stotteren/overslaan bij vollast

Gestart door vincent850, 28-10-2008 23:08:36

Vorige topic - Volgende topic

vincent850

ik heb sinds een 2 maanden een probleem met mijn 850 t5 van 1994.

hij is 3 maanden geleden door RICA wateringen gechipt en was toen prima,liep goed enz enz...

maar vlak voordat de Lpi installatie erin ging,begon het met stotteren/overslaan bij vollast in 4/5.
het licht dus niet aan de gasinstallatie.

Ik had het vermoeden dat die te arm liep,dus heeft rica dat gecontroleerd en dit bleek niet het geval te zijn.
hij haalde zijn vermogen ook niet,230pk benzine,240pk op gas.

als hij in benzine rijd doet die het erger,en soms ook in zijn 3.

alle vacuum slangen heb ik vervangen,de o-ring van het vacuumtorentje vervangen en heel het inlaat systeem is gecontroleerd op lekkage,met de tester van Volvo zelf( hiermee zet je druk op je vacuum/inlaat circuit,en doormiddel van een lichte zeepoplossing op de aansluitingen/intercooler enz te spuiten,zie je waar hij lekt door kleine zeepbelletjes die zich vormen.)

toen was het probleem over,maar met een andere reparatie is er tegen een injector aangeleund,die hierdoor een beetje los is gaan zitten.
het euvel kwam weer terug  :(
dit is keurig door mesman opgelost,en het probleem leek verholpen

hij bleef ongeveer 3 dagen goed,en sinds het weekend is het weer zover,wederom stotteren/overslaan.

bij wie komt dit bekend voor en kan mij helpen?
want ik wordt er niet vrolijk van....  :-\

alvast bedankt!

Vincent

Ludo

de ontsteking al eens vervangen?.

reneetje

Citaat van: vincent850 op 28-10-2008 23:08:36
ik heb sinds een 2 maanden een probleem met mijn 850 t5 van 1994.

hij is 3 maanden geleden door RICA wateringen gechipt en was toen prima,liep goed enz enz...

maar vlak voordat de Lpi installatie erin ging,begon het met stotteren/overslaan bij vollast in 4/5.
het licht dus niet aan de gasinstallatie.

Ik had het vermoeden dat die te arm liep,dus heeft rica dat gecontroleerd en dit bleek niet het geval te zijn.
hij haalde zijn vermogen ook niet,230pk benzine,240pk op gas.

als hij in benzine rijd doet die het erger,en soms ook in zijn 3.

alle vacuum slangen heb ik vervangen,de o-ring van het vacuumtorentje vervangen en heel het inlaat systeem is gecontroleerd op lekkage,met de tester van Volvo zelf( hiermee zet je druk op je vacuum/inlaat circuit,en doormiddel van een lichte zeepoplossing op de aansluitingen/intercooler enz te spuiten,zie je waar hij lekt door kleine zeepbelletjes die zich vormen.)

toen was het probleem over,maar met een andere reparatie is er tegen een injector aangeleund,die hierdoor een beetje los is gaan zitten.
het euvel kwam weer terug  :(
dit is keurig door mesman opgelost,en het probleem leek verholpen

hij bleef ongeveer 3 dagen goed,en sinds het weekend is het weer zover,wederom stotteren/overslaan.

bij wie komt dit bekend voor en kan mij helpen?
want ik wordt er niet vrolijk van....  :-\

alvast bedankt!

Vincent

Onsteking .

Begin eens met de bougies te vervangen, zo nodig kabels/rotor/kap

Houd wel in de gaten dat als ie goed loopt dat je tegen/over de grens aan bent, oftewel dan kan ie wel arm gaan lopen , met alle gevolgen van dien............. :-\
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

vincent850

rotor,verdelerkap en kabels zijn 18.000 km geleden vervangen,bougies 3000km.

kan het de bobine zijn?

dat deze bij max. belasting het niet meer trekt?
(gewoon een gedachtenspinsel)

volgens roel van rica liep die zelfs iets aan de rijke kant,dit omdat het zijn druk niet haalde...

reneetje

Bobine kan zeker de boosdoener zijn.

Bougies wel gewoon de orginele volvo pitten erin gezet?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

vincent850

ja originele bougies erin,de t5 versie.

lijkt mij prima toch?

ga dan toch eens kijken voor een bobine,desnoods testen met die van iemand anders,ben benieuwd.

alvast bedankt!

mitchelli

turbodruk te hoog? Die van mij deed dat boven de 1.5bar.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

vincent850

zo mitch leef je nog  :P

ehh je druk ligt niet te hoog,tussen de 1 en 1,1 bar.

moet kloppen volgens roel.

850 T5 Freak

ook de bobine kabel vervangen? zie ik ook regelmatig gebeuren: bougiekabels vervangen en de bobinekabel wordt vaak vergeten, zijn de andere ontsteking spullen origineel volvo?
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica