Vraag: wie heeft meer dan 100.000 km ervaring met een T of R op gas?

Gestart door jan piet, 02-11-2008 20:15:08

Vorige topic - Volgende topic

jan piet

Omdat de diesel qua automaat is overleden, nu het grote dilemma:

- Weer een diesel
- Een gasauto, maar dan wel een R of T.

Wie o wie heeft tenminste 100.000 km ervaring hiermee? In de wandelgangen wordt namelijk sterk afgeraden dit te ondernemen, daar de motor met gas te heet zou worden. Zaken als de turbo zouden veel korter meegaan, koppen zouden sneuvelen. Enige optie zou zijn zeer rustig rijden? Maar daar hebben we deze types toch niet voor?!
Dus, graag ervaringen delen, moet op korte termijn wat gaan besluiten!

Gr, JP

Ludo

ik heb in m'n vorige 854 T-5 automaat ongeveer 170.000km gedaan.
met de huidige 854 T-5 handbak 30.000.  (morgen) :D
en ik rij écht niet rustig, ik durf zelfs stellen dat je met een T-5, of R op gas net hetzelfde kan doen als op benzine.

thuur

Citaat van: jan piet op 02-11-2008 20:15:08
In de wandelgangen wordt namelijk sterk afgeraden dit te ondernemen, daar de motor met gas te heet zou worden. Zaken als de turbo zouden veel korter meegaan, koppen zouden sneuvelen. Enige optie zou zijn zeer rustig rijden? Maar daar hebben we deze types toch niet voor?!

Ja, gas verbrandt heter. Nee, niet van toepassing op onze auto's.

Laat het maar lekker in de wandelgangen rondzoemen, die kroegpraat uit de 3e hand.

Gr ;)

Lampje

Nog even een vraag van een noob.

Rijdt LPi van Vialle koeler dan LPG met een verdamper?

)()()sT

Misschien dan ff offtopic... De mederwerker bij Mesman vertelde mij dat gas niet per defenitie heter is, maar dat ook de "klepdemping" anders is als bij benzine...
Maar goed, wat is wijsheid hè JP... Er zullen vast geen diesels met lage standen meer te vinden zijn... (buitenland?)

Succes in ieder geval!

Sbv

innocenti

mn vader heeft met zn 850T5 bijna 100.000km gereden. Nu rijd mn broer erin. 330.000km op de teller en loopt als een zonnetje. Heb met mn eigen V70R aut nu 50.000km gereden en heb gepland er nog 200.000 bij te rijden.

Mn neef heeft n getunede 940 turbo gehad op LPI. Bij 400.000 verkocht. Wel de turbo een keer moeten wisselen, maar die kans loop je ook als je alleen op benzine rijdt met een turbo.

Ik heb nog geen seconde spijt van mn R op LPI.

jan piet

Citaat van: Sbv op 02-11-2008 20:43:54
Andere automaat erop zetten ?

Níet bij een kmstand van dik 518K, want what's next?

Gr, JP

Ronbroek

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Ludo

Citaat van: Lampje op 02-11-2008 20:37:48
Rijdt LPi van Vialle koeler dan LPG met een verdamper?

ja.
dat komt omdat bij LPi vloeibaar gas word ingespoten.
in een verdamper systeem word het gas al geëxpandeerd in de verdamper, daardoor word gas in dampvorm ingespoten.
door het expanderen in de verdamper word er warmte onttrokken (koelwater), en gaat de temperatuur van het gas al omhoog vanaf de verdamper.

)()()sT

Jan Piet,

Even voor de "realiteit":
Wil je een R zoeken die al op gas loopt? Of wil je een benzine-uitvoering zoeken en er gas in bouwen?
In Nederland ben je dan aardig gebonden aan Mesman, en daar moet je dan dus 3 maanden op wachten... red je dat?
Of in Belgie wat zoeken en dan op LPi invoeren zoals Thyzer heeft gedaan?

Nogmaals suc6

jan piet

Hoi Joost,

Nee, ik zoek een auto die op gas loopt. Heb er één gezien hier op t forum, maar wil eerst even wat meer algemene info voor ik knopen doorhak. Die auto heeft de door jullie geroemde Mesman installatie. Inderdaad kijk ik óók in de landen om ons heen. Heb ook een redelijke diesel gezien met 2-ton op t tellertje. Maar die is miz niet bepaald 'fris'.

Gr, JP

Ludo

niet vergeten.
je gaat met T of R estate, en een dikke ton per jaar, wel vaak aan de pomp staan.  :eusa_doh:

;D

Freakybaby

Dat zou spaarpuntjes betekenen voor JP ;D

Reken op zo'n 300-330 km op een tank.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

gerardgrobben

Er staat genoeg info op dit forum, maar ik heb onder mijn 855R-kap  toch voor de damp-installatie ( wel injectie) gekozen.

Je mist iets vermogen tov de benzine-stand, maar dat vind ik geen probleem.
Van 108 naar 133.000 in een half jaartje, en ik heb alleen maar spijt dat ik dat niet eerder gedaan heb.
tuba or not tuba, that's the question