Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Citaat van: Taranis op 27-02-2013 07:50:24
Is er wel sprake van circulatie? Dat het pompje zoemt is geen garantie dat ie 't ook daadwerkelijk doet weten we inmiddels ::)
Dat gebeurt wel degelijk. Als ik weer een keer zin heb, dan nogmaals slangen lostrekken en kijken wat en hoe

UserID6342

Citaat van: Marc O. op 27-02-2013 07:10:48
Citaat van: arjen850 op 26-02-2013 22:39:20
Citaat van: elianmars op 26-02-2013 22:33:28
Spare ribs. Dat is toch paardenvlees, tegenwoordig?  :eusa_think:
Wat een gelul toch over dat vlees..

Als het maar smaakt, en ik na de versnapering de pens maar vol heb, dat is wat telt ;D

Precies, nooit iemand horen klagen dat vlees naar paard smaakt, en nu is de hel ineens losgebroken. Wat een aanstellerij.
Dikke eensch, ben al jaren aan stuk liefhebber van een lekker stukje paardenvlees.  Zeker van paardenrookvlees, smaakt vele malen beter als die runderzooi.  En nu is er ineens overal paniek om die knollenzooi, mafkezen allemaal !

eric vermeer

Citaat van: Sbv op 26-02-2013 21:18:31
Avontuur standkachel.......

Het zal wel een slecht jaar zijn denk ik voor die dingen.

Directe start werkt even. Je hoort waterpompje zoemen en brandstof pompje tikken. dan geblaas en we have lift off.
Na ca 30 sec a 1 minuut weer stilte, dan even later weer zelfde en dat is het.

Helaas kan ik er zelf niets aan uitlezen wat er nu mis gaat.

Interieur fan draait ook netjes mee

Mogelijk stokt de brandstoftoevoer ?

Misschien toch nog ergens lucht in het systeem ?

brander unit gaar, niet onwaarschijnlijk, gebeurt vaker, tenminste bij V70n wel

Sensor vuil/gaar...

Ben er even klaar mee eigenlijk


Elke keer als je hem handmatig start hoor je dan elke keer ook het brandstofpompje opnieuw gaan tikken? en heeft hij echt gebrand dus dat er warme lucht uit het uitlaatje komt?

bij mij was het dat er lucht in het koelsysteem zat ook al dacht ik dat hij helemaal ontlucht was en dat als hij even een luchtbel krijgt even oververhit raakt en dan uitschakelt
S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD

Sbv

Klopt helemaal. Er kwam iets aan rook uit de uitlaat.
Pompje hoorde ik ook tikken. Alleen op het laatste niet meer, mogelijk dat het ding dat gereset moet worden. Ik kwam wat tegen op een Duits forum hierover.

Lucht is een mogelijkheid. ik heb geen metalen kogel gebruikt zoals in Vadis beschreven staat en ook in de montage handleiding

eric vermeer

die kogel heb ik ook niet gebruikt.

maar nu als je hem start gaat het waterpompje en het ventilatortje wel lopen maar het tikken van de brandstof pomp na enkele secondes doet het niet meer?
hij stopt er dan gewoon weer mee?
S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD

Sbv

Dat is eigenlijk wel zo momenteel. Kan het nu niet testen daar vrouwlief met de auto weg is.


eric vermeer

dan kan ik je de hand schudden ik had precies hetzelfde is echt lucht geweest en even oververhit.
er zit in de kachel zelf een resetknop die je even met een schroevendraaier moet indrukken en dan doet ie het weer
daarvoor moet hij een stukje naar beneden geschroeft worden en de kap er af halen.



als je door een van die ronde gaten met een lampje kijkt zie je een resetknop die je voorzichtig met een schroevendraaier kunt indrukken
S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD

Sbv

Hi Eric,

Dat zit op een lekker handige plaats, maar geeft wel hoop.
Nog tips voor kachel systeem goed ontluchten ?

Sbv

vanavond begonnen met carterventilatie vervangen en vacuumslangen.

Zowaar zat de CV niet echt dicht, wel gedacht. Het leek allemaal nog origineel.
Vacuumslangen waren helemaal gaar, die boven de turbo was 3/4 door.


Daar er nog een andere startmotor lag van de zwarte 850 deze ook maar gemonteerd, waarom ? deze leek in een betere staat als de huidige en nu kom je er erg makkelijk bij.
Maruska was op bezoek en heeft stationair regelaar en gasklep schoongemaakt zodat ook dit weer klaar is.

Morgen verder en dan weer rijden.
\De avond beginnen met de schopplaten van dashbord terug te zetten zodat ook dit weer dicht is

Marc O.

Lekker bezig hoor. Ik zie 'm zondag wel (tenzij Iris hem dan mee heeft ;D).
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Citaat van: Marc O. op 01-03-2013 07:07:09
Lekker bezig hoor. Ik zie 'm zondag wel (tenzij Iris hem dan mee heeft ;D).
Denk dat ze met de Saffron is zondag. Heb nog eea te doen aan dichtbouwen wat hopelijk wel klaar is dan

elianmars

Citaat van: Sbv op 01-03-2013 00:48:59
vanavond begonnen met carterventilatie vervangen

:'(






















;D

Sbv

Ik heb nog wel een ander klusje hoor. Stuurhuis lekt waarschijnlijk iets van de banaan en er ligt nog een mooie van de zwarte.


elianmars

Citaat van: Sbv op 01-03-2013 08:46:56
Ik heb nog wel een ander klusje hoor. Stuurhuis lekt waarschijnlijk iets van de banaan en er ligt nog een mooie van de zwarte.



Da's geen leuk klusje  :eusa_snooty:

Sbv

Citaat van: elianmars op 01-03-2013 08:54:26
Citaat van: Sbv op 01-03-2013 08:46:56
Ik heb nog wel een ander klusje hoor. Stuurhuis lekt waarschijnlijk iets van de banaan en er ligt nog een mooie van de zwarte.



Da's geen leuk klusje  :eusa_snooty:
Hmm uitdaging dan ? Alles beter dan oliekoeler leidingen vervangen toch ?  ;D