wie kent deze bandenboer?

Gestart door pac, 19-10-2008 15:48:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lange

Citaat van: thuur op 23-10-2008 01:41:21
Citaat van: razorx op 22-10-2008 21:08:48
Citaat van: Emiel op 22-10-2008 20:12:35

Filmpje uit de US of A mbt oude bandjies
Nuttig postje, kan niet genoeg op gewezen worden!
Twee keer een auto met klapband voor me gehad.


Nou ik vind het wel een beetje bangmakerij... Filmpje gesponsord door Goodyear/Firestone/etc.?

Ken zat mensen die snelweg rijden met banden van zo'n 10 jaar of ouder. Dat ze allemaal mazzel hebben lijkt me sterk.


Gr :eusa_think:

nou sorie mijn banden zijn echt niet ouder als 4 jaar en dan zijn ze onder mijn auto uit
ik wil mijn volvo graag noch een jaar of 10 rijden 
de portemonnee was leeg dus de Volvo weg.
auw auw auw
een Suzuki ignis terug gekocht

Enno

#31
over een jaar zijn deze voorbanden ook op....

dan zijn ze 4 jaar oud....ik heb nog nooit met oudere banden dan 4 jaar in de rondte gereden. Als je veel KM's maakt dan gaan banden nooit langer mee dan 2 kalenderjaren.

En om nu wat positiefs te zeggen.....deze banden rijden vele malen beter dan de Goodyear's die er onder vandaan kwamen...........

Sportief rijden de banden niet....maar qua Comfort is het een verademing. Beter om Comfort met hoofdletters te schrijven.....

Ik denk dat ik tzt weer op zoek ga naar Michelin Primacy's. Alleen jammer dat ze nieuw nauwelijks meer te vinden zijn.

thuur

Citaat van: Dirk342 op 23-10-2008 05:21:49
Citaat van: thuur op 23-10-2008 01:41:21
Nou ik vind het wel een beetje bangmakerij... Filmpje gesponsord door Goodyear/Firestone/etc.?
Ken zat mensen die snelweg rijden met banden van zo'n 10 jaar of ouder. Dat ze allemaal mazzel hebben lijkt me sterk.
Gr :eusa_think:
Ben het niet met je eens Thuur en wel om het volgende; toen ik als masterfiliaal manager werkte bij o.a. Kwikfit instrueerde ik de jongens om op de leeftijd van de banden te letten, dus op de DOTcode voordat ze maar überhaupt een band monteerde. Het is een bewezen feit dat de kwaliteit van rubber schrikbarend afneemt naarmate de band ouder wordt. Het is niet voor niets dat ze bijvoorbeeld bij re-inforced banden of bijvoorbeeld caravanbanden een max leeftijd adviseren van 4 jaar.  Dit is puur en alleen gedaan om het aflopen van de band te voorkomen, het profiel ziet er iff nog als nieuw uit, zeker bij caravanbandjes maar de band is gewoon platweg gezegd versleten.  Het is niet voor niets dat er zo veel ongelukken gebeuren met o.a. caravans.  Mensen bezuinigen. in mijn ogen dan, helaas verkeerd,  Net zoals gebruikte bandjes, etc. monteren "voor weinig geld" is gewoon gevaarlijk.  Je weet niet wat die band heeft meegemaakt in zijn "looptijd".  Er zijn zat slopers die banden van een schadewrak afhalen en die vervolgens gewoon bij iemand onder de auto schroeven, jij wilt zo'n bandje echt niet onder je auto hebben...levensgevaarlijk !!

Ik zeg niet dat het niet waar is, ik zeg alleen dat ik het wat overdreven vind allemaal. Waarom zo'n harde grens van 4 jaar? Als je veel met 240's te maken hebt zul je regelmatig banden uit de jaren 90 tegenkomen op de achteras. Vandaar dat men ook zegt dat Michelins eerder uitgedroogd zijn dan versleten.

Een klapband op de snelweg overleef ik wel in mijn Volvo. En zo niet, dan was het mijn tijd :eusa_dance:


Groet,
thuur
die maar niet zegt welke snelheden hij heeft gehaald op welke bandenleeftijd..

Freakybaby

Citaat van: thuur op 23-10-2008 01:41:21
Citaat van: razorx op 22-10-2008 21:08:48
Citaat van: Emiel op 22-10-2008 20:12:35

Filmpje uit de US of A mbt oude bandjies
Nuttig postje, kan niet genoeg op gewezen worden!
Twee keer een auto met klapband voor me gehad.


Nou ik vind het wel een beetje bangmakerij... Filmpje gesponsord door Goodyear/Firestone/etc.?

Ken zat mensen die snelweg rijden met banden van zo'n 10 jaar of ouder. Dat ze allemaal mazzel hebben lijkt me sterk.


Gr :eusa_think:

Als je oudere banden koopt moet je ook bedenken wat je ermee gaat doen en hoe lang je dat ermee gaat doen. Ik heb nu op de vooras banden uit 2004 liggen. Maar die zijn half zomer 2009 echt wel door het profiel heen.

Waar ze in dat filmpje niet echt aandacht aan geven is dat bij veel mensen de banden 10 jaar of langer op een auto kunnen liggen. Al helemaal met de amerikaanse rijstijl en manier van auto's onderhouden.

Ik heb in '07 een opengesneden achterband gehad. Merkte ik omdat ik het hoorde en het licht ging trillen. Snelheid was 170+ en de volvo deed niks geks. De binnenkant van de band was helemaal open gesneden. Die band was toen net een jaar oud. Op winterbanden eind '07 een steen geraakt op de A10, scheur in de wang van de band. Was wat harder schrikken maar geen gekke dingen. Met een SUV zonder wegligging krijg je natuurlijk ook veel eerder veel heftigere dingen voor je kiezen als er ook maar iets op de weg ligt en je harder dan stapvoets gaat. Zou hetzelfde filmpje weleens willen zien als ze bij de volvo een band eronderuit blazen bij 40 mph. Dat gaat echt niet op die manier reageren, zelfs niet met een versleten set schokdempers.

Wat ook nog uitmaakt: Wat voor bestuurder rijdt er in de auto? Iemand die wat kan of iemand die alleen voor de vorm het papiertje bij een 12 pack OB heeft gekregen.

Naar kwikfit gaan is ook gevaarlijk, als ze ergens veel verkloten dan is het daar wel. Zegt de gek die ooit een wiel verloor toen ie net 10 meter de werkplaats bij kwikfit uitgereden was. Was een lease ding waarmee ik verplicht daarheen moest.

Overal blijft gelden: Je hebt een eigen verantwoordelijkheid. Weet je ergens weinig vanaf betaal dan de hoofdprijs. Dan weet je dat het in ieder geval met de aansprakelijkheid goed zit. Juist dat ontwijken van eigen verantwoordelijkheid ergert me zo verschrikkelijk.

Maar die eigen verantwoordelijkheid en bezig zijn met autorijden of de staat van de auto en risico herkenning die is natuurlijk niet van belang bij het halen van het papiertje. Anders hadden we geen files, en ook geen florerende economie gehad.

Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

UserID6342

Citaat van: Freakybaby op 24-10-2008 00:40:29
Naar kwikfit gaan is ook gevaarlijk, als ze ergens veel verkloten dan is het daar wel. Zegt de gek die ooit een wiel verloor toen ie net 10 meter de werkplaats bij kwikfit uitgereden was. Was een lease ding waarmee ik verplicht daarheen moest.
En bedankt he ? :) Ben overigens blij dat ik er ook niet meer werk, maar het mag iets genuanceerder van mij.  Ik ken diverse jongens die  nog steeds bij Kwikfit werken en echt perfecte monteurs zijn.  Echter fouten worden overal gemaakt, simpel zat ! Het grootste probleem vaak bij dit soort bedrijven is dat bijv. stagelopers en weekendhulpen niet afdoende worden begeleid.  Het wordt allemaal maar voor automatisch aangenomen dat het goed zit, en dan krijg je dit soort gevaarlijke onzin.

razorx

Citaat van: Freakybaby op 24-10-2008 00:40:29
Naar kwikfit gaan is ook gevaarlijk, als ze ergens veel verkloten dan is het daar wel. Zegt de gek die ooit een wiel verloor toen ie net 10 meter de werkplaats bij kwikfit uitgereden was. Was een lease ding waarmee ik verplicht daarheen moest.

Overal blijft gelden: Je hebt een eigen verantwoordelijkheid. Weet je ergens weinig vanaf betaal dan de hoofdprijs. Dan weet je dat het in ieder geval met de aansprakelijkheid goed zit. Juist dat ontwijken van eigen verantwoordelijkheid ergert me zo verschrikkelijk.

