Verkiezingen VS

Gestart door Barry_C70, 04-11-2008 13:10:57

Vorige topic - Volgende topic

combinedforces

Bush lijkt me een stukje intelligenter dat hij wellicht doet voorkomen. Een bepaalde overtuiging doet soms anders blijken, getuige zijn optreden in de buitenlandse politiek (waardoor hij direct de binnenlandse zaken min of meer links liet liggen). Vergeet niet dat de nationalistische sympathieen van de Amerikanen, alsmede het saamhorigheidsgevoel na de ellende van 9-11 een vrijbrief werden voor het optreden van deze overheid, welke in de handen van een andere president (die géén vader heeft die faalde in Irak, qua Saddam dan) wellicht met wat meer omzichtigheid was gebruikt.

Daarnaast vraag ik me af wie er wel als grote president kan worden betiteld. Onze vrije Nederlandse normen en waarden zijn voor mij elke vakantie weer een leuk onderwerp van gesprek als je vertelt waar je vandaan komt. We zijn al een stuk liberaler dan de landen direct om ons heen, dus een land 6000 km richting het westen maakt wellicht niet altijd een goed vergelijk. 6000 km de andere kant op is het namelijk hetzelfde gesteld, zo niet erger.

Maar alles kort samengevat lijkt mij Obama de beste keus, al zullen we in de huidige tijden van financiele onzekerheden moeten waken voor Amerikaans protectionisme. Precies om die reden dat ik met, tezamen met mijn buurman uit Boston (vol trots) mijn absentee ballot op de bus deed met een andere naam dan McCain aangekruist. Want Joe Biden weet wel waar Zuid-Afrika ligt.

Misha

Citaat van: combinedforces op 12-11-2008 22:05:48
Bush lijkt me een stukje intelligenter dat hij wellicht doet voorkomen.

...

Dat mag ik wel hopen ja.

Anders zou hij nog steeds al slingerend van liaan naar liaan uitwerpselen onbekommerd aan de zwaartekracht toe vertrouwen.

Een financiëel talent is het iig niet.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

michiel

Zeg wat je wil over doubleya maar de man kan in ieder geval 2 verdiensten op zijn conto schrijven: hij heeft onmiskenbaar het faillissement aangetoond van het zgn 'ultra-liberalisme' en van de manier waarop de neo-cons de wereld dachten kunnen in te richten (eenzijdig en met veel militair machtsvertoon).  :eusa_clap:

Oh ja, over dat universiteitsdiploma van hem: dat schijnt er inderdaad te zijn.

Alleen is de bijbehorende cijferlijst onvindbaar.......... :eusa_think:

Ik insinueer he-le-maal niets.  :eusa_snooty: :eusa_whistle:
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Marc O.

Feit is dat we het presteren van Bush niet kunnen vergelijken met een ander omdat we simpelweg niet weten hoe een andere president had gepresteerd onder dezelfde omstandigheden. En een mening vormen slechts en alleen op basis van berichtgeving vanuit de linkse media lijkt me ook niet handig.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Freakybaby

Feit blijft ook dat je al heel wat moet kunnen om uberhaupt in de buurt van een dergelijke functie kan komen. Maak je zo iemand uit voor dom dan begrijp je het dus gewoon niet.

Het al dan niet eens zijn met de kleine delen van zijn beleid die wij hier in NL wel te zien krijgen staat natuurlijk vrij. Maar dan moet je er wel bij beseffen dat amerikanen echt fundamenteel anders leven en denken dan wij nederlanders.

Ander idee: laten we eerst eens kijken hoe we in NL dingen aanpakken en hoe zinnig of onzinnig die zijn. Kijk bijvoorbeeld naar het deze week verschenen rapport over deeltijdwerken en vrouwen. De conclusie was dat de "traditionele" verdeling ondanks alle stimulaties blijft bestaan. Ga daar eens terug naar de basis.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Misha

Citaat van: Marc O. op 13-11-2008 09:36:28
Feit is dat we het presteren van Bush niet kunnen vergelijken met een ander omdat we simpelweg niet weten hoe een andere president had gepresteerd onder dezelfde omstandigheden. En een mening vormen slechts en alleen op basis van berichtgeving vanuit de linkse media lijkt me ook niet handig.

