Vreemd ?????????????

Gestart door 850Tim, 17-09-2003 20:51:24

Vorige topic - Volgende topic

850Tim

Onlangs was ik in Italie en heb er diverse 850 ers gezien waar de uitlaat aan de bijrijderszijde uitkomt, wat is dat. Iets speciaals of normaal.??? (hier in NL is het me nog nooit opgevallen). En een SE uitvoering wat wil dat zeggen.
Bedankt, Tim
Simply the best.......

BenC70ES

Waren het estate's? Dan zouden het wel eens 850 AWD's kunnen geweest zijn... met de 2.5T van 193pk

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Walter

Ben heeft gelijk, dat moeten 850 AWD's geweest zijn. Die zijn alleen voor modeljaar 1997 gemaakt, aansluitend op het 850 All Wheel Drive Concept-model dat in Geneve 1995 gepresenteerd is. Net als bij de V70 (Classic) en later ook de S70 (vanaf modeljaar 2000) AWD modellen zat de komplete uitlaat in de vorm van twee grote potten vlak achter de bumper. De  uitmonding verhuisd idd naar de rechterkant. Waarom ze de eerste pot niet rechts hebben gemaakt en het eindstuk gewoon links, is me een raadsel... Zit je ook niet met zo'n maf afdekkapje (gauw eraf slopen en er een eindpijp achter monteren :-))

De 850 AWD modellen zijn volgens mij alleen in Zweden, Duitsland, Zwitserland en misschien America geleverd. Meestal staan er wel een paar op mobile.de, zoals hier

Greetzzz

Walter

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

850Tim

Ok, helemaal duidelijk. Bedankt voor de uitleg.
Groeten, Tim.
Simply the best.......

Harm_T5

Tim,
Wat die SE uitvoeringen betreft, Dit is een zweedse type aanduideng als ik me niet vegis . Er rijden er Hier in nederland 14 rond, waarvan wij er een bezitten. Dit is wel een origineel nederlandse auto. Maargoed wat die typeaanduiding betreft weet ik niet precies hoe het zit.
Keep on roffeling :D

Peth©oni

Type aanduidingen hebben te maken wat landen voor hun markt "inkopen" in italie werken ze veel met SE of alleen het type zonder toevoeging.
Turbo volluit ipv T5 ook polar was al heel lang in italie bekend, de laatste 240'ers waren hier ook polars alsmede de 940.
In italie heb je ook 940 SE, het zijn niets anders dan uitvoeringen. In nederland wordt bv een 850 met een lichtmetalen velg afgeleverd in italie met een stalen velg.

Dit is wat ik ooit een keer heb meegekregen hoor dus correct me if i am wrong.... 8)

Roffelred

Citaat van: Ludo op 19-09-2003 22:26:22
helemaal correct Pethconi, in zweden is de typeaanduiding SE hetzelfde als hier een GLE.

Ik heb een 460 SE gehad (origineel Duitse auto geweest) en die had de zelfde specificaties als een GLT. Ook op het NL kenteken stond 460 GLT. Dus volgens mij is het GLT.

hpetak

Citaat van: tim op 17-09-2003 20:51:24
Onlangs was ik in Italie en heb er diverse 850 ers gezien waar de uitlaat aan de bijrijderszijde uitkomt, wat is dat. Iets speciaals of normaal.??? (hier in NL is het me nog nooit opgevallen). En een SE uitvoering wat wil dat zeggen.
Bedankt, Tim
Volgens mij staat SE voor Sport Edition.Dus een soort line met een aantal extra's.
Hans ;D

wstrik

Voor de 900 is het in Amerika gebruikt als Sports Edition (1991) en hier als Special Edition (1992). In Engeland worden ze al heel lang geleverd, daar bestaat ook een gewone "S". Waarschijnlijk zijn dat dezelfde aanduidingen als in Zweden zelf. Voor de 800 weet ik het niet, maar heb in Engeland ook veel 850/S/V70 S en SE gezien.

Edwin

Citaat van: Pethconi op 19-09-2003 22:13:05
In italie heb je ook 940 SE, het zijn niets anders dan uitvoeringen.

Citaat van: Pethconi op 19-09-2003 22:13:05
correct me if i am wrong.... 8)

Ok ;)  De 940SE is hier in 1991 op de markt gekomen en was niet alleen een uitvoering. Dit waren de eerste 940 die waren voorzien van de 2.3 LPT motoren èn ze waren superdelux (leer/ecc/lmv/etc) uitgevoerd. Een kennis van ons had toen als een v/d eersten zo'n 940. Men o men, dat was wat! Het was eigenlijk net een 960 met 2.3LPT motor. ;D

gr. Edwin.  8)