Koude start na LPi inbouw?

Gestart door thuur, 15-10-2008 20:44:14

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: )()()sT op 15-10-2008 17:40:36
Bij de 850 had ik het ook al; als ik bv. 's morgens de auto start voelt het aan alsof ie niet gelijk 100% aanslaat, alsof ie zich bij de eerste slag even verslikt in brandstof (benzine lijkt me). Je zou kunnen denken in de richting drukregelaar, injectors reinigen, mee eens?

Gooi eens een flesje injectorreiniger in je tank voor een flinke rit. Wees dan niet bang voor hoge toerentallen. Merk je de dagen erna verschil met starten kom je maar langs voor een ultrasoonreiniging van je injectors :D

Gr ;)

innocenti

Citaat van: thuur op 15-10-2008 20:44:14
Citaat van: )()()sT op 15-10-2008 17:40:36
Bij de 850 had ik het ook al; als ik bv. 's morgens de auto start voelt het aan alsof ie niet gelijk 100% aanslaat, alsof ie zich bij de eerste slag even verslikt in brandstof (benzine lijkt me). Je zou kunnen denken in de richting drukregelaar, injectors reinigen, mee eens?

Doet mijn R af en toe ook als ik op gas rij. Wel alleen als het blok warm is, niet bij een koud blok. Als ik een ritje op benzine rij is het weer even over.
Injectorreiniger proberen is idd de moeite waard. Paar 100km blazen in Duitsland kan ook. Mijn R loopt altijd weer een stuk beter als ik weer een keer in Duitsland gereden heb.

)()()sT

Ik rijd natuurlijk niet meer veel op benzine, maar was idd. al van plan om een busje erin te mikken en ff een stuk op benzine te rijden.

Bedankt voor het aanbod in ieder geval!

Misha

Bij LPI inbouw is waarschijnlijk je ECU weer volledig gereset.
Mij valt op dat hij dan altijd een paar dagen veel te veel brandstof inspuit, gaat vanzelf weer over.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

-D©©©L-

Of het begin van het einde van de benzine pomp.

)()()sT

Het viel mij zaterdag al op dat bij de echte koude start het toerental niet als normaal naar 1200 toeren vloog, maar eigenlijk gelijk naar 900...
Sinds gisteren dat hikje zeg maar... Ik kreeg ook een PB van iemand (waarvoor dank :)) die hetzelfde had... Kan het zijn dat er nog gas in de verbrandingskamer achterblijft wat 's morgens bij een benzinestart tot wat hikken komt?
Hij gaf aan, dat wanneer hij wel eens vlak voor aankomst op benzine overging dat het dat niet gebeurde...  :eusa_think:
Ook dat het na een aantal weken sowieso niet meer voorkwam.... dus we wachten af.

Ludo

Citaat van: )()()sT op 15-10-2008 21:28:29
Kan het zijn dat er nog gas in de verbrandingskamer achterblijft wat 's morgens bij een benzinestart tot wat hikken komt?
Hij gaf aan, dat wanneer hij wel eens vlak voor aankomst op benzine overging dat het dat niet gebeurde...  :eusa_think:
Ook dat het na een aantal weken sowieso niet meer voorkwam.... dus we wachten af.

dan zou er al een lekke injector moeten zijn.
dat het niet voorvalt door vlak voor aankomst naar benzine over te gaan zit dan ook tussen de oren.
om dat waar te nemen, moet je het systeem langer voordien uitschakelen.

)()()sT

Zoiets dacht ik ook al.... De gasinjectoren zijn nieuw, dus ik ga beginnen met de aandacht op de benzine-injectoren ;)

)()()sT

Update: het wordt alleen maar "erger"  :evil:
Inmiddels al een busje injectorreiniger erin gemikt, wat benzine getankt en een stukje blazen en goed in de toeren rijden.

Sinds gisterochtend moet ik na lange stilstand soms twee keer starten eer ie aanslaat. De eerste keer ben je geneigd de sleutel te snel los te laten (gewenning ;)) en moet ik nog eens starten (duurt dan langer) voordat ie loopt.
Zelfs Nynke viel het op vanacht; auto had een uur of 4-5 stilgestaan en ze merkte gelijk dat ie niet gelijk aansloeg (ik zat aan het Belgisch bierinfuus  :eusa_angel:).

Let op, bij warme(re) motor, even uitzetten om bv. te tanken en weer starten gaat perfect.

Lijkt er dus echt op dat ie na blijft druppelen. Zou het ook helpen om voorlopig eens het kraantje bij de injectorrail dicht te draaien?

Enno

Citaat van: -D©©©L- op 15-10-2008 21:26:55
Of het begin van het einde van de benzine pomp.

Geen gekke opmerking....zeker gezien de andere opmerking die je maakt Joost over 900 toeren.....

Citaat van: )()()sT op 15-10-2008 21:28:29
Het viel mij zaterdag al op dat bij de echte koude start het toerental niet als normaal naar 1200 toeren vloog, maar eigenlijk gelijk naar 900...
Sinds gisteren dat hikje zeg maar... Ik kreeg ook een PB van iemand (waarvoor dank :)) die hetzelfde had...

Drukregelaar zit bij jou niet onder de injector rail neem ik aan????....

)()()sT

Haha stuurde net een PB  ;D
De start en het in de toeren gaan is inmiddels aardig normaal en heeft volgens mij wel te maken gehad met inleren ECU. Bij een warme start is alles sowieso normaal.
Ik zit nu dus met de koude start en dat ie pruttelend tot leven komt.

Dadelijk even kijken waar de drukregelaar zit.

pwassink

Citaat van: )()()sT op 25-10-2008 10:12:50
Haha stuurde net een PB  ;D
De start en het in de toeren gaan is inmiddels aardig normaal en heeft volgens mij wel te maken gehad met inleren ECU. Bij een warme start is alles sowieso normaal.
Ik zit nu dus met de koude start en dat ie pruttelend tot leven komt.

Dadelijk even kijken waar de drukregelaar zit.

Onder de injectorrail, kijk meteen even knietjes, leiding en staat van de rubbers op en om de injectoren na dan als je boel toch loshebt ..
Eventueel de hele handel even in een ultrasoonbadje stoppen kan dan ook wel ..

Maar de symptomen komen grotendeels overeen met mijn ervaringen nadat mesman de auto twee dagen had ..  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Emiel

Die van Joost zal wel bij de rechter aandrijfas zitten.

)()()sT

Klopt idd. Emiel... Bij de injectorrail zit een soort demper.
Ik heb vanmorgen even een filmpje gemaakt van de (koude) start. Ben nog even bij Thuur geweest, warme start is uiteraard normaal.

Het lijkt dus alsof ie net even te weinig brandstof krijgt of te weinig druk heeft. Ik had even een bougie eruit gedraaid maar die was keurig droog. Dat duidt dus niet op een lekkende injector  :eusa_think:
Advies van Thuur ook: vervangen brandstoffilter (300k, weet niet wanneer ie vervangen is), drukregelaar eventueel?
Ik heb zijn oude (gereinigde) witte injectoren meegekregen en kan die ook eens uitproberen. Loopt de V70 ook met de oranje injectoren die oorspronkelijk op het ruilblok (854R '96) zaten?

Citaat van: pwassink op 25-10-2008 11:53:04
Maar de symptomen komen grotendeels overeen met mijn ervaringen nadat mesman de auto twee dagen had ..  ;)

Peter, dat is interessant... Heb jij er al iets op gevonden? Hij start op benzine dus het is niet gasgerelateerd....

pwassink

Ja, na een uur of wat fatsoeneren en vervolgens een dagje circuitrijden zijn alle problemen spontaan verdwenen ..   ;D

Hij moest gewoon weer even wennen aan moeten werken voor de kost , blijkbaar  :eusa_whistle:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