Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Citaat van: Sbv op 12-03-2011 12:33:35
Zal het nummer van de container opzoeken. Afgelopen maandag is het stuur op "transport" gegaan  ;D

Heel goed om te horen dat bedrijven ook eens out of the box denken en niet alleen maar bezig zijn met hun core-business ;D.

Wat is het track and trace nummer btw :eusa_shifty:? *zoekt alvast het nummer van de Sita op*

Sbv

helaas nummer zoek

Vanmiddag even met de Saffron bezig geweest. Ik kreeg wat klachten over een rammel op een klinker weg

Reactiestang vervangen en de rammel is weg

Daarnaast de carkit weer vast gezet, en Elmo in het kinderzitje gezet

Sbv

Vandaag gelijk achter elkaar in zowel de Saffron als de zwarte gereden en ze zwarte stuurt een stuk lichter. Ik dacht eerst dat het verbeelding was, maar vrouwlief had hetzelfde.

Wat zou het kunnen zijn. De Saffron stuurt een stuk zwaarder. Veerpootlagers zou niet kunnen daar de veerpoten eerst op de zwarte staan. Er zit voldoende vloeistof in het reservoir.

Mogelijke verdachten
- binnenste en buitenste stuurkogels
- vervuilde vloeistof ? water erin ?
- vervuild stuurhuis ?

elianmars

Zou je niet beter de Saffron te koop zetten, in plaats van de zwarte?  :eusa_think: ;D

daytonawim

Ik heb het hier ook de ene stuurt duidelijk anders dan de andere, terwijl die het zwaarst stuurt, alles nieuw
heeft.

LeonW

Citaat van: Sbv op 17-03-2011 21:26:23
Vandaag gelijk achter elkaar in zowel de Saffron als de zwarte gereden en ze zwarte stuurt een stuk lichter. Ik dacht eerst dat het verbeelding was, maar vrouwlief had hetzelfde.

Wat zou het kunnen zijn. De Saffron stuurt een stuk zwaarder. Veerpootlagers zou niet kunnen daar de veerpoten eerst op de zwarte staan. Er zit voldoende vloeistof in het reservoir.

Mogelijke verdachten
- vervuild stuurhuis ?

Spuit de kruiskoppeling van het stuur bij het stuurhuis maar eens met kruipolie in, ik had
ook last van zwaar sturen even ingespoten een paar keer en hij stuurt weer als nieuw!
Volvo S70 2.5T

Sbv

Citaat van: elianmars op 17-03-2011 21:48:53
Zou je niet beter de Saffron te koop zetten, in plaats van de zwarte?  :eusa_think: ;D
Op de zwarte zijn de binnenste en buitenste stuurkogels etc netjes vervangen en 1 draagarm, bij de Saffron(nog) niet, mogelijk dat daar het verschil in zit

Sbv

Citaat van: LeonW op 17-03-2011 21:53:44
Citaat van: Sbv op 17-03-2011 21:26:23

Mogelijke verdachten
- vervuild stuurhuis ?

Spuit de kruiskoppeling van het stuur bij het stuurhuis maar eens met kruipolie in, ik had
ook last van zwaar sturen even ingespoten een paar keer en hij stuurt weer als nieuw!
Morgen eens even doen. Kijken wat dat oplevert.

elianmars

Citaat van: Sbv op 17-03-2011 21:54:56
Citaat van: elianmars op 17-03-2011 21:48:53
Zou je niet beter de Saffron te koop zetten, in plaats van de zwarte?  :eusa_think: ;D
Op de zwarte zijn de binnenste en buitenste stuurkogels etc netjes vervangen en 1 draagarm, bij de Saffron(nog) niet, mogelijk dat daar het verschil in zit

Dat gaat dan binnenkort vast wel een keer gebeuren, jou kennende  ;D

Sbv

Klopt, maar ik vroeg me enkel af of dat de oorzaak zou kunnen zijn ?
Om nu gelijk alles te gaan vervangen. Eerst ook eens kijken of er speling op zit, indien ja, dan gaat het wel gelijk vervangen worden

Taranis

Bij mijn GLT was het ook de kruiskoppeling die voor veel lichter sturen zorgde...

Sbv

Citaat van: Taranis op 17-03-2011 22:18:12
Bij mijn GLT was het ook de kruiskoppeling die voor veel lichter sturen zorgde...
Gesmeerd en klaar dus...

Taranis

Nee hij was versleten, dus heb er 'gewoon' een nieuwe in gezet cq geholpen met zetten (wat een k*t plek).

Sbv

Citaat van: Taranis op 18-03-2011 08:55:07
Nee hij was versleten, dus heb er 'gewoon' een nieuwe in gezet cq geholpen met zetten (wat een k*t plek).
Hmm, zal eerst eens wat gaan smeren en anders mogelijk weer wat op de lijst met te doen....

Sbv

Vandaag de Saffron op de brug gehad op het werk en nagelopen samen met monteur.

Weinig te melden, zag er goed uit, geen speling op stuurkogels en draagarmen, dat is wel prettig, scheelt weer werk

Helaas wel kleine olie lekkage, keerring achter de nokkenassensor lekt wat. Nieuwe is besteld, helaas ook niet in het Renault magazijn op voorraad.

Op de brug gelijk maar olie ververst en brandstoffilter vervangen. Bak olie zou nog, maar helaas trechter en slang vergeten, andere keer dan maar. Carter ventilatie had ik geen zin meer in om te doen vandaag, komt binnenkort en dan gelijk maar wat vacuüm slangen vervangen.

Volgende keer koel en remsysteem verversen