Plof. Ineens alle druk weg.

Gestart door MJH, 03-11-2008 22:48:48

Vorige topic - Volgende topic

Tamarzilla

Gelukkig niet de distributieriem.

Sterkte me verder zoeken

Groeten,

Frank
T5, rica getuned

MJH

De roffel is weer thuis!
Morgenochtend krijg ik een update over wat er nou aan de hand was. Ik was vandaag op een beurs en had dus geen kans om uitgebreid te bellen met de garage. Monteur is een halve dag aan het prutsen geweest, slang vervangen is alles wat ik gehoord heb.
Net de auto opgehaald. Gedroeg zich weer als vanouds, dus nog altijd een tikje onregelmatig in de stationaire toeren.
Morgen hopelijk uitsluitsel over de reden, zolang je niet weet wat het is, zit je niet helemaal op je gemak. 't Kan immers zomaar weer gebeuren.
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

reneetje

Mooi, kan het nooit iets ernstigs zijn geweest  ;D
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

elianmars

:eusa_dance:

Gelukkig geen grote narigheid!  :D

FGG

Citaat van: MJH op 04-11-2008 22:07:30
Monteur is een halve dag aan het prutsen geweest, slang vervangen is alles wat ik gehoord heb.

Toch vacuumprobleempje, dus...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

MJH

Update: net even gebeld. Dat van die slang klopt niet, er is niets vervangen, behalve de olie en bougies. Verder heb ze een reingingsmiddel op de klepstoters gebruikt, maar dat was alles.

Bottom line: Ze weten het niet en het zou zomaar weer kunnen gebeuren. De tijd zal het leren. 't Zit me niet lekker.
[tr][td]

FGG

Citaat van: MJH op 05-11-2008 08:36:29
Bottom line: Ze weten het niet en het zou zomaar weer kunnen gebeuren. De tijd zal het leren. 't Zit me niet lekker.

:eusa_think:

Hebben ze de foutcodes nog uitgelezen?

Dan zou 't dus ook bijv. de nokkenassensor kunnen zijn geweest. Stekker geoxideerd? Dat soort dingen...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Snellebaksteen

Toch 103 dan... ik zou maar een draadje met 2 stekertjes mee nemen in de auto als ik jou was. Kost niks en je kunt wel weer rijden mocht het zo zijn.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Freakybaby

Idd het draadje met 2 stekkers, een torx schroevendraaier voor het kapje van de zekeringkast en het schema wat Thuur ooit heeft gepost voor relais 103 in de auto leggen. Dan kan je relais 103 overbruggen als ie weer af slaat.

De nokkenas sensor zou je de stekkerverbinding van kunnen controleren en eventueel het ding zelf (misschien slechte keerring erachter?)

En de krukas sensor zou ook nog eens een boosdoener kunnen zijn. Uiteraard het stekkertje ook. Als ik jou was zou ik beginnen met het schoonmaken van de stekkers.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

MJH

Foutcodes zijn idd uitgelezen, maar ik weet het resultaat daarvan niet.
Vraag er straks wel naar, als ik de winterbanden erom laat leggen.
Ik heb een extra 103, die leg ik wel ff in m'n handschoenenkastje. ;D
Mocht het weer gebeuren, dan ben ik voorbereid.
[tr][td]

mevita

Citaat van: MJH op 05-11-2008 08:36:29
Update: net even gebeld. Dat van die slang klopt niet, er is niets vervangen, behalve de olie en bougies. Verder heb ze een reingingsmiddel op de klepstoters gebruikt, maar dat was alles.

koelvloeistoftemperatuursensor ook even nakijken, als hij weer raar gaat doen je rijd een stukje en toerental gaat schommelen tussen 800 en 2500 toeren soms reed hij goed dan weer niet en na paar dagen helemaal niet meer dan is het waarschijnlijk de bovenstaande sensor,heb ik gehad nieuwe erin gezet en geen problemen meer gehad,
gr mevita

koenne

Gelukkig dat ie weer loopt! Het kunnen ook verkleefde kleppen zijn, dan zit er smurrie rond de kleppen/klepstelen. Als de kleppen dan niet meer terug kunnen en open blijven staat stopt de motor ermee. Vaak als alles afgekoeld is breken de ergste korsten af en loopt ie weer. Als het dit is geweest is de kans wel groot dat het weer terugkomt als het niet aangepakt wordt.

De motor inwendig reinigen doet vaak wonderen. Toevallig ook last van sludge in de olie? dit is smurrie die je soms aan de peilstok of onderaan de oliedop kunt zien.

MJH

Citaat van: koenne op 06-11-2008 18:00:26
Gelukkig dat ie weer loopt! Het kunnen ook verkleefde kleppen zijn, dan zit er smurrie rond de kleppen/klepstelen. Als de kleppen dan niet meer terug kunnen en open blijven staat stopt de motor ermee. Vaak als alles afgekoeld is breken de ergste korsten af en loopt ie weer. Als het dit is geweest is de kans wel groot dat het weer terugkomt als het niet aangepakt wordt.

De motor inwendig reinigen doet vaak wonderen. Toevallig ook last van sludge in de olie? dit is smurrie die je soms aan de peilstok of onderaan de oliedop kunt zien.

Dus die klepstoter reiniger was -in dat geval- de beste oplossing? Dat zou prettig zijn.
Of moet er nog grondiger gereinigd worden? Ik zal ff vragen of er nog sludge gevonden is bij het vervangen van de olie.
[tr][td]

koenne

Citaat van: MJH op 06-11-2008 19:39:56
Citaat van: koenne op 06-11-2008 18:00:26

Dus die klepstoter reiniger was -in dat geval- de beste oplossing? Dat zou prettig zijn.
Of moet er nog grondiger gereinigd worden? Ik zal ff vragen of er nog sludge gevonden is bij het vervangen van de olie.

Bij het vervangen zie je het bijna niet, het zit vaak aan de peilstok of onderaan de oliedop. Bij mijn 850 wat het vooral de peilstok waar het goed te zien was. "forte" heeft hier goede reinigers voor.

Succes!