Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VolvoFan

He leuk project zo, heel jammer dat je hiertoe bent aangezet door een ongeval, maar leuke klus. Was zelf ook geintresseerd in die S70 maar je was me net voor, heb ondertussen een ander kunnen bemachtigen, maar mag ik vragen wat je met je interieur doet uit die oude al dat lichte spul? zou eventueel enkele kleine dingen kunnen gebruiken die beschadigd zijn bij de mijne.

Hoor het graaag via pb of email.

Succes in ieder geval!!

Gr.

elianmars

Citaat van: VolvoFan op 09-11-2008 17:15:08
He leuk project zo, heel jammer dat je hiertoe bent aangezet door een ongeval, maar leuke klus. Was zelf ook geintresseerd in die S70 maar je was me net voor, heb ondertussen een ander kunnen bemachtigen, maar mag ik vragen wat je met je interieur doet uit die oude al dat lichte spul? zou eventueel enkele kleine dingen kunnen gebruiken die beschadigd zijn bij de mijne.

Hoor het graaag via pb of email.

Succes in ieder geval!!

Gr.


http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,29700.0.html  ;)

Laserblue

Lekker bezig daar!  :eusa_clap:

al meer foto's?   :eusa_shifty:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Sbv

Foto's ja dat het donker is buiten. Koenne heeft van vandaag nog wat foto's de rest ben ik even vergeten te maken vandaag. er is niet veel meer te zien.

Vandaag gedaan:

Koenne heeft samen met een vriend en ik zei de gek de motor en bak uitgebouwd. Hij gaat de motor gebruiken om zijn overleden 850 weer nieuw leven in te blazen. De bak bewaar ik nog even mocht die van mij het begeven.
Verder, jawel Marcel, de twee schroefjes in het dashboard gezet
Radio gemonteerd,
Pookknop vervangen,
Nieuwe XC grille met heldere koplampen gemonteerd,
Passagiersdeur vervangen. De deuren van de oude "R" zien er niet wat mooier uit dus ach dan maar vervangen.
Reservewiel weer vast gezet, lag los heen/weer te schuiven

Dat was het wel weer even voor vandaag.

elianmars

Citaat van: Sbv op 09-11-2008 19:20:18
Verder, jawel Marcel, de twee schroefjes in het dashboard gezet



Gelukkig maar! Voor hetzelfde geld had het hele dashboard er uit komen vallen  :o

Stom hè, ineens besefte ik me dat ik die twee vergeten was. Ik zag het toen ik ondersteboven op de bestuurdersstoel lag om de airbag op het stuur vast te zetten. Daarna niet meer aan gedacht, tot gisterenavond.

Je bent weer lekker bezig geweest, zeg!  :eusa_clap:

Ik kom binnenkort nog wel even langs. Kan ik gelijk wat ophalen  :eusa_shhh: :eusa_whistle:

Sbv

Je mag het er zelf uithalen, kan je het gelijk overzetten. Tevens je grille dan maar monteren.

Nog interesse in wat zwarte portieren?

elianmars

Citaat van: Sbv op 09-11-2008 19:35:13
Tevens je grille dan maar monteren.


En daarom zei ik dus  :eusa_shhh:


;D

Die andere dingen had ik niet eens meer aan gedacht  :eusa_doh:

koenne

Heey Sander, het schiet aardig op met de S70 geloof ik.
Weet je of de portieren van een S70 hetzelfde zijn als die van een 850? ik heb nog wat schade aan het portier bij de bestuurder. Foto's staan bij mijn project, als jij ze ook wil hebben laat je maar iets weten, dan stuur ik ze wel effe.

Groeten

elianmars



Hé Sander, zie ik daar achter dat deurpaneel nou de vermiste stuurhendels en sleepring liggen?  :eusa_doh: ;D

Mooi nieuw interieurtje in het wrak, trouwens  8)

Sbv

Citaat van: koenne op 11-11-2008 19:23:51
Heey Sander, het schiet aardig op met de S70 geloof ik.
Weet je of de portieren van een S70 hetzelfde zijn als die van een 850? ik heb nog wat schade aan het portier bij de bestuurder. Foto's staan bij mijn project, als jij ze ook wil hebben laat je maar iets weten, dan stuur ik ze wel effe.

Groeten
Hi Rene,
Volgens mij zou het gewoon moeten passen, echter zijn de zij strips anders en zijn deze bij een S70 meegespoten.
Ik durf ook niet te zeggen hoe het gaat met de deurbekleding.
Je kan ook een compleet S70 interieur erin zetten, ik heb nog wat liggen.
Je mag me de foto's wel doormailen.

