Deur stellen

Gestart door haasje, 06-11-2008 23:23:28

Vorige topic - Volgende topic

haasje

Is er hier iemand die mij zou kunnen (en willen) helpen bij het afstellen van mijn bestuurdersdeur, deze hangt nu een beetje naar beneden. Verder moet ook mijn electrische raam afgesteld worden (stelboutje heeft losgezeten)

thuur

Deur stellen:
Maak de deurvanger los en verstel deze naar eigen inzicht. Niet te los draaien! Neem een rubber hamertje om de vanger te verzetten. Als het de eerste keer is: niet meer dan een millimeter in ongeacht welke richting. Draai de bouten weer vast (handvast) en gooi de deur dicht. Herhaal totdat de deur netjes dichtvalt en de rubbers niet uitsteken of aanlopen. Neem je tijd. Pas als de deur mooi dichtvalt maar het plaatwerk niet 'vlak' ligt met spatbord en achterdeur mag je de scharnieren gaan stellen. Dat is haast nooit van toepassing, tenzij de auto schade heeft gehad of de deur opnieuw is ingehangen.

Raam stellen:
Paneel loshalen. Op het alu-paneel van de elek.bedieding zitten 2 stelschroeven in het midden (eentje tussen het PUR-dempingsblok). Doe het raam tussen de 5 en 10 mm open. Maak de schroeven los en stel het raam zodat het parallel loopt aan de bovenkant van de deurstijl. Bouten vast en controleer of het raam helemaal dichtgaat.

Gr ;)

haasje

ben bang dat deur op de scharnieren verzet moet worden (onderste deurrubber  loopt soms wat aan op de dorpel) en daar durf ik zelf niet aan te beginnen.

thuur

Citaat van: haasje op 07-11-2008 00:09:02
ben bang dat deur op de scharnieren verzet moet worden (onderste deurrubber  loopt soms wat aan op de dorpel) en daar durf ik zelf niet aan te beginnen.

Laat je niet afschrikken. 90% van de slecht sluitende deuren komt van de vanger. Mag het na zoveel jaar?

Daarbij: als je niet eerst de vanger stelt weet je nooit of het echt wel zeker aan het scharnier ligt ;)

En ik wil je best helpen hoor.. Ik weet niet welke lokatie je voor ogen hebt?

Gr 8)

haasje

Ach maakt me op zich niet zoveel uit, als het daarmee opgelost wordt ;) Als dat betekend dat ik ervoor naar maastricht toe moet rijden, dan het zij zo :D.