Gaan deze banden passen?

Gestart door mdethmer, 26-10-2008 11:35:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mdethmer

Allen,

Ik zag op MP een interessant setje R-velgen te koop.

18" met bandenmaat 235/40 (Zeetex?)

Ga ik problemen krijgen met mijn 850 T-5R met verlaagde gele koni's icm originele veren?

Heb er nu 17" 205/45 onder zitten (voor)...

???

J a a p

#1
Die zij veel te breed en hoog, gaat zeker aanlopen. De goede maat voor een 850 op 18" is 225/35/18...


Ging jouw auto omlaag na het monteren van gele koni's??
Wannabe C70 rijder.

mdethmer

Yup. Weet niet exact hoeveel verlaagd want ze zaten er al onder (schat echter 4 cm).

J a a p

Kan iemand dit bevestigen? Als een 850 naar beneden gaat met gele koni;s is dit erg interessant!
Wannabe C70 rijder.

Misha

Citaat van: VolvoJaap op 26-10-2008 13:00:20
Kan iemand dit bevestigen? Als een 850 naar beneden gaat met gele koni;s is dit erg interessant!

Auto's gaan niet hoger of lager staan met andere schokbrekers.

Sterker nog: je kunt je achterschokbrekers er gewoon uithalen terwijl de auto op zijn wielen staat. Gebeurt niets mee.
Gaat zelfs het makkelijkste zo.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

mdethmer

Hmmm.

Ben geen techneut...

Auto had eerst gele koni's met rode verlagingsveren. Zat toen ca 4cm lager dan standaard (is ook al verlaagd). Kreeg geen vinger meer tussen band en wielkast. Originele veren eronder gezet en nu can 2 cm ruimte tussen band en wielkast. Weet echter niet hoeveel meer ruimte er kan komen als ik ook originele schokbrekers heb. Blijkbaar niets dus tav vorige post.

Echter daar ik meer ruimte heb gekregen door de veren ben ik dus van plan om een maatje groter qua velg eronder te doen. De aanbieding die ik op MP zag was gunstig qua prijs, echter het moet niet aanlopen in de wielkast uiteraard.


Misha

Citaat van: mdethmer op 26-10-2008 13:22:38
Hmmm.

Ben geen techneut...

Auto had eerst gele koni's met rode verlagingsveren. Zat toen ca 4cm lager dan standaard (is ook al verlaagd). Kreeg geen vinger meer tussen band en wielkast. Originele veren eronder gezet en nu can 2 cm ruimte tussen band en wielkast. Weet echter niet hoeveel meer ruimte er kan komen als ik ook originele schokbrekers heb. Blijkbaar niets dus tav vorige post.

Echter daar ik meer ruimte heb gekregen door de veren ben ik dus van plan om een maatje groter qua velg eronder te doen. De aanbieding die ik op MP zag was gunstig qua prijs, echter het moet niet aanlopen in de wielkast uiteraard.


Je hoeft geen techneut te zijn hoor.

Veren zorgen voor vering en dragen de auto; schokbrekers dempen de veerwerking.
Deze laatste hangen dus vrij tussen chassis en hetgeen er moet kunnen veren.

Aan de voorkant lijkt dat misschien anders, maar dat komt omdat de schokbreker dan in de spiraalveer gemonteerd zit.

Gisteren toevallig nog mogen proberen; beide schokbrekers eraf en een klein zetje op de achterkant geven; je kan er een baby mee in slaap krijgen.. ;D

Als je de veer niet dempt, zal hij blijven doorveren tot alle energie er weer uit is. En dat is wel een keer of 10 a 15.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

mdethmer

Tim kerel,

Je bedoelt dus hiermee dat je die mooie van jou toch aan mij wilt slijten!!!

:laugh: :laugh: :laugh:

Maar als 18" al moeilijk wordt dan 19" toch helemaal? Of is alles puur afhankelijk enkel van de bandenmaat?

Op MP was de vraagprijs trouwens EUR 850,00 met 5000 km ervaring...

Maar goed eerst maar eens kijken of ik eerst velgen, ramen, turbo, chippen, intercooler, remmen of ..... wil. Zoveel keus en  :'(, zo weinig cash...

En dan die abs pomp natuurlijk  :eusa_wall: