen. Maar goed ik wil wel eens een goed opgenomen cdtje met MP3's horen. Misschien bij de ALV??

gr. Edwin.  8)

Hans B6254

Zag vandag de Sony CDX-MP30  in de brezan folder staan voor € 215  ( excl btw) weet niet of daar nog korting van af gaat dacht het niet.

JHH
[move]Alzheimer is not a disease, it a way of living.... Zo na 250 nuttige en minder nuttige postings hou ik het voorlopig voor gezien. Veel lol met je Rofel..........   I will be Back[/move]

Paul_H

CiteerOke zou kunnen. De enige luisterervaring met MP3 is van een cd van een collega van mij. Die had iets van 150 nummers op een cd geperst. Waarschijnlijk omdat dat zoveel is zal zijn opname wel met weinig kbps zijn. Ik heb echter wel gelezen dat MP3 bewust bepaalde frequentiegebieden weg laat omdat die toch niet hoorbaar zouden zijn voor het menselijk oor! Dit vind ik dus pure onzin, ieder mens hoort anders. Ook zou de basweergave mono zijn, ook weer om ruimte te besparen. Maar goed ik wil wel eens een goed opgenomen cdtje met MP3's horen. Misschien bij de ALV??

gr. Edwin.  8)

Het licht echt aan de kwaliteit, of die goed geript is etc.
Of als hij van internet geplukt is, en opgenomen is van de televisie. Dan hoor je het wel...
Maar als je zelf je cds ript met bv audiocatalist. Op goede kwaliteit dus minstens 128kb/s dan merk je weinig verschil hoor! Maar als het slecht is op je pc, dan is het dubbel zo slecht in de auto...
Maar ik merk meteen wanneer een mp3tje K*t is, omdat ik mijn pc op mijn stereo digitaal optisch heb aangesloten...

Dreamer

CiteerIk heb echter wel gelezen dat MP3 bewust bepaalde frequentiegebieden weg laat omdat die toch niet hoorbaar zouden zijn voor het menselijk oor! Dit vind ik dus pure onzin, ieder mens hoort anders.

Dat schijnt ook bij CD's te zijn. Er zijn mensen die beweren dat klasieke muziek op een cd minder mooi klinkt dan op vinyl (de ouderwetse plaat). Reden daarvoor zouden inderdaad de onder- en boventonen moeten zijn die samen een klankkleur maken. Bij het maken van een CD worden deze onder- en boventonen niet meegenomen in de conversie, bij vinyl zou zoiets wel gebeuren.

Maarja klassieke muziek is eigenlijk alleen echt mooi als het live is. Door het gebouw en de ambiance krijg je een mooie ruimtelijke verdeling van de geluiden. Op een stereotoren komt het gewoon van twee kanten en je installatie knoeit er wat mee om en dan zou het ongeveer zo horen als het was.

Geef mij maar trance :) de CD van de afgelopen White edition is aanzienlijk beter dan dat het live was. (ja, ik ben er geweest   8) met mijn 32 jaar en ik voelde me inderdaad oud)  :-[