Plof. Ineens alle druk weg.

Gestart door MJH, 03-11-2008 22:48:48

Vorige topic - Volgende topic

MJH

Citaat van: FGG op 04-11-2008 08:13:03
Als ik alles zo lees lijkt 't nog 't meest op een vaccuumprobleem, het slangenverhaal van Thuur dus.

Je gaf aan dat ie niet meteen afsloeg maar langzaam doorpruttelde tot 20km/u en toen pas afsloeg. Dan lijkt me de D-riem uitgesloten.

Waar ik aan heb zitten denken: kan 't relais 103 ook zijn of heeft dat andere symptomen?

Ik hoop het. Kom net van de telefoon met Vincent (m'n monteur) die heeft nog niet gekeken, maar gezien het feit dat het lambda lampje eerst aanging en dat de motor nog enige tijd bleef lopen, lijkt de distributieriem hem uitgesloten...

Ik heb hier nog wel een 103 liggen, die had ik laatst nodeloos vervangen.
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

Freakybaby

Dan is het eerst zoeken of je vonk en brandstof hebt. Als je dat hebt dan kan je verder gaan zoeken naar compressie etc.

ivm erg arm lopen: was je tank bijna leeg?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

MJH

Nope, gas 3/4 vol en 30 liter in de dure tank...
[tr][td]

Freakybaby

Ok. Dat omdat je schreef dat je vaker door reed tot de lpg tank zo leeg was dat de auto ging inhouden. Als ie zo leeg is en je trekt door tot 5000 rpm dan heb je een goede kans op erg arm lopen met alle mogelijke gevolgen van dien.

Ik hoop voor je dat er snel wat gevonden wordt.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

FGG

Het zou ook nog de LMM kunnen zijn. Geen droge plof gehoord ivm eventuele backfire?
Hoewel een backfire meestal in de lagere toerenregionen voorkomt. :eusa_think:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

Citaat van: MJH op 04-11-2008 08:47:32
Citaat van: FGG op 04-11-2008 08:13:03
Als ik alles zo lees lijkt 't nog 't meest op een vaccuumprobleem, het slangenverhaal van Thuur dus.

Je gaf aan dat ie niet meteen afsloeg maar langzaam doorpruttelde tot 20km/u en toen pas afsloeg. Dan lijkt me de D-riem uitgesloten.

Waar ik aan heb zitten denken: kan 't relais 103 ook zijn of heeft dat andere symptomen?

Ik hoop het. Kom net van de telefoon met Vincent (m'n monteur) die heeft nog niet gekeken, maar gezien het feit dat het lambda lampje eerst aanging en dat de motor nog enige tijd bleef lopen, lijkt de distributieriem hem uitgesloten...

Ik heb hier nog wel een 103 liggen, die had ik laatst nodeloos vervangen.

Heb je 'm opmerkzaam gemaakt op het eventuele vacuumprobleem? Voordat ie van allerlei werkzaamheden gaat verrichten die veel geld kosten. :eusa_whistle:

MJH

Citaat van: FGG op 04-11-2008 10:07:38

Heb je 'm opmerkzaam gemaakt op het eventuele vaccuumprobleem? Voordat ie van allerlei werkzaamheden gaat verrichten die veel geld kosten. :eusa_whistle:
Yep. Nog steeds geen telefoon. Dat kan ook goed nieuws zijn, al betekent het ws dat hij er nog niet aan toegekomen is. Maak me toch wel een beetje zorgen.
[tr][td]

MJH

Update: hij loopt weer.

Hij startte vanmorgen 'gewoon', maar hij loopt niet mooi. Maakt teveel lawaai bovenin. Kan iets met de klepstoters zijn. De kleppen zelf zijn wel goed. Ze lopen 'm nu na, maken wat schoon hier en daar, maar wat het precies is, dat weten ze nog niet...

iig niet de distributie. die is goed.

Frustrerend dit. Zolang ze niet precies weten wat er mis is, vind ik het lastig om er vertrouwen in te hebben dat het weer helemaal verholpen wordt.
[tr][td]

FGG

Citaat van: MJH op 04-11-2008 11:23:31
Update: hij loopt weer.

Hij startte vanmorgen 'gewoon', maar hij loopt niet mooi. Maakt teveel lawaai bovenin. Kan iets met de klepstoters zijn. De kleppen zelf zijn wel goed. Ze lopen 'm nu na, maken wat schoon hier en daar, maar wat het precies is, dat weten ze nog niet...

iig niet de distributie. die is goed.

Frustrerend dit. Zolang ze niet precies weten wat er mis is, vind ik het lastig om er vertrouwen in te hebben dat het weer helemaal verholpen wordt.

De combi lambdalampje + LPG komt meer voor ( :eusa_whistle:). Het zou nog steeds kunnen betekenen dat er een vacuumprobleempje is.
Hebben ze de foutcodes uitgelezen?

mevita

Koelvloeistoftemperatuursensor ?

gr mevita

Snellebaksteen

Nu gewoon weer lopen zou toch ook op een 103 kunnen duiden.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

viking_in_shorts

Schiet me maar lek als het niet zo is, maar lijkt dit niet op een (bijna?) kapotte ETM? Recent wel eens een noodloop gehad?

Reitse

Zijn je nokkenassensor en krukassensor nog goed?

Toen die er bij mij mee kapten (180 op de autobahn) ging het lambdalampje ook aan maar niet heel veel deceleratie. Maar 0 reactie op gaspedaal al lijkt het dat het blok doorloopt...

FGG

Ludo

Citaat van: FGG op 04-11-2008 11:37:54
De combi lambdalampje + LPG komt meer voor ( :eusa_whistle:).

tot dat ie plof zegt, dan is het  :'(

;D

Citaat van: viking_in_shorts op 04-11-2008 13:58:52
Schiet me maar lek als het niet zo is, maar lijkt dit niet op een (bijna?) kapotte ETM? Recent wel eens een noodloop gehad?

jij mag niet meer raden, je bent nu een zeefje.  ;D