Sander

koenne

Citaat van: Sbv op 11-11-2008 20:16:08
Citaat van: koenne op 11-11-2008 19:23:51
Heey Sander, het schiet aardig op met de S70 geloof ik.
Weet je of de portieren van een S70 hetzelfde zijn als die van een 850? ik heb nog wat schade aan het portier bij de bestuurder. Foto's staan bij mijn project, als jij ze ook wil hebben laat je maar iets weten, dan stuur ik ze wel effe.

Groeten
Hi Rene,
Volgens mij zou het gewoon moeten passen, echter zijn de zij strips anders en zijn deze bij een S70 meegespoten.
Ik durf ook niet te zeggen hoe het gaat met de deurbekleding.
Je kan ook een compleet S70 interieur erin zetten, ik heb nog wat liggen.
Je mag me de foto's wel doormailen.

Sander


Ik kijk wel even wat ik met de deuren doe, eerst het technische gedeelte. Alle foto's van zondag staan in je mailbox als het goed is.

Sbv

De afgelopen dagen vrij weining gedaan. Hedenavond alleen wat dingen aan het demonteren geweest van de oude S70. Komend weekend maar weer eens flink gaan klussen.

Tom960

Hoi ik heb interesse in de hendel van de automaat.

De mijne is lelijk en heeft geen houtbekleding.

Doe je die van de hand?



elianmars

#43
Zo, ik ben weer terug van een paar uurtjes klussen bij Sander en Iris  ;D

Drie deuren uit de oude in de nieuwe S70 gehangen. De vierde deur hadden Sander en Iris zelf al gedaan.
Het was nog een behoorlijk gedoe om ze netjes af te stellen, maar het is gelukt.
Ook de portiergreep van de deur aan de bestuurderskant weer overgezet, om ervoor te zorgen dat de sleutel nog steeds past.
Had ik niet helemaal goed gedaan, want later kreeg Iris de deur niet meer open  :eusa_whistle:
Na wat gepiel is het uiteindelijk toch goed gekomen.

Een stukje van ST-XV-06  leeft voort in onze V70. De zonneklep aan de bestuurderszijde heb ik vervangen door eentje met een spiegeltje en een lampje uit de schade S. Die zat er bij ons niet in.
Ook de dorpelstrips heb ik meegenomen. Als ik een keertje zin heb, zal ik die gaan monteren.

Sander heeft ook nog aan onze wagen geklust. Hij heeft een XC grille gemonteerd, die hij vorige week voor mij heeft meegenomen bij ET.
Ik geloof dat Sander een foto heeft gemaakt ervan, dus die zal wel een keer te zien zijn.

Was weer een leuke middag!  :D

Sbv

#44
Zoals Marcel net al aangaf vandaag weer het nodige gedaan waarvoor wederom grote dank Marcel.

Hedenochtend maar eens wat onderhoud gepleegd aan de auto. Op mijn werk de auto even onder handen genomen en voorzien van:
- Remblokken voor en achter
- Remklauwen voor vervangen
- Brandstoffilter
- Olie ververst
- Remvloeistof vervangen
- Interieur en luchtfilter vervangen
- veerpootbrug weer gemonteerd

Thuis weer verder gegaan met het overzetten van de deuren van de oude S70. Deze waren net iets mooier als de deuren die in de nieuwe S70 zaten. mijn wederhelft hebben we benoemd tot hoofddeurpanelen monteren en verwijderen.


afgelopen week een XC gril gemonteerd en maar weer heldere koplampen besteld en gemonteerd, hopelijk blijven ze er nu langer als 3 dagen in zitten. Ja de auto is vies, na 1 dag ziet de auto er weer zo uit, dus maar even niet gewassen. Morgen wel want momenteel zitten er schone deuren in.



De oude S70 begint langzaam aan helemaal kaal te worden. De stoelen en banken met het lichte interieur er weer even ingezet daar ze elders in de weg staan.

.

Ondertussen ook nog even aan de "roetmobiel" wat geklust. Deze neem een deel van de geeft van de oude S70 mee in de vorm van een andere zonneklep. Verder is deze nu ook voorzien van een XC grille.



Al met al weer een drukke klusdag gehad.
Morgen waarschijnlijk de achterbumper met parkeersensoren monteren en dan eens met de carkit etc aan de slag.