Dimlicht relais

Gestart door Domaso, 11-12-2007 20:04:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Domaso

Is er een alternatief van een ander merk  voor het dimlichtrelais van Volvo (zoals het alternatief van VW voor het ruitenwisserintervalrelais). Mijn relais heeft nl kuren. Dus als iemand er eentje heeft laat maar iets horen.

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

EdenAli

Ik kijk mee heb hetzelfde probleem

tackle


Domaso

Welke nummers op bovenstaand relais moeten hetzelfde zijn als ik op Marktplaats of ebay kijk voor een andere? Is de kleur ook nog belangrijk?
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

irwinroks

Probleem met relais :eusa_shifty: Moet ik hier onder verstaan, spontaan uit en aan gaande verlichting waarbij alleen het groot licht het nog doet ?  :eusa_doh: Heb hier in het dorp niet veel vrienden als ik s'avonds ergens naar toe moet :eusa_snooty:
Er is gewoon niets beters in mijn ogen.. Of ben ik nu naief ;)

EdenAli

ik ben er mee bezig geweest en mijn relais 101 102 is niet goed
zit onder de zekeringskast
bij mij is het probleem een los contactje beetje rammelen en hij doet het weer dus ik denk dat de jouwe het ook heeft

Domaso

Heb ondertussen op de sloop een relais gevonden. Probleem opgelost.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Folcher

Dan heb je geluk, welke sloop ben je geweest ?,
Ik rij zelf een 850GLT uit 1994, vanuit Duitsland geimporteerd.
ik heb ook een probleem dat spontaan m'n dimlicht er mee kapt, rommelen aan het relais lost het tijdelijk op. Ook al ingespoten met contact middel, tijdelijk goed , nu weer drama.
Kijk ik naar de foto van het relais is het t.o.v. de mijne qua vorm gelijk, behalve het nummer op het relais,  de 2e rij onder volvo elr geeft aan 1369200 DOT. Wat ik vreemd vindt is dat alleen 1 blok met contacten op de onderzijde in een blok worden gestoken, de andere heeft geen dienst ??
Als ik in het relaisblok van de 850 kijk, zijn er 7 contactpunten, 2 klein, 5 grote. Op het relais zelf mis ik 1 x klein, heb ik misschien het verkeerde relais ??!!





Alvast bedankt voor reactie, uit nood heb ik bij de koplampen de + van dim- en grootlicht al gewisseld, zo heb ik op de stand van de grootlicht schakelaar in ieder geval dimlicht.

groeten Jan

Domaso

Op 'n sloop in de buurt heb ik toen (dec vorig jaar) een relais uit een Amerikaanse estate gehaald. Ik zal later vandaag eens kijken of ik het oude relais nog heb. Zal dan hier een pic posten.

gr. JP
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

thuur

Citaat van: Folcher op 04-11-2008 23:23:47
Wat ik vreemd vindt is dat alleen 1 blok met contacten op de onderzijde in een blok worden gestoken, de andere heeft geen dienst ??

Dat is niet vreemd. Vele opties en mogelijkheden zijn standaard voorbedraad. Pas als de auto naar een bepaald land gaat en hiervoor 'opgemaakt' wordt komen de juiste relais, stekkers en schakelaars pas op de plek.

Daarbij zit er nog veel verschil in modeljaar.

Relaisproblemen zijn haast altijd binnen in het relais. Solderingen breken, contacten branden in of veertjes en metalen plaatjes zijn verbogen (=slijtage).


Gr ;)

Domaso

#10
Mijn oude relais had nr. 1378076. Op de bovenkant staat   B         E
                                                                             101      102
Voor dat ik op de sloop een goede vond had ik al voor weinig geld via Ebay in Amerika 1 gevonden. Bleek toch duurkoop te zijn want die werkte ook niet goed. Had wel hetzelfde nummer en dezelfde letters op de bovenkant.

Nieuwe relais heeft nr. 9146343. Op de bovenkant staat  S        T
                                                                            101    102
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

haasje

Citaat van: Domaso op 05-11-2008 13:20:59
Mijn oude relais had nr. 1378076. Op de bovenkant staat   B         E
                                                                             101      102
Voor dat ik op de sloop een goede vond had ik al voor weinig geld via Ebay in Amerika 1 gevonden. Bleek toch duurkoop te zijn want die werkte ook niet goed. Had wel hetzelfde nummer en dezelfde letters op de bovenkant.

Nieuwe relais heeft nr. 9146343. Op de bovenkant staat  S        T
                                                                            101    102

jij hebt het hier over relais 101/102, deze is van de cruisecontrol, je lamprelais is 104/108

Domaso

Citaat van: haasje op 05-11-2008 16:05:24
Citaat van: Domaso op 05-11-2008 13:20:59
Mijn oude relais had nr. 1378076. Op de bovenkant staat   B         E
                                                                             101      102
Voor dat ik op de sloop een goede vond had ik al voor weinig geld via Ebay in Amerika 1 gevonden. Bleek toch duurkoop te zijn want die werkte ook niet goed. Had wel hetzelfde nummer en dezelfde letters op de bovenkant.

Nieuwe relais heeft nr. 9146343. Op de bovenkant staat  S        T
                                                                            101    102

jij hebt het hier over relais 101/102, deze is van de cruisecontrol, je lamprelais is 104/108

Je hebt gelijk, ik heb ze verwisseld. Maar laatst ging ik 's avonds weg en had totaal geen licht. Voor, achter, interieur, klokken, niets brandde. Na enkele tikjes op 101/102 brandde de boel weer.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

haasje

dan heb je vermoedelijk ergens een rot contact zitten in relais 104/108 die door het tikken in de buurt net wel contact maakt

UserID6342

Pak van een sloperds een aantal relaistjes eruit, kosten ook niet zoveel en kun je een beetje "proberen" zeg maar, blijft het probleem zou ik toch even de relaisvoetjes nakijken of daar geen slecht contact tussen zit.