JRS2K3 van T5 naar D5

Gestart door jrs2k3, 26-10-2008 14:45:51

Vorige topic - Volgende topic

jrs2k3

Gisteren kwam ik erachter dat mijn voor banden toch best wel versleten zijn. En dat ik ook maar ff een afspraak moet maken om hem uit te laten lijnen. Al met al hebben de banden het best goed gehouden gezien hun prijs. Ze hebben er nu 40.000km opzitten. Vandaag dus ff 2 nieuwe banden bestellen.

Dan zit ik nog met iets, ik kwam er achter tijdens het wisselen van de velgen dat 1 remklauw wat lekt. Moest een tijdje terug ook al remvloeistof bijvullen maar kon toen in eerste instantie niks vinden.

Wat is wijsheid, revisie setje halen, of een andere klauw erop zetten?

Vulk

Ik zou je volgende setje banden net iets vroege vervangen denk ik.  :eusa_think:

Wout309t

Ik zou eerst de auto eens uitlijnen, dan haal je meer dan 40k...
2011 V70 2.0T R-Design MT

jrs2k3

Citaat van: Wout309t op 25-07-2010 14:21:07
Ik zou eerst de auto eens uitlijnen, dan haal je meer dan 40k...

Was ik ook wel van plan ja :) morgen ga ik meteen ff bellen voor een afspraak bij de woco in Wolvega. Banden komen ergens eind volgende week binnen!

V70geRwin

nieuwe of revisieklauwen kosten de kop niet, kijk maar bij scandcar of nordicar.
ga je ook merken in het remmen en wel gelijk li en re doen!

mooi gaas in je banden  ;D

Freakybaby

Lijken wel Federals..
Best wel prettig dat er geen geklapt is trouwens...
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

jrs2k3

Citaat van: Freakybaby op 25-07-2010 19:38:37
Lijken wel Federals..
Best wel prettig dat er geen geklapt is trouwens...

Zijn het ook ;) Ze bevallen mij prima ondanks alle verhalen, en ik had dit kunnen voorkomen door de auto eerder uit te laten lijnen. De banden achter zien er nog prima uit en zijn niet raar afgesleten of gecupt.

Vanavond ga ik bezig met de remmen voor!

jrs2k3

Mijn nieuwe remschijven zijn binnen!

Ze zien er degelijk ook, zit ook een tuv certificaat bij wat ik nog nooit eerder bij aftermarket schijven heb gekregen. Komt misschien ook wel omdat ik ze in Duitsland heb besteld :)

M a r c

CTF zitten ook altijd TUV papieren bij. Iedere remschijf ziet er degelijk uit.... het is per slot van rekening een zwaar stuk ijzer wat je in je handen hebt en nieuw zijn ze allemaal zo mooi glad  ;)

Wat die banden betreft: qua slijtage doen Federals het goed, maar qua grip en comfort vallen ze mijns inziens door de mand. Komt wel bij dat ze natuurlijk spotgoedkoop zijn. Alleen daar heb je zo weinig aan als je een noodstop  moet maken....

Je koopt nu sportieve en betere remschijven, maar daar heb je weinig aan als je dan doorglijdt op slechte banden...  :eusa_doh:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Freakybaby

Ik heb toen ik mijn auto kocht de federals op de vooras redelijk snel vervangen.. Profiel was nog niet weg, maar de grip bij nat wegdek en hoe snel er aquaplaning optrad was voor mij de reden die dingen er heel snel onderuit te halen.

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

jrs2k3

Citaat van: M a r c op 26-07-2010 11:32:30
CTF zitten ook altijd TUV papieren bij. Iedere remschijf ziet er degelijk uit.... het is per slot van rekening een zwaar stuk ijzer wat je in je handen hebt en nieuw zijn ze allemaal zo mooi glad  ;)

Wat die banden betreft: qua slijtage doen Federals het goed, maar qua grip en comfort vallen ze mijns inziens door de mand. Komt wel bij dat ze natuurlijk spotgoedkoop zijn. Alleen daar heb je zo weinig aan als je een noodstop  moet maken....

Je koopt nu sportieve en betere remschijven, maar daar heb je weinig aan als je dan doorglijdt op slechte banden...  :eusa_doh:

Heb je gelijk in, als iets zwaar aanvoelt heb je vaak meteen al het idee dat het goed is. Ze waren idd mooi en glad haha :)

Citaat van: Freakybaby op 26-07-2010 12:12:25
Ik heb toen ik mijn auto kocht de federals op de vooras redelijk snel vervangen.. Profiel was nog niet weg, maar de grip bij nat wegdek en hoe snel er aquaplaning optrad was voor mij de reden die dingen er heel snel onderuit te halen.

Het zullen idd zeker niet de beste banden zijn die je kan kopen, maar tot nu toe ben ik er zelf wel over te spreken :)

Gister avond de remmen zooi vervangen. 1 remklauw lekte bij de cilinder, dus heb een revisie setje gehaald (wat bestaand uit nieuwe rubbers) en de remklauw uit elkaar gehaald. De afsluit ring in de remklauw zat een scheurtje in, dus die eruit gehaald en de nieuwe erin gezet. Daarna de cilinder licht opgeschuurd en licht gepolijst. Het meeste werk zat in het stofhoesje om die goed in de rand van de klauw te krijgen. Hier ben ik wel ff mee bezig geweest :)

Toen alles weer gemonteerd en ontlucht met zo'n vacuüm unit speciaal om remmen te ontluchten, dit werkt echt ideaal als je in je 1tje aan het klussen bent! Heb even een tijdje op de rem gestaan om checken of hij helemaal dicht was en dat was hij :)

De andere kant was zo gedaan, de remklauw was goed gangbaar dus cilinder terug gedrukt en de nieuwe blokken erin gezet. Was al met al een kleine 3 uur kwijt. Als die ene remklauw niet zo had lopen etteren dan was het echt een klusje van 3 kwartier geweest :)

850 Ra$ing

Ik heb ze er maar 2 weken onder gehad, wat een bagger banden zijn dat zeg!
Toch heb ik dit slijtage beeld al vaker gezien bij Federals, niet zo extreem maar wel aan de zijkanten glad.

Freakybaby

Citaat van: 850 Ra$ing op 27-07-2010 22:48:23

Ik heb ze er maar 2 weken onder gehad, wat een bagger banden zijn dat zeg!
Toch heb ik dit slijtage beeld al vaker gezien bij Federals, niet zo extreem maar wel aan de zijkanten glad.

Ik heb altijd de buitenkanten van mijn banden eerder glad, kunnen die banden verder weinig aan doen he.
Dit slijtgedrag komt door de verkeerde uitlijning.
Bij mij was de reden om ze versneld weg te doen een paar schuivers op relatief lage snelheid op een beetje vochtig wegdek.. Dat vond ik te link worden.

jrs2k3

Vanochtend vroeg even de olie ververst plus filter. Heb nog nooit zo vroeg olie ververst haha :) Mijn vriendin gaat vanmiddag samen met nog een vriendin een paar dagen naar italie. Alles nog even nagelopen en hij is nu klaar om weer wat kilometers te vreten. Hopelijk houdt de volvo zich goed de aankomende paar dagen want ze gaan ongv 3700km rijden in 5 dagen haha.

Nog ff een plaatje van de oude remschijf

en nieuw!

De auto remt nu echt goed! Hij heeft nog nooit zo goed geremd, was dus echt hoog nodig!

Freakybaby

Goed bezig!

Toch maar even de originele velgen erop gelegd voor je hem aan de dames mee gaf?

;D