Iemand toegang tot Vadis?

Gestart door Entuscan, 30-09-2003 22:29:05

Vorige topic - Volgende topic

Entuscan

Misschien heeft iemand dat hier thuis draaien (oude versie of zo)
Ik was eigenlijk op zoek naar de vadis (werk) beschrijving om de kachelradiator te vervangen op mijn 99 V70.

Volgens mij "witte rook" topic HIER Krijg ik deze nu wel op garantie vervangen, maar als ik hun uitleg goed begrepen had gingen ze daar een dag werk aan hebben. Heel het dashboard moest er uit.

Nu had ik toevallig net men eigen technieker aan de lijn en hadden we het daar over. Volgens hem was het TOTAAL niet nodig op de V70 om heel het dashboard te verwijderen om aan de kachelradiator te geraken. Middenconsole moest los en "een plastieke bak" en dan kon men de kachelradiator langszij uitschuiven.
Een exacte beschrijving was daarvan normaal op Vadis te vinden.
Zou veel werk besparen en ook vermijden dat heeel men dashboard begint te kraken enz omdat heel de boel los geweest is.

Kan iemand dat misschien voor me verifiëren?
Of eventueel een uitdraai of zo bezorgen vd aanbevolen methode.

Het is nu wel niet voor eigen rekening, maar als het te vermijden valt dat ze heel het dashboard der uitzwieren heb ik dat toch liever.
Kweet ik ben een lastige klant :)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Johann

Is dat de warmte wisselaar??

Is dat onderdeel nummer 9144221 ??

Entuscan

onderdeelnr weet ik niet :(
is het ventilatieradiatortje ... zou best wel eens als warmtewisselaar omschreven kunnen worden aangezien het afgesloten wordt als de airco op staat.

Johann

Als het de warmte wisselaar is kan ie er aan de zijkant onder het dash uit.
Als het de verdamper is dan moet het hele dash er uit.

Entuscan

airco verdamper is het niet ... indd dan moet heel het dash er uit, wist men maat mij te vertellen.
We hadden al gechecked dat het de warmtewisselaar is ergens een plaat bij het voeteneind losgemaakt waar waterdruppels opzaten konden enkel vd ventilatieradiator komen.

Johann kun je me een beschrijving vd methode bezorgen? Printscreens of zo vd vadis, want daar zal waarschijnlijk geen print as document functie opzitten ;)  Zou je me veel plezier me doen.

Staat er misschien ook een geschatte tijdsduur bij?

Sieger

Citaat van: Entuscan op 30-09-2003 22:29:05
Misschien heeft iemand dat hier thuis draaien (oude versie of zo)
Ik was eigenlijk op zoek naar de vadis (werk) beschrijving om de kachelradiator te vervangen op mijn 99 V70.

Of eventueel een uitdraai of zo bezorgen vd aanbevolen methode.

Kweet ik ben een lastige klant :)

Net zo lastig als ik zeker ! Probeerde bij Hooftman in Alphen ad Rijn ook al zoiets los te peuteren - niet gelukt tot nu toe..
Wel de volgende link: www.volvotechinfo.com
voor $ 80,- 1 maandje toegang tot iVADIS ?
Nog niet echt nodig gehad, dus nog niet geprobeerd !
Volvo Power For Life !

Entuscan

Dat dealers dit niet graag vrijgeven kan ik begrijpen. Vaak kan je wel een handleiding kopen of zit ze erbij.

Maar nu is het om zelf te weten hoe het nu gaat zodat ik iets techn. uitleg kan hebben met de installateur om hem ZELF het te laten opzoeken op de vadis. Dit zodat ze niet heel de boel eruit gaan halen (zoals bij een condensor wel het geval is).

Ik ga natuurlijk niet zeggen dat ik die info vd VADIS heb hé ;) ... maar ik vind het toch maar minder zeker als het voor eigen rekening zou zijn. Dat ze een ganse dag zouden werken op een onefficiente manier, zelfs volgens volvo, om iets te vervangen.
En het is echt niet zo dat ze werk te kort hebben of dus zelf werk moeten verzinnen.
Komt toch nogal klungelig over vind ik.

Gelukkig ga ik enkel naar de dealer voor het stempeltje vh onderhoud al de rest wordt door een bevriend technieker gedaan. Iedereen tevreden :)
Maar ik zou het toch echt niet sympa vinden als ze bv ganse dag werk tellen terwijl het misschien op 4 tal uren zou kunnen.
Het is nu niet voor eigen rekening maar het is het principe wat telt he

TTT242

Ik heb hem, de VADIS CD-ROM,
Helaas alleen het algemene programma. Om dit op te starten heb je een code nodig die heb ik niet! 'T is te zeggen op mijn computer draait de Vadis van de Volvo 480 wel, maar ben de code kwijt(DOM He!).
Iemand die weet hoe ik de code (serial nr) uit dat programma kan halen?

Als je die code hebt, dan moet je nog een specifieke cd-rom nodig per type voertuig. Die van de Volvo 480 heb ik, van de 850 of S/V70 niet.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

martijn.

Hebben veel cdroms en DVD's met Vadis, maar is mij streng verboden deze mee te nemen. :-\
Heb trouwens ook geen code's .

Entuscan

Ik zoek geen Vadis cd-rom/dvd (alhoewel daar wel aan te geraken valt uit de US) Gewoon de beschrijving hoe de kachelradiator (of warmtewisselaar) te vervangen

Kwestie dat ik tegoei weet waarover ik het heb.

Printscreens of zo waren al voldoende.