JRS2K3 van T5 naar D5

Gestart door jrs2k3, 26-10-2008 14:45:51

Vorige topic - Volgende topic

jrs2k3

Citaat van: Laserblue op 10-12-2009 14:23:06

achter een paar nokjes omlaag en een verstelbare vooras?  :)

mijn laatste lag zo  ;D

http://i4.photobucket.com/albums/y146/yunadezign/61f1eb5f.jpg

Misschien dat ik hem idd achter 1 tandje verlaag, moet nog ff goed kijken bij licht hoe die nu staat!
Als ik er nu ook nog een verstelbare vooras onder zet wordt het helemaal een buikschuiver :) eerste wat mijn vriendin vroeg of ze nog fatsoenlijk over drempels kon haha :)

)()()sT

jrs2k3

)()()sT

Nee, een goede vriend van me is Kever-freak en heeft er inmiddels zijn bedrijf in.
Laatst heeft ie weer een '54 er met roldakje gehaald waar ie waarschijnlijk komende zomer zelf in gaat rijden... Daarnaast heeft ie nog een stuk of 10 andere ;)

jrs2k3

Citaat van: )()()sT op 10-12-2009 16:10:46
Nee, een goede vriend van me is Kever-freak en heeft er inmiddels zijn bedrijf in.
Laatst heeft ie weer een '54 er met roldakje gehaald waar ie waarschijnlijk komende zomer zelf in gaat rijden... Daarnaast heeft ie nog een stuk of 10 andere ;)

Cool! Hoe heet zijn bedrijf?

Net bij de dealer geweest en trekhaak verlichting set opgehaald. Dus die kan ik vanavond ff gaan aansluiten. Werd net nog even gebeld door hun dat ze nog een setje spatlappen hadden liggen voor een 850 nieuw, deze kon ik zo meekrijgen echt top!!! :) Dus binnenkort nog weer ff langs.

jrs2k3

De shoot zit erop! Was echt super leuk om mee te maken, waren ook erg relaxte lui allemaal! Hier ff een paar foto's die ik zelf heb geschoten

Roze bougiekabels :)

Op de trailer onderweg naar huis

http://twitpic.com/t6sy6 <- volvo kever combi :)

Zo nu genoeg VW. Binnenkort weer volvo nieuws! :)

Thys

Ziet er mooi uit! Snap toch niet dat ik je daarin ooit heb kunnen missen :eusa_think:

Maareh, Red bull blikje onder de kap? Voor wat extra power? :D

jrs2k3

Citaat van: thyzerrr op 14-12-2009 12:54:57
Ziet er mooi uit! Snap toch niet dat ik je daarin ooit heb kunnen missen :eusa_think:

Maareh, Red bull blikje onder de kap? Voor wat extra power? :D

Idd, krijg je net wat beter bougie vonkjes :)

jrs2k3

Van het weekend een nieuwe thermostaat en temp sensor erin gezet. De kachel werd namelijk niet super warm en de temp meter op het dash schommelde ook steeds. Dit probleem is dus nu weg, kachel word lekker heet en temp gaat vrij vlot naar het midden toe!

En toen..... toen haalde ik de matten aan de passagiers kant weg en bleek dat er gewoon een laag water op de bodem stond!!! Het begon laatst al wat muf te ruiken, ik dacht dat dit gewoon de airco was, maar dit bleek dus water te zijn...

Dus eerst gechekt of er ergens een lekkage was, heb niks kunnen vinden, tijd terug heeft de airco lek bak wel verstopt gezet dus misschien heb ik toen niet goed gecontroleerd of het ergens nat was.... Dus alle isolatie matten eruit gehaald, passagier stoel eruit gehaald en toen alles droog gemaakt.

De isolatie matten heb ik aan de voorkant eruit gesneden en 2 dagen laten drogen voor de kachel. Ondertussen is nu alles weer redelijk droog, heb nu nog wat kranten onder de matten liggen zodat al het vocht er goed uit kan trekken.

Verder geen spannende updates :)

)()()sT

Nou, dit is in deze tijd van het jaar al spannend genoeg. Is het gewoon water of koelvloeistof?

jrs2k3

Citaat van: )()()sT op 29-12-2009 09:46:26
Nou, dit is in deze tijd van het jaar al spannend genoeg. Is het gewoon water of koelvloeistof?

Is echt water, had namelijk een tijd terug een gaatje geboord bij het ventilatie rad omdat daar water in stond. Dit gat nooit meer dicht gemaakt en daar lekt dus condens uit, en ging gister door de carwash en toen lekte het ook weer. Dus ga er nog ff naar kijken straks.

Gisteren een poging gedaan om de krukas keering te vervangen. Ik kwam er achter dat hier niet de lekkage vandaan kwam, maar bij de nokkas. Gelukkig had ik hier ook al de nieuwe keeringen voor liggen. Had 1 keering eruit en zag een gat zitten, ik schoot meteen in de stres en dacht dat dit ooit was gebeurd toen iemand deze keering heeft vervangen, maar toen haalde ik de andere kant eruit en zat het zelfde gat. Dit is natuurlijk om de olie af te voeren :)

De krukas keering zag er nog droog uit, ook de waterpomp zag er redelijk nieuw en schoon uit. Heb de krukas keering niet kunnen vervangen omdat ik die moer van de krukas niet los kreeg, hier heb je dus echt een luchtsleutel voor nodig.

Ook weer een vers olie filter en verse 5w40 olie erin gemikt. Hopelijk zijn nu de olie lekkages een beetje verholpen.

Volgende grote klus is het stuurhuis, moet nog ff gaan kijken hoe ik dat ga doen in mijn garage zonder brug :)

Thijssie!

Leuk om te lezen dat je zo'n uitgebreidde stage 0 uitvoerd. Je hebt er nu weer 5W40 in gegooid maar is het niet handig om iets dikkere olie erin te gooien (10W40 of 15W40) met het oog op lekkages?

Grtz :)

jrs2k3

Citaat van: Thijssie! op 17-01-2010 14:31:01
Leuk om te lezen dat je zo'n uitgebreidde stage 0 uitvoerd. Je hebt er nu weer 5W40 in gegooid maar is het niet handig om iets dikkere olie erin te gooien (10W40 of 15W40) met het oog op lekkages?

Ik wil hem lekvrij hebben ongeacht welke olie eigenlijk :) Al deze dingen zijn eigenlijk toch wel verplichte stage 0 fixes :-\

Als hij straks lekvrij is en zich goed gedraagt wil ik toch eens langs fasttech gaan :)

Freakybaby

10 of 15w in de winter zou ik niet doen met een Turbo. Snel draaiende delen krijgen dan later smering dan met 5 of 0w. En de turbo wil snel (warme) olie hebben.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Thijssie!

Citaat van: Freakybaby op 18-01-2010 13:22:39

10 of 15w in de winter zou ik niet doen met een Turbo. Snel draaiende delen krijgen dan later smering dan met 5 of 0w. En de turbo wil snel (warme) olie hebben.

Volvo raad 10W40 of 5W40 aan, dus in de winter zou 10W40 prima voldoen. Je hebt gewoon iets minder olieverbruik, al is het beter het gewoon goed aan te pakken ;D