Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: MarcoV op 18-11-2008 08:32:40
Ik heb zelf de gele koni's achter en deze bevallen mij prima!
Lekker stevig maar toch niet te. En je kunt ze harder of zachter zetten.

MarcoV ;)

Marco,

Wat heb je voor zitten ? Origineel ?
Het verstellen zal ik waarschijnlijk toch niet doen, 1 of 2 maal en dat is het dan wel, vandaar eventueel de FSD

innocenti

Ik zit met hetzelfde dilemma wat met mn veren en schokbrekers te doen. Koni geel of FSD, wel met behoud van mn nivomats. En met welke veren te combineren.

MarcoV

Voor zit nog origineel maar die wil ik voor de vakantie nog wel vervangen.

MarcoV ;)

Sbv

@marco, ook door Koni geel of wat anders?

@david, met een estate zou ik zelf de nivomats houden eventueel met wat lagere bussen erin om de achterkant iets om laag te krijgen. Voorkant zou je Koni geel kunnen doen als je wat wilt verstellen, anders misschien FSD of Bilstein B6.

Waar ik nog mee zit is of ik de veren ook zou moeten vervangen of enkel de schokbrekers

elianmars

Citaat van: Sbv op 18-11-2008 19:51:58
@marco, ook door Koni geel of wat anders?

@david, met een estate zou ik zelf de nivomats houden eventueel met wat lagere bussen erin om de achterkant iets om laag te krijgen. Voorkant zou je Koni geel kunnen doen als je wat wilt verstellen, anders misschien FSD of Bilstein B6.

Waar ik nog mee zit is of ik de veren ook zou moeten vervangen of enkel de schokbrekers

Inderdaad. Nivomats vind ik echt ideaal. En met de verlagingsbussen (aangeschaft bij ET), ligt-ie precies goed, vind ik.

Sbv

Het is de laatste dagen weer wat stiller. Even wat minder gedaan en wat meer in huis gezeten.

Afgelopen zaterdag de Xenon gemonteerd en tevens bougikabels verdeelkap en rotor vervangen. Helaas is het Lambda lampje weer aangegaan om een duistere reden. Ik had even de ECU eruit gehaald en later er weer in gedaan maar helaas lampje weer aan. Tot op heden nog niet uit gekregen ondanks accu kabel een uur los.

Bougies zelf moet ik nog vervangen, maar heb nog even geen passende sleutel.

Zatedagavond alvast kunnen genieten van de winterbanden en de Xenon

Maandag een set Koni FSD's besteld bij ET. Ben benieuwd hoe ze gaan bevallen.

De oude S70 is niet veel leger geworden, wat kleine spullen eruit en dat is het dan wel.
Vandaag even vlug geinformeerd of de voorruit ook over te zetten is door iemand, maar daar ben ik nog niet veel verder mee gekomen. Inde oude S70 zat net een paar dagen een geheel nieuwe ruit. In de nieuwe S70 kan eigenlijk wel een nieuwe ruit. Tja...mochten mensen tips hebben wie dat voordelig kan en wil doen graag.

MarcoV

Ja, denk wel dat ik voor ook de gele koni's doe, ze bevallen mij wel!

MarcoV ;)

Sbv

Weer wat sfeer beelden.

Nog even en er is niets meer over.

elianmars

Sander, trek de kachelweerstand er ook nog even uit. Die dingen gaan regelmatig kapot, dus dan kun je 'm weer verkopen  ;) ;D

wepster

Citaat van: Sbv op 25-11-2008 20:04:21
Het is de laatste dagen weer wat stiller. Even wat minder gedaan en wat meer in huis gezeten.

Afgelopen zaterdag de Xenon gemonteerd en tevens bougikabels verdeelkap en rotor vervangen. Helaas is het Lambda lampje weer aangegaan om een duistere reden. Ik had even de ECU eruit gehaald en later er weer in gedaan maar helaas lampje weer aan. Tot op heden nog niet uit gekregen ondanks accu kabel een uur los.

Bougies zelf moet ik nog vervangen, maar heb nog even geen passende sleutel.

Zatedagavond alvast kunnen genieten van de winterbanden en de Xenon

Maandag een set Koni FSD's besteld bij ET. Ben benieuwd hoe ze gaan bevallen.

De oude S70 is niet veel leger geworden, wat kleine spullen eruit en dat is het dan wel.
Vandaag even vlug geinformeerd of de voorruit ook over te zetten is door iemand, maar daar ben ik nog niet veel verder mee gekomen. Inde oude S70 zat net een paar dagen een geheel nieuwe ruit. In de nieuwe S70 kan eigenlijk wel een nieuwe ruit. Tja...mochten mensen tips hebben wie dat voordelig kan en wil doen graag.

he sander
als die voorruit er nog maar kort in zit kun je hem er makkelijk zelf uitsnijden met een ruiten snijdraad die dingen kosten ongeveer een kleine 10 tot 15 euro en dan kun je de ruit op voorraad zetten of zelf monteren in de nieuwe 70 van je door hem er in te lijmen met polyurethaan kit (let wel je hebt ongeveer 2 bussen kit nodig om het goed te doen )
en die kost ongeveer 15 euro dus dat is makkelijk zelf te doen
ik heb toen der tijd zelf ook een nieuwe ruit in de rooie van mij geplaatst en was ongeveer 50 euro aan materiaal kwijt (ex ruit dan)
mocht je nog tips nodig hebben geef je maar een gil via de PB
greets wibo

die het zonde vind dat je een licht kleur stuur hebt met hout in leg
:eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Sbv

Citaat van: elianmars op 25-11-2008 21:07:10
Sander, trek de kachelweerstand er ook nog even uit. Die dingen gaan regelmatig kapot, dus dan kun je 'm weer verkopen  ;) ;D

dank goeie tip. Ik haal de gehele kachel er wel uit en leg die in de bak overtollig/reserve

Sbv

Weer een update. Vandaag carkit gemonteerd en tevens Ipod adapter goed aangesloten.
Afgelopen week een set Koni FSD's gemonteerd met de originele veren. Tevens uitlijning laten doen.

De voorruit verwijderen uit de oude S70 is tot op heden nog niet gelukt. De zijkanten krijg ik netjes los, boven en onder helaas nog niet.

Voor de rest nog wat zaken uit de oude S70 gehaald, en langzaam aan zit ik op het punt dat de restanten afgevoerd kunnen worden. Ik verwacht dit voor het einde van het jaar zeker wel te doen.

elianmars

Citaat van: Sbv op 07-12-2008 22:48:08
langzaam aan zit ik op het punt dat de restanten afgevoerd kunnen worden. Ik verwacht dit voor het einde van het jaar zeker wel te doen.

Dat past toch onderhand wel in een vuilniszak?  ;D

Sbv

Als jullie die maat zakken hebben hou ik me aanbevolen  ;D

Je mag met de flex in de weer als je je uit wilt leven en oud ijzer wil inleveren

Taranis

Zie dit topic nu pas :eusa_doh:

Mooi verhaal geworden na een vervelend ongelukje :eusa_clap:

Zo'n ruime garage is inderdaad geweldig om te sleutelen 8)