JRS2K3 van T5 naar D5

Gestart door jrs2k3, 26-10-2008 14:45:51

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Citaat van: rpakuypers op 13-10-2010 12:58:40
Een kennis van mij heeft in Marknesse een grote schuur met 2-koloms hefbrug. Compressor is aanwezig en als alles niet meer wil dan kan hij zo op de heftruck ..................

Groet,
Roger

Ja....?
Het blok ligt al open hoor  ;D

rpakuypers

Citaat van: )()()sT op 13-10-2010 13:02:27
Citaat van: rpakuypers op 13-10-2010 12:58:40
Een kennis van mij heeft in Marknesse een grote schuur met 2-koloms hefbrug. Compressor is aanwezig en als alles niet meer wil dan kan hij zo op de heftruck ..................

Groet,
Roger

Ja....?
Het blok ligt al open hoor  ;D

Ach, je hebt vast wel een sleepoog ......

Groet,
Roger

jrs2k3

Citaat van: arjenT5R op 13-10-2010 12:53:29
stukje turbo naar binnen gekomen ofzo?
ziet er maf uit. Wat zijn de plannen? Nieuwe zuiger en setje veren in elkaar en knallen?

Garage gaf net aan dat het niet vers was maar dat er al langer een beschadiging heeft gezet. En dat hij laatst gewoon helemaal de geest heeft gegeven. Zou idd goed kunnen zijn dat er iets van de oude turbo toen naar binnen is gegaan. Maar het kan ook heel goed dat hij gewoon te arm heeft gelopen en dat er daardoor dit is gebeurd.

jrs2k3

Update van de garage: Zat toch meer beschadig in de cilinderwand dan gedacht was. Dus moeten zowiezo 2 cilinderbussen geboort en gehoont worden. Dus dan moet de rest ook maar :)

Zuigertjes kosten bij volvo 121 euro p/s. En drijfstang lagers zitten op 30 euro per setje. Kop bleek nog in prima staat te zijn dus dat scheelt dan weer! Hoor morgen meer over de prijzen van de mahle zuigers. En ArjenT5R had het erover dat ik ook glyco's van een diesel kan gebruiken? Weet iemand daar meer over?

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

jrs2k3

Eind volgende week moet ik weer een rijdende volvo hebben! Komen dus 5 nieuwe zuigers in en het blok word geboord en gehoond. Ook haalt hij al het spul even door de reiniger zodat alles netjes schoon is. In de carterpan zit behoorlijk wat vast gekoekte olie in bijv.

Zodra de zuigertjes erin gaan zal ik ff wat foto'tjes schieten!

KIM

Ik vind persoonlijk dat er ook wel erg veel oliekoek op de zuigerbodem zit.

Waar komt dat vandaan?

jrs2k3

Citaat van: KIM op 16-10-2010 15:14:59
Ik vind persoonlijk dat er ook wel erg veel oliekoek op de zuigerbodem zit.

Waar komt dat vandaan?

De zuigers zijn al een hele tijd niet goed geweest dus er is altijd al een iets te hoge carterdruk geweest en heeft dus altijd een beetje gelekt langs de zuiger. En door de hoge carterdruk perste hij altijd al wat olie door de inlaat heen.

verburgh

Wat gaat het nou kosten om die motor weer tip top te krijgen brutaal he dat ik het vraag :eusa_shifty:

Maar er is nog een forumer met een kop kapot die al lang in twijfel zit om wat te doen  ;)

Maar wel goed bezig :eusa_clap:

jrs2k3

Citaat van: verburgh op 16-10-2010 17:39:44
Wat gaat het nou kosten om die motor weer tip top te krijgen brutaal he dat ik het vraag :eusa_shifty:

Maar er is nog een forumer met een kop kapot die al lang in twijfel zit om wat te doen  ;)

Pff denk denk dat ik al met al iets van 1250 a 1500 euro kwijt ben incl uren.

Johann

Citaat van: jrs2k3 op 16-10-2010 17:58:51

Hou maar rekening met 2000.
Cylinders waren wel goed aan de maat nog? En hoe lang loopt die motor al op gas? Ziet er nl erg smerig uit. Zuigers hebben ook last gehad van blow by en zal waarschijnlijk door detonatie langs de zuiger er een stuk zijn uitgeknapt. 

jrs2k3

Citaat van: Johann op 16-10-2010 18:12:31
Citaat van: jrs2k3 op 16-10-2010 17:58:51

Hou maar rekening met 2000.
Cylinders waren wel goed aan de maat nog? En hoe lang loopt die motor al op gas? Ziet er nl erg smerig uit. Zuigers hebben ook last gehad van blow by en zal waarschijnlijk door detonatie langs de zuiger er een stuk zijn uitgeknapt. 

De motor loopt sinds 2006 op gas. Dus nu iets meer dan 4 jaar. Ik had altijd wel aardig wat olie door mijn IC buizen lopen, maar las altijd op het forum dat dat redelijk normaal was. Achteraf gezien is dit dus teveel olie geweest, mijn inlaat kanalen waren namelijk ook helemaal vettig, aangezien ik op gas rij zouden die redelijk droog moeten zijn.

Heb net ff snel het 1 en ander gelezen over detoneren, maar het zou dus heel goed kunnen dat door een versleten zuigerveer daardoor aanslag op de zuiger komt van de olie en daardoor detonatie dus kan optreden?!

walter leever

Zo dan,dat is weer een duur "grapje",zei de man met ervaring(blok gereviseerd) :eusa_shifty:

Maar daarna rij je wel weer met een "nieuwe" ;)

Thijs T5

Dat je 5 zuigers vervangt lijkt mij ook het meest verstandige.
Denk dat het een wereld van verschil gaat zijn als je de grage volgende week weer uit kunt rijden.
Dat het financieel erg prijzig is snap ik wel heel goed.
Toch zie je dit soort dingen niet heel vaak voorkomen bij de volvo's...

Gr Thijs

jrs2k3

Citaat van: Thijs T5 op 16-10-2010 23:36:33
Dat je 5 zuigers vervangt lijkt mij ook het meest verstandige.
Denk dat het een wereld van verschil gaat zijn als je de grage volgende week weer uit kunt rijden.
Dat het financieel erg prijzig is snap ik wel heel goed.
Toch zie je dit soort dingen niet heel vaak voorkomen bij de volvo's...

Gr Thijs

Ik mag het hopen dat ik er iets van merk :) Komt idd niet vaak voor, eigenlijk meer bij de wat getunede volvo's en dan nog valt het reuze mee.