Daarmee zeg je dus eigenlijk dat we nooit een mening kunnen vormen over het presteren van een president ?
Of sowieso nooit over een bestuurder ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Citaat van: Misha op 13-11-2008 10:45:32
Citaat van: Marc O. op 13-11-2008 09:36:28

Daarmee zeg je dus eigenlijk dat we nooit een mening kunnen vormen over het presteren van een president ?
Of sowieso nooit over een bestuurder ?

Neen. Wat ik zei is dat je het presteren van een president niet kunt vergelijken en dat je een mening niet slechts en alleen moet baseren op informatie vanuit de linkse media hoek. ;)

The Saint

@ Freaky en Marc O.: zijn wij nou de enigen die nog gewoon ons verstand gebruiken en niet zonder dat gedaan te hebben de linkse media napraten?

Wordt tijd voor een clubje  ;)  ;D
No shirt no shoes, no pinball

Marc O.

Citaat van: The Saint op 13-11-2008 19:30:35
@ Freaky en Marc O.: zijn wij nou de enigen die nog gewoon ons verstand gebruiken en niet zonder dat gedaan te hebben de linkse media napraten?

Zie ik hier de mogelijkheid voor een nieuw lijstje? ;D

Freakybaby

Citaat van: Marc O. op 13-11-2008 19:36:21
Citaat van: The Saint op 13-11-2008 19:30:35

Zie ik hier de mogelijkheid voor een nieuw lijstje? ;D

Lijstje is wat mij betreft niet nodig hoor ;D
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

The Saint

Mooi en indrukwekkend hoor, die in-augurk-uratie van Obama!  ;) Leuk dat ie het even niet meer wist, een heel klein stukje menselijkheid in de snaarstrak georganiseerde inauguratie.

Concert voor Obama eergisteren was trouwens ook super: Bruce Springsteen en dat koor met "The Rising"  :eusa_drool: Wat een happening.

The Saint

Ik merk nog geen verschil?

Marc O.

Citaat van: The Saint op 21-01-2009 20:30:29
Ik merk nog geen verschil?

Inderdaad vreemd. Met die o zo gehate Bush en alom bejubelde Obama zou je eigenlijk een wereld van verschil verwachten :eusa_think:

;D

MJH

Ik meen toch dat de zon vanmorgen iets helderder scheen dan gisteren, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn...
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

Lampje

Leuk dat iedereen de slechte besluiten van Bush uitsluitend wijdt aan zijn lage IQ.

Maar hebben jullie wel eens gedacht aan het feit dat de man gelovig is op een manier die A. Rouvoet niet zou misstaan?

Geloof vertroebelt een hoop. Vooral je visie. Des te meer macht je hebt, des te meer je geloof vaak misbruikt.

Ik denk dat Bush heilig geloofde in zijn kruistocht tegen het kwaad. En wie was ook weer die sukkel met dat H. Potterkapsel die daar zomaar intrapte? En hoe gelovig was Mr. Teflon in de UK eigenlijk? Zijn de ayatollah's van Iran werkelijk zoveel anders?

De 'As van het kwaad' blijkt feitelijk een Noordpool en een Zuidpool te kennen. Of een 90 graden kantelen en je kan spreken over een Westpool en een Oostpool?

"Godsdienst is opium van het volk", sprak Karl Marx ooit. Maar Jezus had het allemaal niet zo fout bedoeld. De mens heeft het weer eens verknald...

Bron:
De EO!

Nou nog ff lekker lachen na zo'n serieus topic:

http://www.youtube.com/watch?v=9q56QbV5CIs
:D