kloink linksvoor bij schakelen

Gestart door jberg, 17-10-2008 17:30:21

Vorige topic - Volgende topic

jberg

hallo

ik heb t volgende probleem, als ik schakel en de koppeling weer op laat komen hoor ik elke keer een kloinkgeluid

ook als ik achteruitrij en dan rem hoor ik dit geluid, als ik dan vervolgens weer  vooruit rij en rem hoor ik t ook weer

wat is dit????

razorx

Citaat van: jberg op 17-10-2008 17:30:21
hallo

ik heb t volgende probleem, als ik schakel en de koppeling weer op laat komen hoor ik elke keer een kloinkgeluid

ook als ik achteruitrij en dan rem hoor ik dit geluid, als ik dan vervolgens weer  vooruit rij en rem hoor ik t ook weer

wat is dit????

Motorsteun bij bak?
Bovenste heb je uiteraard al gechecked.

Zet je auto in zijn 1 zonder handrem en beweeg hem met de hand een stukkie naar voren of achteren. Zo kan je het geluid misschien beter localiseren.

Of speling in je bak/aandrijving e.t.c.

Groeten, Yits.

jberg

kan t ook aan de veerschotel liggen??

razorx

Dan zou je het ook bij hobbels horen.

pwassink

Bekijk de motorsteun rechtsonder (distrizijde) eens,
zeker als je het klonk-geluid ook bij acceleren en afremmen op de motor in de een of twee hoort.
Bijgaande foto geeft aan waar je moet zoeken ..
(lekker dat imageshack, na een dag al plaatje zoek .. ben ah fixen  :eusa_wall: )

En als hij er zo uitziet van de zijkant af gezien is hij rot, en zal hij ook klonkgeluiden produceren  ..  ;D
Hij draagt dan op de onderzijde van het metalen deel, alle stevigheid is er uit en t blok zal dus
fors bewegen in de ovale opening, op en neer dan met name ..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

jberg

ik heb m ff in de een heen en weer gerost, maar geen gekloink, ik zie wel het blok flink bewegen maar hoor niets

speling op de linker aandrijfas?? en hoe kan ik dit checken?

Misha

Citaat van: jberg op 18-10-2008 21:14:19
ik heb m ff in de een heen en weer gerost, maar geen gekloink, ik zie wel het blok flink bewegen maar hoor niets

speling op de linker aandrijfas?? en hoe kan ik dit checken?

Flink bewegen ?
Met originele steunen max 1-1,5 cm
Anders sowieso vervangen, zie ook gescheurde spruitstukken en zo.

Boven én onder, is dan meestal ook al ver heen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

Wat Misha zegt: niet in orde... Ehh wat hij zegt in orde  ;) , motorbeweging niet in orde.

Wat je ook nog kan proberen, is de auto op een assteun links voor. Weer in zijn 1 en het wiel voor en achteruit draaien en luisteren.
Geluid kan ook goed uit de bak komen, maar Volvo bakken zijn sowieso niet de stilsten.
Zeker op leeftijd. Met mijn Nrfh heb ik er mee leren leven.

Heb je het ook als je heel braaf ontkoppelt en koppelt?

jberg

dan moet ik echt wel met een fluwelen voetje  koppelen en dan hoor je nog een heel zacht kloinkje

Freakybaby

Hoor je het geluid ook als je de koppeling indrukt maar hem niet in de versnelling zet?

De druklagers willen ook graag laten horen dat ze er zitten
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

francois

kijk eens naar de draagarm linkerkant :eusa_think: