Gordel en babystoeltje

Gestart door Jelmer, 21-09-2003 18:05:30

Vorige topic - Volgende topic

Jelmer

Als je met baby's te maken krijgt moeten die ook vervoerd worden. de standaard gordel achterin is eigenlijk tekort voor het stoeltje. heeft iemand een idee voor een verlenging ?

heb wel wat geprobeerd met een gordelverlenger van de brezan, maar die kreeg ik er niet op en nu brandt  zelfs het service-lampje in het dashboard. kan dit komen doordat ik een bevestigingskoordje van de gordel achterin losgemaakt heb ?

Peth©oni

Ik heb destijds zelf orgineel volvo een verleng stuk gekocht voor de gordel. Werkt prima, alleen wel 80 pieken dus ongeveer 35 euro.  :o

Maar is wel Veilig en goed.... ;)

gr J.

René A

Bij de sloop een oude gordel van een 850 kopen.
deze slopen en het "mannetje" aan het "vrouwtje"lassen en je gordel is dan op lengte

Edwin

Wat heb jij voor stoeltje dan??? Wij hebben gewoon zo'n kinderstoel van Maxicosi Priori SPS. (lijkt op SIPS  :P) Gordel is daar lang zat voor. De stoel in de ligstand zetten gordel tussen zitting en rugleunig doortrekken en in slot klikken. Gordel onder klepje door doen en klaar. Werkt perfect en in 2 tellen te plaatsen en uit te nemen. :)  :jap02:

Zit je gordel niet klem of geblokkeerd dat ie te kort is?

gr. Edwin.  8)

micdee

ik zat ook al met verbazing te lezen... want uhm op de voorstoel zal ie wel niet hebben staan (ivm de plofzak)

En dan weet ik ook niet hoe je ervoor kan zorgen dat je gordel te kort is....

Zo'n stoeltje (als hierboven) is een perfect en veilig ding... kind zit erg goed vast en merkt er niks van als pappa (of misschien ook wel mamma) een keer zijn(haar) "bochten-rijden" wil oefenen.

Jelmer

Het is een römer-stoeltje en gordel is helemaal uitgerold. de 'heupband'gaat prima, maar de lange zijde achter de rugleuning van het stoeltje (overigens tegen de rijrichting in) staat zo strak dat het stoeltje iets loskomt van de zitting. en het vergt nogal wat  :P :P

daarom zou een iets langere gordel prima helpen.

ieder geval bedankt voor de tips...

Aswin

Hetzelfde probleem heb ik met een maxicosi (kenners weten dat dit een draagbakje voor hele kleintjes is, de opvolger van het rieten mandje dus eigenlijk).
Ik heb ook nog een 8 a 10 jaar oude maxicosi, die past wel zonder problemen. De buitenste gordels van de achterbank worden door mij gebruikt.

AEO

Wij hadden hetzelfde probleem. Bij aanschaf V70 direct getest met de maxicosi en (achter)gordel bleek zo'n 3 a 4 cm te kort. Opvallend is dat de grodel in onze V40 ruim lang genoeg is! Volvo heeft 'gordelverlengers' voor dit probleem. Kost ca 45 euro (ex btw)
Het schijnt dat oudere maxi-cosi model dat nog wel past niet meer goedgekeurd is..... (of de nieuwe juist beter) maar dat is ook een manier om je de handel 'levend' te houden. ;)
Alle paddestoelen zijn eetbaar. Weliswaar zijn er paddestoelen die je maar
een keer kunt eten

Hans Duiven

Ik snap er geen hout van, want ik heb twee verschillende stoeltjes gehad: Een maxi-cosi baby stoel en een stoelverhoger met rugleuning en hoofdsteun.
In beide gevallen was de gordel lang genoeg.

Hans

855

Ik herken de het probleem,

Wij hebben een Maxi cosi Priori. Het betreft hier een kinderstoeltje tegen de rijrichting waarbij het diagonale gedeelte van de gordel achter de rug van het kind aan het stoeltje bevestigd moet worden. Levert op alle "gordelplaatsen" in mijn 850 problemen op. Die gordelverlengers lijken me de oplossing.

Gijs

GVG

Ons menneke zit veilig achterin tegen de richting in een originele volvo stoel.Hij kan lekker veel zien door de achterruit en ik heb een spiegeltje tegen de D-stijl geplaatst zodat ik hem in de gaten kan houden via de achteruitkijkspiegel.Klein nadeel is dat het vrouwtje voorlopig voorin wat minder beenruimte heeft.Voor de geinteresseerden.De stoel kan ook voorin geplaatst worden en de airbag kan dan afgekoppeld worden.Hiervoor is een setje nodig ter overbrugging van de airbag kabel.Dit is bij de dealer te bestellen.Safety first bij volvo.

Mick-850

Oud topic maar weer eens tot leven roepen.

In mijn 440 paste een maxicosi ruim. In de 850 eigenlijk alleen met heel veel positieve energie. Mijn vriendin gaat 'em dan ook niet vast krijgen. Er worden geen gordelverlengers meer verkocht in NL. Mijn vraag is dus, zijn er andere gordels te koop? Zo ja, waar?

Nog meer topics hierover: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=18246.0
Gaat echter alleen over verlengers en ik zoek gewoon een nieuwe gordel.
855 2.5i 20v Estate automaat LPG-wannabee 1995 215.000km

markwinterman

heb ook een gordelverlenger origineel volvo werkt prima

michiel

Citaat van: markwinterman op 14-06-2007 19:25:14
heb ook een gordelverlenger origineel volvo werkt prima
maar wel stervensduur (61 euro incl BTW). Maar goed, het werkt.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

markwinterman

Citeermaar wel stervensduur (61 euro incl BTW). Maar goed, het werkt

tja er zijn dingen waar je beter geen risico mee moet nemen :eusa_naughty:
als er iets gebeurt is 61 euro niet teveel geweest...
maar ben het wel met je eens :eusa_whistle: