Diesel oliesoort advies van verschillende fabrikanten

Gestart door TM665, 15-10-2008 07:57:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

bupozaanstad

Het zal me niets verbazen dat deze olie door een van de grotere merken wordt afgevuld en door de importeur wordt voorzien van het merk Techno en op de markt wordt gezet als een low budget olie.

pimsam

Ik heb vorige week Sunoco olie volsynteet 5W40 in de diesel gedaan. Slechts 26,50 voor 5 liter. Hij loopt, zoals door meerdere gemeld op dit forum, een stuk rustiger. Met name onder de 2000 tpm loopt ie soepeler.

Lampje

Goede analyse Bupo!

Ik heb gebeld en het is de raffinaderij van Total/Elf die de Action Store olie brouwt.

Elf heeft een multigrade 10W40 in haar programma.

Meten is weten. Ik ga beide oliën meesturen naar het lab om ze, ongebruikt, exact met elkaar te vergelijken.

Ik ben overigens nog wel geïnteresseerd in de HTHS-waarde van deze olie en die vraag heb ik uitgezet bij Elf.

Groet.
Citaat van: bupozaanstad op 23-11-2008 16:37:11
Het zal me niets verbazen dat deze olie door een van de grotere merken wordt afgevuld en door de importeur wordt voorzien van het merk Techno en op de markt wordt gezet als een low budget olie.

bupozaanstad

Citaat van: Lampje op 24-11-2008 13:58:03
Goede analyse Bupo!

Ik heb gebeld en het is de raffinaderij van Total/Elf die de Action Store olie brouwt.

Elf heeft een multigrade 10W40 in haar programma.

Meten is weten. Ik ga beide oliën meesturen naar het lab om ze, ongebruikt, exact met elkaar te vergelijken.

Ik ben overigens nog wel geïnteresseerd in de HTHS-waarde van deze olie en die vraag heb ik uitgezet bij Elf.

Groet.
Citaat van: bupozaanstad op 23-11-2008 16:37:11
Het zal me niets verbazen dat deze olie door een van de grotere merken wordt afgevuld en door de importeur wordt voorzien van het merk Techno en op de markt wordt gezet als een low budget olie.

Ik ben erg benieuwd wat er uit de kijk en vergelijk test komt, ze hebben ook een vol syntheet 5 W 40

Lampje

Bupo of iemand anders die geïnteresseerd is: koop van beide merken een flesje en we sturen ze mee in de analyse als koppeltje.

bupozaanstad

Welke 2 olie soorten ga je nu laten bekijken Lampje?

Lampje

Bupo,

Dat worden Techno 15W40 semi-syntheet en Elf 15W40 semi-syntheet:

Specificaties:

Techno                Elf
______________________

MB 229.1             MB 229.1
VW 500.00/         VW 501.01
      505.00                 505.00
API SL/CF            API SL/CF
ACEA A3/B3         ACEA A3/B4

Zoals je dus kunt zien zijn het niet éxact dezelfde olies ::)

volvofred

Ben erg benieuwd naar de uitslag van dit vergelijk ::).
Heb al wel veel ervaring met bijv. de 5w-40 volsynth. van de HEMA (ja van die rookworsten). Heb hier al 60000 km mee gereden in mijn v70tdi. 3 x gewisseld en geen verbruik o.i.d.

Lees graag de bevindingen