spiegels koplampen

Gestart door alfredgeel, 04-11-2008 15:37:00

Vorige topic - Volgende topic

alfredgeel

Omdat ik binnenkort met de wagen weer eens naar de keuring mag ( bij jullie APK ) moet ik dringend mijn verlichting in orde brengen. Vorige keer een hele discussie gehad  omdat de ene keurder vond dat de spiegels versleten waren en de ander vond dan weer dat ze niet goed stonden. De derde vond dat het ok was.

Dus nu een simpele vraag waar ik geen antwoord op vind.

Kan je de koplampspiegels apart bestellen en vervangen of moeten er compleet nieuwe lampen in ?

Auto is een V70Xc 2.5T AWD van bj 1998.

thuur

Redracer

Bij mij was het ook een probleem voor de APK.

Kijk even op www.koebergenautos.nl naar de imitatie koplampen met hoogteverstelling.
Een Compleet nieuwe koplamp kost 56 Euro en de knipperlicht unit 15 ,-

Dan heb je meteen weer een fris uitziende neus ,een bak licht  en ben je de komende jaren van dit fenomeen af.
Mij bevallen ze zeer goed icm Philips lampjes ( http://www.dcp-shop.co.uk/Blog/uploaded_images/PXTPH7-705061.jpg )

alfredgeel

ik heb ondertussen een adverteintie geplaatst.
Misschien is er nog wel iemand die een GOED setje heeft liggen. ?

innocenti

Bekijk de reflector goed als je gebruikte koopt. Neem een zaklamp mee en schijn in de koplamp. Zie je een licht gele gloed op de reflector dan is deze versleten. Het chroom laat namelijk los waardoor je lichtbeeld verslechterd. Ook een matte chroomlaag geeft slijtage aan.

Bij scandcar in Moergestel kan je ook imi lampen kopen. Of een mooie reden om heldere koplampen erin te schroeven. Orgineel of met lenskoplampen.

alfredgeel

Ik lees op het forum anders dat die imitatie koplampen hun geld niet waard zijn.
Ze zijn gemaakt uit lichter materiaal, passen niet altijd goed en zijn moeilijker regelbaar.

Ik had graag mijn V70 orgineel gehouden, dus van die heldere koplampen kwam eigenlijk niet in mij op. maar als ik er nu over nadenk . waarom niet ?

maar zijn dat dan kwaliteits imitaties of hoort dat in datzelfde rommelwereldje thuis ?

Rogers XC 70 2000

dan moet je je even tot m a r c wenden.
Er is pas geleden een groepsbuy geweest voor helder lampen.

thuur

Citaat van: alfredgeel op 05-11-2008 08:50:03
ik heb ondertussen een adverteintie geplaatst.
Misschien is er nog wel iemand die een GOED setje heeft liggen. ?

Zoals ook in de andere topics te lezen is: APK-truc is om de spiegel te voorzien van een dun laagje chroom-uit-een-spuitbus, de lenzen even schoonmaken aan de binnenkant en een paar fatsoenlijke lampjes erin.

Kun je daarna op je gemak orienteren op nieuwe units.

Gr ;)

innocenti

Citaat van: alfredgeel op 05-11-2008 12:03:59
Ik lees op het forum anders dat die imitatie koplampen hun geld niet waard zijn.
Ze zijn gemaakt uit lichter materiaal, passen niet altijd goed en zijn moeilijker regelbaar.

Ik had graag mijn V70 orgineel gehouden, dus van die heldere koplampen kwam eigenlijk niet in mij op. maar als ik er nu over nadenk . waarom niet ?

maar zijn dat dan kwaliteits imitaties of hoort dat in datzelfde rommelwereldje thuis ?

Ik ben erg blij met deze lampen. Zeker in combinatie met xenon. Maar de meningen zijn verdeeld op het forum. LED heb ik zelf gemaakt.
Bij Europeantuning kan je eventueel de lamp bekijken en aanvoelen om zelf een oordeel over de kwaliteit te geven.