Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

SirRutte

Citaat van: KIM op 01-02-2012 16:02:47
Ik heb mijn sensor bij ET gekocht; bijna net zo goedkoop als lambdasensor.com, maar met originele Volvo stekker.

Ik hoor het wel.

Misschien dat dat verschilt per type, maar de sensor die ik had van lambdasensor.co.uk had ook de originele stekker eraan en pastte zonder aanpassingen. Was voor een 850 2.5 20v.

Sbv

ik dacht ook dat lambdasensor ook met originele stekker leverde

KIM

Ik kon dat op hun site destijds niet vinden of dat zo was.

Sbv

Ik zal er zo een mail aan wagen. Mocht het niet het geval zijn, dan is ET de volgende stap of dealer eens aardig aankijken voor een leuke korting.
Eerst een ontdekken of de sensoren echt defect zijn. Vrouwlief vanavond nog een stukje toeren naar Gorinchem heen en weer, eens kijken of lampje dan weer aangaat

Zoals ik het lees is het direct fit
http://www.lambdasensor.com/main/bosch/price.pl?item=0258005097

Sbv

Net vrouwlief aan de lijn, tot op heden nog geen lampje aan. Het was dan ook maar een ritje van 40 km.

Taranis

Ik neem aan dat er weer een aantal startcycli overheen moet gaan voor het aantal 'buiten-de-grenswaarde'-waarden bereikt is en het lampje weer gaat branden?

Sbv

Ze moet nog terug  ;D
We gaan het meemaken.

Ook de terugreis gaf geen lampje aan.

De komende dagen eens aankijken of het lampje weer aangaat

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

KIM

De secundaire lambdasensor moet op temperatuur zijn geweest.
Met de rijstijl van Irikro denk ik dat dat wel is gebeurd  ;D, dus ik denk dat je voorzichtig blij kan worden.

Het lambdasensorsignaal zal wel vertellen wat de kat nog doet.

Sbv

Ik wou binnenkort wel een keer een afspraak maken om toch eens wat te meten.
Op een aantal sites kom ik tegen dat de sensoren na ca 160000 km vervangen dienen te worden. Onzin of ?

SirRutte

Dat is wel wat voorbarig lijkt me.. If it ain't broken don't fix it.

Als er geen verdere symptomen zijn zoals een verhoogd verbruik zou ik ze niet zomaar vervangen.

hendrik32

Citaat van: SirRutte op 02-02-2012 19:14:57
Dat is wel wat voorbarig lijkt me.. If it ain't broken don't fix it.

Als er geen verdere symptomen zijn zoals een verhoogd verbruik zou ik ze niet zomaar vervangen.

Lijkt mij ook!!!

KIM

De 2e sensor zit er slechts voor de controle van de werking van de katalysator.
Deze beinvloedt het mengsel nooit.

Sbv

verbruik is altijd vrij hoog, combinatie van redelijk wat stadsverkeer en vrouwlief haar voorliefde voor rotondes etc   ;D

Taranis

Kun je nagaan wat het verbruik zou zijn als ze ook nog eens zou remmen voor een rotonde :P