Input signaal Vialle LPE computer

Gestart door Enno, 06-11-2008 17:49:09

Vorige topic - Volgende topic

Enno

Wie kan mij vertellen hoe een LPe unit van Vialle aan de Benzine ECU gekoppeld zit?

Waar wordt het signaal v.w.b inspuitmoment van de benzine injector afgetapt?

Omdat ik LPE4 (Simultaan) heb wordt er volgens mij geen gebruik gemaakt van koelwater temperatuur, dit gebeurt pas bij LPe 5 en later.

mehn

Citaat van: Enno op 06-11-2008 17:49:09

Kabel volgen? Dat heb ik iig gedaan en toen zag ik dat er 2 kabels worden afgetapt in de kabelboom die van voor naar achter loopt t.h.v. de aansluiting van de bak op de motor. Recht onder de nokkenassensor zeg maar.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Enno

Citaat van: mehn op 06-11-2008 18:02:23

Kabel volgen? Dat heb ik iig gedaan en toen zag ik dat er 2 kabels worden afgetapt in de kabelboom die van voor naar achter loopt t.h.v. de aansluiting van de bak op de motor. Recht onder de nokkenassensor zeg maar.

Is dat de enige koppeling tussen Benzine ECU & de Vialle LPE?

Ludo

Omdat ik LPE4 (Simultaan) heb wordt er volgens mij geen gebruik gemaakt van koelwater temperatuur, dit gebeurt pas bij LPe 5 en later.

er word bij geen enkele LPE gebruik gemaakt van koelwatertemperatuur.

Enno

Citaat van: Ludo op 06-11-2008 18:46:48

er word bij geen enkele LPE gebruik gemaakt van koelwatertemperatuur.

citaat (http://www.suzukituning.com/General/VialleLPi/Vialle%20LPi%20Technical%20Manual.htm#_Toc26108890)

"Beyond the LPE4 there is a possibility to connect a wire with the engine temperature sensor (coolant). This option is being used to manipulate the temperature during the warm up phase. In this case the petrol ECU calculates a shorter petrol injection time. This way we are given the opportunity to switch to LPG faster after a cold start."

Vandaar mijn vraag ;)

alfredgeel

de LPE 4 maakt enkel gebruik van het injectorsignaal.
ter controle en eventueel simulatie was er de mogelijkheid om een temperatuurssignaal aan te sluiten.

Bij simultaan hoef je dus maar inderdaad twee draden van de injectoren te onderbreken en aan te sluiten.

Enno

Citaat van: alfredgeel op 06-11-2008 18:56:28
de LPE 4 maakt enkel gebruik van het injectorsignaal.
ter controle en eventueel simulatie was er de mogelijkheid om een temperatuurssignaal aan te sluiten.

Bij simultaan hoef je dus maar inderdaad twee draden van de injectoren te onderbreken en aan te sluiten.

En hoe zit dat dan bij Sequentiele systemen (zoals de Motronic 4.X) versies....waarvan het merendeel met LPG een LPi installatie heeft?

LPi & Simultaan is een beetje tegenstrijdig ;)....toch werkt het.

Ludo

Citaat van: Enno op 06-11-2008 18:55:47
citaat (http://www.suzukituning.com/General/VialleLPi/Vialle%20LPi%20Technical%20Manual.htm#_Toc26108890)

Vandaar mijn vraag ;)

ja en straks gaat er ergens iemand een linkje van dit topic ergens posten, en gaat men zoeken naar een koelwatertemperatuur signaal.  :eusa_wall:

;D

alfredgeel

dan heb je meer drivers in je controller van de LPI zitten en worden de injectoren in twee, drie of vier " groepen aangestuurd.
Als ik de tekst van Suzuki schuin doorlees dan wordt er gesproken van de controller temperatuur ' omgevingstemp ) en niet van de motortemp.
De motortemp bepaalt mee de inspuitduur van de injectoren geregeld door de benzine ECU.