Verschillende versies PNP ? (850 AT)

Gestart door Daf46, 15-10-2008 21:00:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Daf46

Hallo,

Ik heb een paar weken geleden een nieuwe PNP laten plaatsen en sindsdien kan ik niet meer starten in N, alleen nog in P.
Zijn er verschillende versies van de PNP of is deze (of de vorige) verkeerd afgesteld ?

Ik merk trouwens ook dat als ik de pook in N richting R duw (zonder de deblokkeer-knop in te drukken) het motortoerental licht oploopt (ik kan mij niet herinneren dat id dat deed met de vorige PNP).

De PNP is vervangen omdat de vorige steeds slechter contact maakte bij koud weer.

-D©©©L-

Ik gok erop dat de huidige niet goed is afgesteld.

Daf46

Citaat van: -D©©©L- op 15-10-2008 21:01:52
Ik gok erop dat de huidige niet goed is afgesteld.
Ik heb gelukkig de rekening nog niet betaald (want nog niet gekregen)  ;)

UserID6342

Idd vermoed ik ook dat de PnP niet goed is afgesteld.  Maar wat bedoel je met pook van N naar R schuiven zonder deblokkeerknop te gebruiken ??  Als alles goed is kun je zonder de knop te gebruiken de pook helemaal niet van N naar R bewegen !!  Zou voor de zekerheid toch maar even teruggaan als ik jou was.  kan me ook niet voorstellen trouwens dat dit bij een originele dealer ingebouwd c.q. afgesteld is.

Daf46

Citaat van: Dirk342 op 16-10-2008 09:29:23
Maar wat bedoel je met pook van N naar R schuiven zonder deblokkeerknop te gebruiken ?? 
Was misschien niet duidelijk genoeg:
Uiteraard kan ik niet nar R schakelen zonder de knop in te drukken, maar je kan de pook wel een paar mm heen en weer bewegen. (Typisch van die dingen die je doet in de file  ;))

mehn

Die knop op de pook heeft verder ook niets met de schakelstandensensor (PNP switch) te maken.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Daf46

Citaat van: mehn op 16-10-2008 10:02:50
Die knop op de pook heeft verder ook niets met de schakelstandensensor (PNP switch) te maken.
Inderdaad, maar ik door dat oplopend toerental binnen de 'grenzen' van de N stand denk ik dat de sensor wss niet helemaal juist zit.
Ondertussen mijn garagist uitgehoord, en hij denkt dat de mechanicien van dienst wss niet aan uitlijning van de PNP heeft gedacht  :eusa_doh:

Ludo

Citaat van: Daf46 op 17-10-2008 09:31:57
Ondertussen mijn garagist uitgehoord, en hij denkt dat de mechanicien van dienst wss niet aan uitlijning van de PNP heeft gedacht  :eusa_doh:

je komt het wel eens tegen.. mensen die denken geen bril nodig te hebben.  ;D
maar dit moet toch wel goed afgesteld zijn, bij mij werd er een keer een vergrootglas bijgehaald.
de reden waarom ik niet meer in N kon starten, en de bak raar ging schakelen werd meteen duidelijk.  :D

Daf46

Vandaag ff een testje gedaan met de pook halfweg tussen N en D start ie wel, duidelijk slecht (lees: niet) afgesteld dus.