Even voorstellen C70 T-5

Gestart door Bram, 26-10-2008 16:29:25

Vorige topic - Volgende topic

Bram

Graag deel ik met jullie plaatjes van mijn C70 T-5 (kenteken: maart 1999). Het is een automaat en voorzien van donker lederen bekleding. Heb hem in april aangeschaft, toen 163 dkm op de klok, nu 178.

http://i443.photobucket.com/albums/qq158/mg_b_1979/photo0006.jpg
http://i443.photobucket.com/albums/qq158/mg_b_1979/IMG_0078.jpg

Optisch was de auto niet helemaal strak dus liet ik de wielranden weer netjes maken en liet ik vervangen:
- sierstuk uitlaat
- knipperlichten voor
- metalen strip op dashboard
- vloermatten

De auto was vooral aan de binnenzijde aan een flinke schoonmaakbeurt toe, daar knapte hij behoorlijk van op. Aan de buitenzijde liet liet ik verder de dorpel aan bestuurderzijde, de voorbumper en een spiegel  spuiten , even daarna was de auto slachtoffer van vandalisme (bekrast), gespoten daarom: voorbumper (alweer), motorkap, bestuurdersdeur en achterpaneel. Alle steenslag weg!

Ik dacht dat de auto tip-top onderhouden was en in zeer goede staat verkeerde, de volvo-dealer waar hij in onderhoud was en hij net een beurt had gehad (2 dgn ervoor) bevestigde dit. Dat bleek binnen een paar weken anders te zijn. Inmiddels is hij echt in die staat maar niet na de volgende reparaties:
- ophanging uitlaat
- remvloeistof
- remlichtschakelaar
- mistlicht voor
- beide lambda sondes
- remschoenen handreminstallatie
- schakelaar electrische ramen
- interieurtemperatuursensor kachel
- beide veerzittingen voor
- ruitenwissers
- magneetkoppeling aircopomp
- schokbrekers voor
- kofferbakslot

Verder liet ik nog de remschijven en blokken voor vervangen en reed ik in de eerste 30 km een band kapot, de michelins liet ik daarbij vervangen door Bridgestone Turanza (nu op 1 as, volgens mij wel veel stiller).

Dit alles viel een 'tikje' tegen. Gelukkig vond ik een fijne dealer (ze bestaan!).

De auto rijdt nu zoals bedoeld . Het karakter van de auto heeft me wel verbaasd. Ik zocht niet persé een T5 wel een automaat. Ik vermoed dat mijn auto is voorzien van een pakket met de propus wielen, aluminium in het interieur en het sportonderstel. Het weggedrag daarmee is aan de stoterige kant wat mij betreft. De auto heeft moeite om korte dwarsrichels op de weg te verwerken. De klappen die in het interieur doordringen vind ik volvo onwaardig. Mijn dealer zegt dat het zo hoort, ook na navraag (veel in de ophaning is al vervangen wegens rammerls). Ik leef ermee, krijg er veel voor terug. Combi bak en motor laat me af en toe ook schrikken, niet al te hoge snelheid en kickdown leidt tot furieus gedrag, ik ben niet de grootste fan van veel vermogen op voorwielen.

Sinds de aanschaf heb ik hier veel meegelezen. Zo heb ik de auto voorzien van een veerpootbrug en het interieur opgeknapt met colourlock-producten.

Ik vrees dat ik teveel korte stukken rijd (25 km), de boordcomputer geeft vaak gemiddeld 13l/100km aan. Op lange stukken daalt dat naar rond de 10. In december rijd ik hem dan ook naar Mesman, keuze gebaseerd op jullie ervaringen.  Wat zal ik eens doen grote tank of de kleinere in het gat van het reservewiel?

Voor de toekomst zoek ik nog een setje winterwielen en zou ik het aluminium liefst vervangen door hout, op ook stuur en automaat (het vele werk en de daarmee gepaard gaande hoge kosten weerhouden me).  De antenne komt niet helemaal naar buiten maar ik denk dat ik dat zo laat, ik vind het mooier (al is de ontvangst niet optimaal).

Ik kocht de auto voor dagelijks gebruik en deelname aan autopolonaises op de vroege-door-de-weekse-ochtenden. Hij volstaat daarvoor. Sterker: ik begin de dag nog steeds met een lach. Dat begint al als ik ernaar toe loopt, ik het het altijd een vreselijk mooie auto gevonden. Als reisauto is de auto meer dan geschikt. Net als alle moderne auto's vraag je je wel af waarom de maximumsnelheid op het niveau ligt waarop hij ligt, ik heb er dan ook niet altijd erg in. Dat leidde onlangs tot het verzoek een collega volvo-rijder te volgen.

