Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: Sbv op 01-03-2013 09:04:36
Citaat van: elianmars op 01-03-2013 08:54:26
Citaat van: Sbv op 01-03-2013 08:46:56
Ik heb nog wel een ander klusje hoor. Stuurhuis lekt waarschijnlijk iets van de banaan en er ligt nog een mooie van de zwarte.



Da's geen leuk klusje  :eusa_snooty:
Hmm uitdaging dan ? Alles beter dan oliekoeler leidingen vervangen toch ?  ;D


Met geduld lukt ons alles. Alleen is ons geduld heel soms een klein beetje op  :eusa_shifty:  ;D

Sbv

Van jouw bijna niet, van mij soms wel hoor.

Hopelijk vanavond alles weer dichtbouwen en misschien als het heel vlot gaat de achterremmen nog doen, dan ben ik weer door de onderdelen heen die er nog lagen

Sbv

Banaan uit de garage, Gouden koets weer naar binnen.

Helaas kwam ik weer een heel klein plasje koelvloeistof tegen. Nu hoop ik niet dat het wederom een leiding is die lekt of een koppeling die lekt, dan trek ik alles er vanonder of bouw het weer naar bypass zodat standkachel buiten het koelvloeistof circuit zit.
Vrouwlief net bericht dat ze even naar niveau moet kijken voordat ze zo weer een stukje gaat tuffen

Taranis

De koelvloeistofsensor in het tankje doet het nog wel toch? Voordat je straks ook nog een blok kunt gaan vervangen...

Sbv

Citaat van: Taranis op 06-03-2013 10:02:25
De koelvloeistofsensor in het tankje doet het nog wel toch? Voordat je straks ook nog een blok kunt gaan vervangen...
Die doet het wel, niveau stond redelijk laag, maar nog boven minimum. Nu weer gevuld, vanavond even kijken

Sbv

Het lijkt erop dat er slangklemmen niet goed houden van het tijdelijke pijpje wat ik er tussen gezet heb. Nu zou het kunnen omdat de slangen 16 mm inwendig zijn en pijpje 15 mm, maar dat trek je naar mijn idee wel dicht.

Grrrr. soms ben ik zo blij met mijn V70n dat ding doet het gewoon.....(klopt het nu even af...)

UserID6342

Er zit wel een verschil tussen wat voor slangklemmen je gebruikt Sander.  Idd moet die mm met goede slangklemmen makkelijk op te vangen zijn (en anders dubbele slangklemmen plaatsen)

Taranis

Als 't echt niet anders kan (ik ben er geen fan van) dan wat isolatietape om het buisje heen om de millimeter verschil op te vangen.

KIM

Waarschijnlijk is de lekkage nog het gevolg van het gebrek van stuikrandjes.
Leuk he zo'n standkachel  :eusa_wall: Van de zomer doet 'ie het waarschijnlijk wel  ;D

Sbv

Citaat van: KIM op 07-03-2013 08:34:37
Waarschijnlijk is de lekkage nog het gevolg van het gebrek van stuikrandjes.
Leuk he zo'n standkachel  :eusa_wall: Van de zomer doet 'ie het waarschijnlijk wel  ;D
Die randjes zou heel goed kunnen dat het probleem daar in zit. Ik heb gewoon een recht stukje pijp genomen en die met dubbele slangklem vast gezet

elianmars

Toch vreemd dat dat niet houdt. Tuinslang op 15mm koper is perfect af te sluiten met een slangklem.

Sbv

Citaat van: elianmars op 07-03-2013 10:33:19
Toch vreemd dat dat niet houdt. Tuinslang op 15mm koper is perfect af te sluiten met een slangklem.
daarom snap ik het ook niet. Gisterenavond even snel op de vloer gelegen met goede kleding aan, maar ik voelde wat koelvloeistof.
Even informeren wat een originele pijp incl korting me gaat kosten.

Hiker

Citaat van: Sbv op 06-03-2013 22:13:14
Grrrr. soms ben ik zo blij met mijn V70n dat ding doet het gewoon.....(klopt het nu even af...)

Ik zeg altijd, om de goden niet te verzoeken: "tot de laatste keer dat ik hem uitzette, deed hij het perfect".....;D
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

knoopie

Fijn he een diesel.....

;D

Sbv

Vanmiddag iets eerder klaar met werken en even snel in de garage een kleine aanpassing gedaan.



Ja de achtervelgen zijn nog smerig. Banden zijn 225-40-18 op donkere originele Pegs. Andere stuuruitslagbegrenzers erop dan zou het niet ect meer moeten aanlopen

Vrouwlief vond het wel wat, het gaat dan ook waarschijnlijk de zomerlook worden. Ben nog even aan het denken om maar gewoon 225-40-18 aan te houden, want op 2 velgen heb ik nog zeer goede banden liggen.
Morgen even kijken hoe het staat op de banaan. Heb nog een set Pegs liggen tenslotte.