Koplamp

Gestart door Reitse, 18-09-2003 10:54:05

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Gisteravond wilde ik ff wegrijden. Blijft het waarschuwingslampje  "lampje stuk" branden. Eerst achterkant controleren, alles doet het. Voor kijken. Ja hoor, koplamp stuk.
Dan denk je, ach, dat wisselen is zo moeilijk niet.
Dat klopt op zich ook wel, maarrrrr
Als je de zwarte dop achter de lamp losdraait en de lamp komt al spontaan naar buiten wandelen wordt het toch wat minder :-\ Het vervelende is dat ik met de digicam geen foto kan maken, dus moeten jullie het even doen met een omschrijving.

De lamp wordt vastgezet met een stuk ijzerdraad dat je boven de lamp vast kan klemmen met 2 klemmetjes. Die klemmetjes zijn bij mij afgebroken.
Kan ik het kleine stukje binnenwerk los bestellen of is de firma Volvo zo dat ik een complete nieuwe koplampunit nodig heb?

Joris_Scholte

Je zult bij een demontagebedrijf goedkoper uit zijn dan bij de dealer denk ik, voor dat onderdeel.

Reitse

Dat haakje, beter gezegd die haakjes zijn er twee, zijn afgebroken. Waren zo lam als wat. Ééntje viel me zo in handen, de tweede kon het alleen niet houden.

Sieger

Ja ja ja die ellendige twee veertjes die je idd niet kunt zien als je ze in hun slot wil haken en dus teveel kracht geeft om ze maar op hun plaats te krijgen, waardoor ze verbuigen en/of (de eerstvolgende keer) afbreken: Ik ken dat nog wel !
Wij gebruikten in geval van nood wel veertjes van afgekeurde of schadekoplampunits omdat je ze toen (ten laatste toch in 1998) niet los kon bestellen ...
Zal morgen eens zoeken of Trucks deze wel los levert !
Volvo Power For Life !

Reitse

Het probleem is voorlopig opgelost. Hoe? Met een stukje ijzerdraad ;)
Ik weet niet of het ook houdt als ik over hele hobbelige wegen ga maar voorlopig lijkt het wel goed te zitten. Alleen ff langs dealer om lampen opnieuw te laten stellen...

Raf

dan kan het zijn dat je lampje toch niet helemaal juist denk ik!
ga effe met je lichten op een halve meter van een muur staan en dan moet je duidelijk je 'lichtbeeld' kunnen zien.
mooi horizontaal en dan en beetje schuin naar boven. (heeft hiervan iemand een afbeelding?)

Raf
De gustibus non disputandum est!

Wim_Baas

Je kan die klemmetjes gewoon los bestellen en ik geloof dat het zo ongeveer de enige Volvo-onderdelen zijn die minder dan 100 euro kosten. Ik geloof zelfs zo ongeveer 1 euro. Het probleem begint pas bij het monteren. Je ziet amper iets en je kan er al helemaal niet goed bij. Het beste is om eerst je motorblok eruit te halen zodat je er recht achter kan gaan staan. Ik heb ze zelf ook aan beide kanten(koplampen) vervangen en je moet gewoon wat geduld hebben. Als ze weer op hun plaats zitten dan valt er niets te stellen, dan is alles weer oke. Het klemmetje is trouwens een stukje ijzerdraad in een soort u-vorm voor elke koplamp een.
Wie dit systeem verzonnen heeft moeten ze gelijk promoveren tot toiletjuffrouw. Bij mijn vorige Volvo, een 740, kon het namelijk wel normaal, lees simpel.

Reitse

De klemmetjes zijn nog oké. De haakjes waar dat draadklemmetje inhaakt waren afgebroken. (ik morgen nog eens proberen een foto te maken....) En daar zit nu een stukje ijzerdraad voor in de plaats.