Maar die eigen verantwoordelijkheid en bezig zijn met autorijden of de staat van de auto en risico herkenning die is natuurlijk niet van belang bij het halen van het papiertje. Anders hadden we geen files, en ook geen florerende economie gehad.
Kan me hier helemaal bij aansluiten!
Geldt niet alleen bij de Kwik-fit maar overal waar het uit economisch oogpunt zo goedkoop mogelijk moet.
Consument is wat dat betreft een redelijke hoofdschuldige. Die dwingt door zijn/haar keuze immers de leverancier tot een bepaalde politiek.

Freakybaby

Citaat van: Dirk342 op 24-10-2008 10:41:44
Citaat van: Freakybaby op 24-10-2008 00:40:29
Naar kwikfit gaan is ook gevaarlijk, als ze ergens veel verkloten dan is het daar wel. Zegt de gek die ooit een wiel verloor toen ie net 10 meter de werkplaats bij kwikfit uitgereden was. Was een lease ding waarmee ik verplicht daarheen moest.
En bedankt he ? :) Ben overigens blij dat ik er ook niet meer werk, maar het mag iets genuanceerder van mij.  Ik ken diverse jongens die  nog steeds bij Kwikfit werken en echt perfecte monteurs zijn.  Echter fouten worden overal gemaakt, simpel zat ! Het grootste probleem vaak bij dit soort bedrijven is dat bijv. stagelopers en weekendhulpen niet afdoende worden begeleid.  Het wordt allemaal maar voor automatisch aangenomen dat het goed zit, en dan krijg je dit soort gevaarlijke onzin.

Als je onervaren personeel hebt lopen zul je ervoor moeten zorgen dat dat personeel gecontroleerd wordt. Dus het controleren van stagelopers en weekendhulpen is gewoon de verantwoordelijkheid van het bedrijf. Of zou ik korting krijgen als het door een stageloper gedaan werd ipv een echte monteur? De ratio stagelopers - monteurs is bij veel autobedrijven max 1:1. Bij kwikfit/euromaster/etc zie je eerder 4 stagelopers op 1 monteur die er weinig zin meer in heeft, dan kan je gewoon geen kwaliteit meer leveren.

Maar je hebt helemaal gelijk dat het bij de meeste fastfitters drama is, en niet alleen bij kwikfit.

Citaat van: razorx op 26-10-2008 02:05:02
Citaat van: Freakybaby op 24-10-2008 00:40:29
Naar kwikfit gaan is ook gevaarlijk, als ze ergens veel verkloten dan is het daar wel. Zegt de gek die ooit een wiel verloor toen ie net 10 meter de werkplaats bij kwikfit uitgereden was. Was een lease ding waarmee ik verplicht daarheen moest.

Overal blijft gelden: Je hebt een eigen verantwoordelijkheid. Weet je ergens weinig vanaf betaal dan de hoofdprijs. Dan weet je dat het in ieder geval met de aansprakelijkheid goed zit. Juist dat ontwijken van eigen verantwoordelijkheid ergert me zo verschrikkelijk.

Maar die eigen verantwoordelijkheid en bezig zijn met autorijden of de staat van de auto en risico herkenning die is natuurlijk niet van belang bij het halen van het papiertje. Anders hadden we geen files, en ook geen florerende economie gehad.
Kan me hier helemaal bij aansluiten!
Geldt niet alleen bij de Kwik-fit maar overal waar het uit economisch oogpunt zo goedkoop mogelijk moet.
Consument is wat dat betreft een redelijke hoofdschuldige. Die dwingt door zijn/haar keuze immers de leverancier tot een bepaalde politiek.


Klopt. Maar het blijft de verantwoordelijkheid van de leverancier dat hij voldoende kwaliteit levert en geen levensgevaarlijke situaties creëert. Als je niet kan leveren voor een bepaalde prijs dan lever je niet.

De fout die ze maken is dat ze kwaliteit beloven voor een prijs waarvoor je geen kwaliteit kan leveren. Ik heb ooit onder de mazda een setje achter schokbrekers laten monteren bij een fastfitter, 50% korting actie.