Dank voor al jullie verhalen! Ik had er veel aan.

FGG

Ai, wat mooooi! Helemaal de goede velgen en de op één na mooiste kleur.

Welkom op 't Forum.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

M a r c

Hele mooie wagen, welkom hier  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

rifwachter

Hallo Bram,

Welkom op het forum.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Chris

Leuk voorstelverhaaltje om te lezen en een hele mooie auto!

Veel plezier ermee.

Groeten,
Chris

fearless

Welkom hier. en hele mooie auto.  :eusa_clap:

En wat die 1e foto betreft.  :eusa_clap: Erg mooi.

BenC70ES

Heel mooie C70!

Je hebt inderdaad het verlaagde sportonderstel, dat kan inderdaad wel hard zijn.
Als het een troost mag zijn, met de 18" velgen is het nog harder...

Enigste oplossing voor meer comfort: de dynamic ophanging van een LPT, en/of 16" velgen monteren.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Topsport180

Wat een uitgebreid voorstelrondje  :eusa_clap:
Je hebt jezelf op een prachtige auto getrakteerd, het is een broertje (of zusje?) van de mijne  :D
Persoonlijk vind ik de auto ook behoorlijk stug. Het T5 sportonderstel is bij mijn weten maar 2cm lager en in combinatie met 17 inch (ik heb de Canisto's) is het geheel net niet 'too much' ... Denk dat 18 inch voor mij dan ook geen optie is.

Heel veel rijplezier toegewenst en let voortaan op die akelige KLPD'ers he  ;D
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

BenC70ES

Citaat van: Topsport180 op 26-10-2008 19:52:35Het T5 sportonderstel is bij mijn weten maar 2cm lager en in combinatie met 17 inch (ik heb de Canisto's) is het geheel net niet 'too much' ... Denk dat 18 inch voor mij dan ook geen optie is.

T5 onderstel is geen mm lager, enkel het optionele verlaagde sportonderstel is vooraan ong. 3cm lager en acheraan slechts 1cm (zonder trekhaak of LPI  ;) )

Het comfort hangt ook sterk af van het type band.

Maar 'dynamic' onderstel+16"  is echt aanzienlijk comfortabeler, maar een stuk minder snedig, het is maar net wat je wilt.

Johann

Citaat van: BenC70ES op 26-10-2008 20:00:29ong. 3cm lager

Das wel heel veel voor een Volvo onderstel..  :o

BenC70ES

Citaat van: Johann op 26-10-2008 20:02:00
Citaat van: BenC70ES op 26-10-2008 20:00:29ong. 3cm lager

Das wel heel veel voor een Volvo onderstel..  :o

Ooit eens gemeten:   (lang voor het R-desing tijdperk)

The Saint

Hoe krijg je het voor elkaar, je voorstellen in een post en dan op "0" posts staan?? Heb jij bijzondere gaven?  ;)

Mooie wagen hoor! Ik heb zelf wel de 18 inch wielen eronder, lekker hard  8)
No shirt no shoes, no pinball

Chris

Citaat van: The Saint op 26-10-2008 20:50:48
Hoe krijg je het voor elkaar, je voorstellen in een post en dan op "0" posts staan?? Heb jij bijzondere gaven?  ;)

Mooie wagen hoor! Ik heb zelf wel de 18 inch wielen eronder, lekker hard  8)

In oa de voorsteltopics werkt de berichtenteller niet ;)

face.flava

Hij ziet er keurig uit! Welkom!

Bram

Dank voor de complimenten.

Aanpassen onderstel was volgens mijn dealer geen, althans een dure optie, zo erg vind ik het oog weer niet. 16"had ik me bedacht maar deze wielen hebben absoluut ook mijn voorkeur. De kleur trouwens ook, al vind ik aubergine ook heel mooi.

Het lijkt inderdaad een broertje al zijn ze iets anders van binnen.

Mijn maatje Vu heeft een hobby in foto's maken net als de eerste zijn ook onderstaande werk van hem:

http://i443.photobucket.com/albums/qq158/mg_b_1979/photo00050.jpg
http://i443.photobucket.com/albums/qq158/mg_b_1979/image21.jpg