avc-r boost controler

Gestart door widebody, 19-10-2008 16:12:17

Vorige topic - Volgende topic

widebody

Ik zit nu al een tijdje mee te lezen op t forum, maar t valt mij op dat niemand bij het tunen gebruik maakt van een acv-R.
Als voormalig Subaru Legacy Turbo eigenaar is deze mij zeer bekend

Terwijl dit heel makkelijk in te bouwen is en veel mogelijkheden bied en ook heel veel opties bied om zonder andere upgrades iets meer pep uit het turboblok te halen. bv sneller opspoelen, betere controle ovet het boost verloop, meerdere settings mogelijk(ideaal voor high-power auto's die naar de garage moeten)
Binnen de Subaru community worden deze veelvuldig gebruikt, als begin van het tunen of om tijdens het tunen de boost te kunnen blijven regelen. Ook op de site Extreme-machines.nl is deze controler algemeen bekend

ApexI AVC-R Boost Controller Silver

The AVC-R is a digital boost controller that allows the user to modify the boost pressure level on turbocharged vehicles. While there are many boost controllers on the market, none of the other includes as many features as the AVC-R, period. Despite all of the complex features included the unit, the AVC-R is flexible enough to be used by beginners. Entry level users need only to input a desired boost level and the AVC-R's trademark self learning CPU processor does the rest.

The AVC-R also uses a highly durable, fast action solenoid valve to physically control the boost . The valve movement (Boost Duty Cycle) can also be modified. Raising the duty cycle increases boost response, while lowering the duty cycle will slow boost response. This feature allows boost response adjustment for varying turbo sizes. Since larger turbos take longer to spool up ( bad low end response) the duty cycle should be raised under lower RPM's for better response. The opposite should be done for smaller turbo's ( excellent low - mid range response, but limited top end power.) A'PEXi engineers address this issue by including extra menus for RPM based boost control. Drag racers may want to utilize the Gear based boost control function. Aside from the basic functions above, the AVC-R has a Start Duty Setting (allows the boost to momentarily overshoot according to gear).

The AVC-R also includes a Scramble Boost function which allows the user to momentarily raise or lower the boost level at the push of a button. Raising the boost level is commonly used when an extra burst of power is needed (ex. entering a freeway). This feature can also be used in drag racing. The driver can set the main boost level to a low setting for maximum traction then, once full traction is achieved, the scramble boost can allow the vehicle to boost full power.

The AVC-R displays data in three different modes: Numerical, Analog, and Graph. Numerical Mode allows the user to monitor up to four different parameters in numbers and also shows peak hold values on demand. The Analog Mode displays up to two values in an easy to read meter style display. Peak Hold is also included in this function. The Graph Mode offers real time graph plotting with a Ghost map trace feature built in. The graph can replay movement up to 60 seconds.

Voor info en prijzen kunnen d volgende mail adressen gebruikt worden

soebie#hotmail.c0m    pascal555#orange.nl

# vervangen voor @ ivm het voorkomen van spam

Mzzl

Marc

elianmars

Er zijn er hier wel degelijk die zo'n gevalletje hebben, hoor  ;)

reneetje

Heb je deze info ook in Nederlands?  ???
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Johann

Citaat van: reneetje op 19-10-2008 16:49:14
Heb je deze info ook in Nederlands?  ???
CiteerDe Apexi AVC-R is een apparaat waarmee je de turbodruk in kunt stellen.

;)

JC heeft 'm in de auto, zou in Belgisch/Nederlandsch wel een kleine uitleg kunnen geven?  ;D

JCviggen

Leuk apparaat, als je graag verschillende drukinstellingen wil rijden. Is alleen enorm lastig om het juiste gedrag te bekomen. Ligt ook wel aan de rest van m'n auto maar het blijft een compromis zoeken. Ook jammer dat je maximaal 90% duty cycle kan doen, 100 was beter geweest  :P
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

reneetje

Oke, die 4 alinea's Engelse  info had dus ook in 1 Nederlands zinnetje gepast............................. ;)

Komt denk ik meer door de alergie die ik heb tegen al die Engelse/Amerikaanse woorden/zinnen/uitdrukkingen die je tegenwoordig overal hoort ........... :-X
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Wout309t

Ik heb er ook 1. Op de plank liggen...;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

thuur

Ik zie het nut niet van zo'n ding bij 'het begin van tuning'. Je kunt enkel de turbodruk verlagen, so what's the use ??? Dan kun je ook een V8 kopen en 2 bougiekabels lostrekken?

En bij de doorsnee getunde auto: hopelijk is de soft- en hardware afgesteld zodat de auto op een perfect mengsel draait bij maximale druk. De controller is dan je gaspedaal. Blijft de toepassing vreemd in mijn ogen, leg dan een paar blokjes onder het gaspedaal als je m uitleent aan iemand die met minder vermogen mag rijden.

Uitzonderingen en persoonlijke voorkeur daargelaten uiteraard.

Gr 8)

Turbobiker

Zoals Thuur al zegt: niet nodig bij gewone tuning. Óók niet bij Subaru's overigens...
De Tussenpaus

JCviggen

Citaat van: thuur op 21-10-2008 12:12:53
Ik zie het nut niet van zo'n ding bij 'het begin van tuning'. Je kunt enkel de turbodruk verlagen, so what's the use ???

Het gaat wel iets verder dan dat hoor  ;) Je kan zelf de druk curve aanpassen, max druk begrenzen, meerdere druk instellingen maken...

Als je met een standaard turbo rondrijdt en de drukregeling doet het goed is er inderdaad geen echt nut voor te bedenken. Maar voor de grotere turbo's en dergelijke is het wel een meerwaarde als je ermee overweg kan.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

thuur

Citaat van: JCviggen op 21-10-2008 12:21:38

Het gaat wel iets verder dan dat hoor  ;) Je kan zelf de druk curve aanpassen, max druk begrenzen, meerdere druk instellingen maken...

Weet ik wel, maar soms moet je je wat ongenuanceerd uitdrukken om je punt te maken ;)

Trouwens, de loopculthuur verandert ook flink als je 2 bougiekabels lostrekt bij een V8..

Gr ;D

M a r c

Citaat van: JCviggen op 21-10-2008 12:21:38
Citaat van: thuur op 21-10-2008 12:12:53
Ik zie het nut niet van zo'n ding bij 'het begin van tuning'. Je kunt enkel de turbodruk verlagen, so what's the use ???

Als je met een standaard turbo rondrijdt en de drukregeling doet het goed is er inderdaad geen echt nut voor te bedenken. Maar voor de grotere turbo's en dergelijke is het wel een meerwaarde als je ermee overweg kan.

En dat is dus belangrijk!  In onkundige handen blaas je zo de motor naar de eeuwige jachtvelden  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl