Koude start na LPi inbouw?

Gestart door thuur, 15-10-2008 20:44:14

Vorige topic - Volgende topic

Bas850

Heb je niet een lekke LPI injector, geeft ook dat beeld van een lange start.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

Vulk

Lijkt me sterk dat we allebei een lekke injector zouden hebben terwijl we allebei een bijna nieuwe installatie hebben.

Bas850

Ja dat zou vreemd zijn, geen bevriezing rondom de injectoren?

Bas
"to finish first, you first have to finish"

elmarconi

Citaat van: Vulk op 29-10-2008 12:17:32
Lijkt me sterk dat we allebei een lekke injector zouden hebben terwijl we allebei een bijna nieuwe installatie hebben.

Toch zet ik daar mijn centjes op. Trek er maar eens één (1) voor één (1) 'n injector uit en hang die in een glaasje water. 
--
Autogas Inside . . .

Ludo

ik denk dat er wat (te) veel gas word ingespoten.

elmarconi

Citaat van: Ludo op 29-10-2008 14:35:04

??? ???

Citaat van: vincent850 op 28-10-2008 22:55:18
Joost en Vulk, lijkt er toch op de we het zelfde probleem hebben,wat ik jou al had gemaild joost,dat als je op benzine je motor afzet,en dan de volgende morgen met koude motor start er niks aan de hand is...

Met koude motor = op benzine starten. Feitelijk start LPi altijd op benzine, de overschakeltijd is oa. afhankelijk van de motortemperatuur.
--
Autogas Inside . . .

Ludo

ja dat klopt.
maar het laatste stuk rijden voor 'de nachtrust  ;D ' op benzine, geeft een ander beeld.
volgens mij zit het gewoon in de programmatie.

)()()sT

Citaat van: Bas850 op 29-10-2008 12:10:47
Bas

Ik ben benieuwd.... misschien zitten jullie warm :)
Vanmiddag heb ik Mesman gebeld en de situatie uitgelegd. Hij (Peter) viel me eigenlijk al snel in de reden met de vraag of ik vaker ook langer moest starten; ja dus. Symptomen die bij een lekke injector voorkomen, nameten dus.
Morgen bel ik terug; ik had vanmiddag de agenda niet bij de hand en moet er wel ff vrij voor nemen natuurlijk.

Thomas: wat zeiden ze bij jou?

Wordt sowieso vervolgd.....

Vulk

Even een post-it aan mijn monitor hangen zodat ik morgen niet vergeet te bellen.

Marc O.

Citaat van: )()()sT op 29-10-2008 19:31:23
Citaat van: Bas850 op 29-10-2008 12:10:47
Bas

Ik ben benieuwd.... misschien zitten jullie warm :)
Vanmiddag heb ik Mesman gebeld en de situatie uitgelegd. Hij (Peter) viel me eigenlijk al snel in de reden met de vraag of ik vaker ook langer moest starten; ja dus. Symptomen die bij een lekke injector voorkomen, nameten dus.
Morgen bel ik terug; ik had vanmiddag de agenda niet bij de hand en moet er wel ff vrij voor nemen natuurlijk.

Thomas: wat zeiden ze bij jou?

Wordt sowieso vervolgd.....

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,29477.msg585646.html#msg585646

:eusa_whistle:
...The Nile isn't just a river in Africa...

)()()sT

Citaat van: Marc O. op 26-10-2008 10:43:13
Citaat van: pwassink op 26-10-2008 10:33:24
Citaat van: Marc O. op 26-10-2008 10:31:33
Heb vroeger iets soortgelijks gehad met mijn 850 (op LPi). Na vervanging van een injector (volgens mij LPi injector, maar weet dat niet 100% zeker meer, kan dus ook benzine injector zijn geweest) is dit niet meer teruggekomen.

Als je start op benzine, zit de hoofdafsluiter van het gasregelblok toch gewoon nog dicht,
en worden de lpi injectoren niet aangestuurd dus zitten die dicht, of ben ik nu abuis ?

Je hebt gelijk, maar volgens mij was het een lekkende injector (in mijn geval dan) en ik zou me kunnen voorstellen dat ook een lekkende LPG injector na enkele uren stilstand voor startproblemen kan zorgen.

Hmmmm Marc, jij zat ook in de richting inderdaad, sorry  :-*
Maar goed, even afwachten dus. Ik heb voor de gein het laatste stukje vanmiddag nog eens op benzine gereden. Morgenochtend weer eens kritisch luisteren  :evil:

Marc O.

Hoop in ieder geval dat dit het probleem ook daadwerkelijk oplost. Is garantie neem ik aan?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Vulk

Ik heb de volledige vraag doorgemaild naar de Limburgse LPG-technieken. Ik denk iemand van daar zich wel hier zal melden. :)

Freakybaby

En )()()sT hoe startte ie vanmorgen?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

)()()sT

Weer wat langer de sleutel vasthouden, ondanks dat ik gisteren nog een stukkie benzine had gedaan.
Ik ga vandaag een afspraak plannen met Mesman; vooral omdat hij ook al direct vroeg of ik langer moest starten ein relatie met een mogelijk lekkende injector.

Ik begin er al aan te wennen, hij loopt verder pRima  :evil:

Citaat van: Marc O. op 29-10-2008 19:45:13
Hoop in ieder geval dat dit het probleem ook daadwerkelijk oplost. Is garantie neem ik aan?

Uiteraard, de installatie zit er nu 3 weken in, dus ik heb nog een jaar en 49 weken  ;D