Scheelde veel en reed prima tot ik op de weg langs vliegveld Rdam een drempel raakte die eerder nog niet in de 80 km weg lag en het linker achterwiel omhoog vast kwam te zitten. Wat bleek? De beugel om de remleiding door te leiden stak verder uit dan dat er ruimte was, en die was klem komen te zitten. Dempers waren mij verkocht als Monroe maar bleken imitatie uit china te zijn.

Schade aan de auto viel mee en is vergoed, maar als je kijkt wat je auto doet als hij ineens geen linker achterwiel meer heeft dan wil ik niet weten wat er fout had kunnen gaan.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

bassie81

beetje tricky is het wel om 2de hands banden te laten monteren. De banden worden bij elkaar gezocht en zijn zelden echt gelijk. Zo kunnen ze verschillen op leeftijd, snelheidscodering (is bij mij het geval), productielocatie etc...

Dat twee banden van hetzelfde merk en type zijn betekent niet dat het ook twee gelijke banden zijn. Je ziet al snel iets over het hoofd (zoals ik dus met de snelheidcodering :eusa_wall:).

tackle

2e hands bandjes....mooi niet op mijn auto. Je weet nooit wat die bandjes hebben meegemaakt, een karkasbreuk oid na een ongeval zie je niet zomaar. Bovendien rij ik regelmatig met mijn gezin rond. Die ga je toch niet voor een paar centen blootstellen aan dat soort risico's.

ddh

gewoon nieuwe banden bestellen op www.banden .nl dat werkt perfect en je betaald er ook nog eens niet al te veel  heb er namelijk net 8  banden van binnen gekregen voor 800 euro dus heb voorlopig vers rubber zat

-D©©©L-

Citaat van: ddh op 29-10-2008 07:21:04
gewoon nieuwe banden bestellen op www.banden .nl dat werkt perfect en je betaald er ook nog eens niet al te veel  heb er namelijk net 8  banden van binnen gekregen voor 800 euro dus heb voorlopig vers rubber zat


Dat is gewoon een zoveelste "delticom" URL. Zeker niet de bandenboer met de beste prijs/kwaliteit verhouding.

8 banden voor 800 is weinig zeggend als je niet vermeld waar het om gaat. 
Ik kan zonder veel moeite 8 banden leveren (die passen onder een standaard 850; 195/60r15) voor 560 euro. Is dat dan goedkoper, duurder, of niet te vergelijken ?

thuur

Citaat van: -D©©©L- op 29-10-2008 07:48:33
Dat is gewoon een zoveelste "delticom" URL. Zeker niet de bandenboer met de beste prijs/kwaliteit verhouding.


Welke zijn dan beter?


Gr ???

rené97v70

Citaat van: ddh op 29-10-2008 07:21:04
gewoon nieuwe banden bestellen op www.banden .nl dat werkt perfect en je betaald er ook nog eens niet al te veel  heb er namelijk net 8  banden van binnen gekregen voor 800 euro dus heb voorlopig vers rubber zat


Afgezien van de andere reacties, weet je bij banden.nl ook niet wat het DOT nummer van de band(en) is die je wil aanschaffen!

René

Enno

Citaat van: thuur op 29-10-2008 11:48:48
Citaat van: -D©©©L- op 29-10-2008 07:48:33
Dat is gewoon een zoveelste "delticom" URL. Zeker niet de bandenboer met de beste prijs/kwaliteit verhouding.


Welke zijn dan beter?


Gr ???

Bestel je banden maar eens bij de duitse delticom ;) daar zit soms nog een redelijk prijsverschil met NL in. Officieel kan het niet, maar het werkt wel ;)....

www.reifen.com is ook een leuke firma (Tyrex als ik me niet vergis).

In nederland kunnen zie niet  voor duitse prijzen leveren. Dat geldt overigens niet alleen voor autobanden.

Tamarzilla

Heren,

Volvo 850 rijden is nu eenmaal niet heel goedkoop.

Veiligheid heeft zo zijn prijs.

Zoek iemand die verstand heeft van zaken ( banden ).
Laat je goed voorlichten.

De honderd of twee die je eventueel bespaard ben je na een jaartje wel weer vergeten.

Een miskoop niet.

Bij ons alleen maar de merkband, bij een echte specialist ( Volvo dealer ).

Hetkost wat, maar dan weet je wat je hebt.

Groeten,

Frank
T5, rica getuned