stotterende TDI als ie warm wordt

Gestart door cleem, 14-10-2008 22:13:02

Vorige topic - Volgende topic

cleem

Ik heb een 850 TDI maar ik als hij warm wordt ben ik af ben toe mijn  mijn turbodruk kwijt en loopt als een natte krant  :eusa_wall: ,en zo loopt ie weer als een zonnetje  :laugh: en dit herhaald zich per rit een aantal keer  de motor slaat meestal niet af en blijft aan. wat kan de oorzaak wezen beste forum vrienden.
Ik heb EGR klep al uit het systeem gehaald.

RRRRR_Ramon

Brandstoffilter verstopt, luchtlekkage brandstofsysteem....

Succes!
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

elianmars

brandstofretourleidingen?

Leuk woord voor galgje  ;D

cleem

hoe zou ik dat kunnen controleren die leidingen en filters

thuur

Citaat van: cleem op 15-10-2008 18:41:16
hoe zou ik dat kunnen controleren die leidingen en filters

Filters moet je terug kunnen vinden in de onderhoudshistorie. Leidingen op het oog enkel of ze lek of beschadigd zijn.

Gr ;)

jan piet

Wat heeft je TDI gelopen??? Die van mij had dergelijke problemen als ie écht moest trekken, en dan meestal op vakantie in de bergen. Relatief bekend probleem als de radiateur wat vervuild is. Bij mij met dik 370.000 meen ik vervangen en sindsdien weer als vanouds rijdend. Motor slaat dan vaak in noodloop, dat duurt van een paar minuten tot een kwartier en daarna gewoon weer gaan.
Andere die ik ook al meegemaakt heb: slechte spanrol ertussen waardoor de pomp telkens verloopt. Ga je ook niet van lachen als je dat gebeurt, maar dan zou ie bijna constant moeten 'vervelen'.
Gr, JP

cleem

Idd als ik rustig rij komt het minder  voor en hij wordt erg heet  als het gebeurt , mijn tdi heeft nu 360.000 gelopen, (de span rol en riem is net vervangen)

jan piet

Citaat van: cleem op 18-10-2008 20:24:51
Idd als ik rustig rij komt het minder  voor en hij wordt erg heet  als het gebeurt , mijn tdi heeft nu 360.000 gelopen, (de span rol en riem is net vervangen)
Dan lijkt het érg op de klacht zoals ik deze had en pas verholpen was toen de radiateur  vervangen werd. De garage kwam er lange tijd niet uit, totdat de hele boel maar 'ns opengetrokken werd. Aan de voorzijde zag je niet veel, maar de dode vliegen enz. worden verder naar achteren geblazen en gaan héél veel stof vangen in die km's.
Dus het onderzoeken meer dan waard!
Gr, JP

cleem

Na wat testen gemerkt dat de koelvloeistof doorvoer niet liep zoals het zou moeten, een nieuwe termostaat gemonteerd en tot nu toe nog geen klachten, je zat al wel heel warm dus :) maar ik heb nu het vermoeden dat het warmlopen mijn koppakking heeft gekost. ik heb nu veel in het koel systeem :'(

elianmars

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

Amazon

Dan moet je metertje toch ook wel flink richting of in het rode hebben gezeten...
Bigger and better!

RRRRR_Ramon

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

cleem

druk in het koelsysteem hihih dom van me