Turbo fluit

Gestart door TM665, 14-10-2008 08:06:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TM665

heb de turbovervangen, wat een rust. Je raakt er aan gewent, maar na de inbouw merk ik pas in wat voor een stilte ik nu optrek. Ik hoor nu alleen die doffe roffel... Heerlijk...

elianmars

Is er een nieuwe of een gebruikte op gegaan? Wat was je er (ongeveer) voor kwijt?

Amazon

Vast geen fluitje van een cent! :angel:

TM665 ik ben wel benieuwd naar een groter plaatje van jouw avater heb je die?

Lijkt me errug mooi!
Bigger and better!

TM665

Heb voor 100 euro een goede turbo met garantie bij Boy Geenacker gekocht. Het ombouwen koste nog 350 euro. Maar ze hebben alle leidingen doorgeblazen en nieuwe olie en filter geplaatst. Compleet was ik 450,- kwijt en dat in vergelijking met de 1400,- die ik bij Volvo moest betalen.

Ludo

Citaat van: TM665 op 22-11-2008 07:44:13
Heb voor 100 euro een goede turbo met garantie bij Boy Geenacker gekocht. Het ombouwen koste nog 350 euro. Maar ze hebben alle leidingen doorgeblazen en nieuwe olie en filter geplaatst. Compleet was ik 450,- kwijt en dat in vergelijking met de 1400,- die ik bij Volvo moest betalen.


je vergelijkt appelen met peren.
of had je bij Geenacker een vonkelnieuwe turbo voor die 100 euro?.

elianmars

Citaat van: Ludo op 22-11-2008 08:01:58


je vergelijkt appelen met peren.
of had je bij Geenacker een vonkelnieuwe turbo voor die 100 euro?.


Inderdaad geen eerlijk vergelijk. Ik zal niet snel een gebruikte turbo (laten) monteren. Een gereviseerde dan weer wel. Die heb je voor ca. 400 euro.

Wat voor garantie heb je gekregen bij die turbo? Als-ie niet goed is, krijg je weer een "nieuwe"?

Gunnar

Een goede occasie waar geen overdreven speling op zit is toch geen issue? Zeker niet als je die voor 100 euro hebt.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

elianmars

Citaat van: Gunnar op 23-11-2008 12:37:14
Een goede occasie waar geen overdreven speling op zit is toch geen issue? Zeker niet als je die voor 100 euro hebt.

Nee, dat niet. Maar het is dan geen eerlijk vergelijk tegenover de prijs van de dealer, die wel een nieuwe monteert.


TM665

#23
Het is een heel goed allternatief voor een turbo zonder speling. Als een turbo goed is, dan is dat niet zo heel belangrijk of dat die nieuw is of gebruikt.  En met een verschil van 1000 euro vind ik het allternatief helemaal iets om te overwegen. Een revisie kost rond de 600 euro zonder inbouw. Met het inbouwen erbij zit ik dan op 950 euro. Dat is nog altijd 450 euro minder dan dat de dealer rekend. En daar krijg je ook een gereviseerde. Wat overigens ook nog altijd beter is dan een nieuwe uit de schappen van het Volvo magazijn.

Ben net terug uit Oostenrijk en heb erg veel lol gehad op de autobahn. Met de turbo zit het wel goed. En er zit gewoon een half jaar garantie op de turbo, dat mocht er iets zijn waardoor je niet tevreden bent dat je dat ding gewoon terug kan brengen.

thuur

De speling alleen hoeft niets te betekenen..


Gr :eusa_shhh:

V70geRwin

Cool dat het weer opgelost is  :eusa_clap:

Merk je nu ook dat hij eerder onderin begint te trekken?
Heb je nog een foto van de oude schoepjes?