vergrendeling motorkap

Gestart door mevita, 18-10-2008 01:18:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

mevita

De motorkap vergrendeling  van de rechtse kant werkt niet , hij valt niet in het slot.
wat kan ik hieraan doen?

gr mevita

-D©©©L-

Eerst even met een schroevendraaier proberen of het slot functioneert.
Eventueel het rubber stopje in de kap wat verder terug draaien zodat de kap wat dieper "zakt" of het mechanisme wat hoger vastzetten. 
Heb je het mechanisme eruit gehad ?

tip: set even een touwtje aan elk mechanisme om ze los te kunnen maken bij mislukte testen.  ;D

mevita

Nieuw probleempje, ik kreeg nu de motorkap niet meer open bij de midden haak de plastic hendel is gebroken dat gedeelte wat door de grille komt.
Kan ik dat plastic gedeelte los bij de dealer krijgen of moet ik dat kompleet met de ijzeren haak bij de dealer halen, of als iemd het nog tweedehands heeft is natuurlijk ook goed

gr mevita

haasje

volgens mij is die van mijn sloper nog goed, zal eventueel morgen wel even kijken.

mevita

Dat zou fijn zijn,

gr mevita

haasje

Heb zojuist even gekeken, maar hij is ook al gescheurd.

mevita

@haasje, niks aan te doen , in ieder geval bedankt voor de moeite.
misschien iemd anders nog die het heeft liggen.

gr mevita

FRANQ

ik heb heel die haak achterwege gelaten. mijne zit nu alleen vast met de sloten links en rechts.
vond dat haakje maar ielig, en het stoorde me.

ik ga er denk ik nog iets anders op verzinnen, misschien past het v70 systeem ook. Dat kan ik eenvoudig uitzoeken, gewoon een keer overbouwen uit mijn vaders auto.

mvg
frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

mevita

Citaat van: FRANQ op 15-04-2009 23:11:29
ik heb heel die haak achterwege gelaten. mijne zit nu alleen vast met de sloten links en rechts.
vond dat haakje maar ielig, en het stoorde me.


mvg
frank
of dat nou wel zo verstandig is ::)

gr mevita

FRANQ

Citaat van: mevita op 15-04-2009 23:32:57
Citaat van: FRANQ op 15-04-2009 23:11:29
ik heb heel die haak achterwege gelaten. mijne zit nu alleen vast met de sloten links en rechts.
vond dat haakje maar ielig, en het stoorde me.


mvg
frank
of dat nou wel zo verstandig is ::)

gr mevita

niet als hij uit de vergrendeling komt bij 160km/h nee.
is ook meer tijdelijk. ik kan niks fabriceren als het systeem nog onder de kap vast zit.

Ik adviseer ook niemand om zonder te rijden, ookal betwijfel ik of het kunstof scherm de kap dicht kan houden.

heb op me werk al iets gemaakt, maar dat werkte niet. (ontgrendelde als de kap bijna dicht zat omdat hij tegen het kunststof kwam.)
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

monster900

Een maat van me heeft al 2 nieuwe spatborden, nieuwe kap en nieuwe voorruit kunnen halen (met het plaatsen en spuiten een hele kostelijke grap) voor z'n 850 moeten halen, omdat de kap niet goed sloot, en het centrale haakje tijdelijk verwijderd was...

haasje

De auto die ik gesloopt heb heeft ook in het verleden een weggewaaide motorkap gehad, beide hoeken van de motorkap krom en een behoorlijke knik in het voorscherm.

FRANQ

 :o :eusa_silenced:
ga morgen een tijdelijke oplossing verzinnen voor de haak.
de orginele heb ik nog nodig voor de maten.
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

mevita

Als tijdelijke oplossing heb ik nu een lasdraad in het oogje omgebogen en door de grille naar buiten laten steken en daar ook omgebogen, met een beetje beleid kan je dan je motorkap weer opentrekken,

gr mevita

Freakybaby

Er rijden ook wat mensen rond met een tue-wrap in de grille.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn