walteRRRs volvootje

Gestart door walter leever, 07-11-2008 19:14:51

Vorige topic - Volgende topic

walter leever

Vandaag D-day(keuring),viel weer tegen >:(

CO,te hoog(vacuumslang carter ventilatie los gekomen)

remmen niet origineel(302 mm+gevlochten remleidingen)WTF :eusa_wall:

meteen erna doorgereden naar Eksel(pollet)en daar alles verteld,woensdag a.s wordt het gefikst :eusa_clap:

heeft een "noodgreep" gedaan en co was meteen veel beter :eusa_clap: :eusa_clap:

Heb toen terplekke besloten dat dit mijn nieuwe onderhoudsman wordt. ;)

lambda is uit en blijft(voorlopig) uit,ben 2 keer met dit naar geuens gereden en

dan ging het lampje iedere keer terug aan(hadden niet gezien dat carteventilatie los zat) :eusa_doh: >:(

Dus LPI-techniek te Eksel is the place to be ;)

Ludo

das balen Walter.  :-\
remmen niet origineel, hoe zien ze dat, of waar halen ze de info hierover?.

walter leever

Ludo,ze vielen vooral over de gevlochten remleidingen(goodridge),dat mocht niet ???

ik vroeg nog:"Het is hier toch autoveiligheid?"(remt toch beter,dus veiliger)

hij zei"dat is ook zo maar mag niet"

kijk,tegen die logica kan ik niet redeneren. :eusa_whistle: :eusa_shifty:

Scooby Doo

Heeft te maken dat je met die omvlochten leidingen niet kan zien hoe het rubber van de binnenleiding is, gewone leidingen zie je beginnen barsten, bij de omvlochten zie je die dus niet, en dat is de reden.  :eusa_wall:
302mm remmen kunnen ze niet over vallen (origineel Volvo spul dan wel), en op een R zaten die toch standaard (MT)?  :eusa_think:

Maar verder zien ze bepaalde zaken die ze zouden moeten zien niet.  :eusa_wall:

Keep us posted.  ;)
Puppy Power!!!

Ludo

Citaat van: Scooby Doo op 22-12-2008 20:27:24
Heeft te maken dat je met die omvlochten leidingen niet kan zien hoe het rubber van de binnenleiding is, gewone leidingen zie je beginnen barsten, bij de omvlochten zie je die dus niet, en dat is de reden.  :eusa_wall:

ja dat heb ik al vaker gehoord.
stalen leidingen, met een 'plastic' mantel is een betere optie.   :evil:
302 remmen kunnen ze idd niet over vallen, gewoon stug volhouden dat het de standaard maat is voor een R.

johan283

Geld dat dan ook in NL? Ik heb erbij mijn remleidingen niks over gehoort bij de keuring. Heb dezelfde remleidingen?

Zijn wel erg streng in België bij de keuring.........Alles moet echt zo zijn als toentertijd de auto origineel  werd  geleverd....

mehn

Dat is in NL geen probleem. De Belgen en Duitsers vinden dat wel, daar horen originele onderdelen op de auto te zitten.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Vulk

Met dat dillemma zit ik dus ook. Ik zou ook graag rvs-remleidingen plaatsen, maar als je dat ieder jaar moet gaan vervangen om naar de keuring te gaan lijkt me toch ook niet ideaal. (remolie verversen is een rottig klusje).
Rvs-leidingen leidingen zwart spuiten en die dan plaatsen is misschien in een optie in de hoop dat ze ze niet vastnemen, maar de kans is klein dat je er mee doorkomt vrees ik.

thuur

Er bestaan ook RVS leidingen met een zwarte buitenhoes..

Gr :eusa_shhh:

Vulk

Als die niet veel meer kosten dan gewone dan komen die er onder bij de volgende remoliewissel. :)

Daniel480

Goodrige geeft levenslange garantie op zijn spul, ze hebben een "Tüv" goedkeuring....... ::), en dan mag dat niet  ???

Succes met de volgende keuring !

walter leever

Vandaag dus in Eksel geweest(zoals afgesproken) ;)

daar hebben Peter,Dirk en Ludo(ja hij was er weer) hun deskundige blikken  over de auto geworpen,

Eerst Ludo gevraagd of hij onderweg  een waterslang wou halen (bij Rutten,oude zat een scheurtje in) :eusa_doh:

Daarna vacuum carter ventilatie vervangen(silliconen,van Stylin Motors) :eusa_dance:

narrow-band opnieuw aangesloten(zat niet goed,kon niet meten) :eusa_wall:

en weer co-meting gedaan(nu een stuk lager,wel goed maar niet goed genoeg,volgens Peter) ;D

Waarschijnlijk Lambda-sensor niet meer ok(370.00 km,dus mag wel eens)

Helaas had Rutten deze niet op voorraad,dus zal voor net na de jaarwisseling zijn :(

en de nieuwe keuring dus ook.

aan een ieder fijne feestdagen toegewenst. :eusa_boohoo: :eusa_clap:

walter leever

Goed mensen even een updateje:

-gisteren nieuwe lambda-sonde binnengekregen(via E-bay,65euries,origineel +/-160euries) ???

-afgelopen vrijdag houder meters opgehaald,A-stijl(2houders,40 euries) :eusa_drool:

-auto binnengedaan bij lpg-techniek.(Eksel)

-wat gaat er gebeuren,Dirk en Peter gaan de sonde monteren,dan zal de uitstoot nog wel een stukkie

zakken,was dus 1 van de afkeurpunten :eusa_shifty:

-houder+meters monteren(a/f+boost meter) :eusa_dance:

-bovenste motorsteun vervangen(was weer 's doorgescheurd),komt nu een blauwe op(ipd) :eusa_drool:

-zoals eerder geschreven lichten zijn ook ok(nu wel,afstelling)

-lampje lambda wissen(indien ok,zal wel)

-en dan rijdt Dirk met de wagen naar de keuring(remmen zoals ze nu zijn,hij heeft ze erop zitten en Dave

ook en was geen probleem,we wachten af)

nu maar afwachten tot morgenmiddag,zometeen eerst gaan werken. :eusa_pray:

groeten,walter 

nu moet ik weer onderdelen gaan bestellen,mijn kastje is leeg. :eusa_shifty: 

walter leever

Hallo luitjes is alweer een efkens geleden,ondertussen is de auto gekeurd(had heel wat voeten in de

aarde)remleiding wissel(2x)schijf wissel(2x)zelfs lampen wissel(ivm hoogteregeling)

ook ben ik erachter gekomen dat m'n boost meter te groot is voor de houder,als iemand geinteresseerd is?

maar 't goede nieuws is dat ik weer een jaar mag rijden.(nwe motorsteun zit er ook op,zo'n blauwe)

Nu nog even een plaatje:

fbm

Citaat van: walter leever op 29-01-2009 23:11:44
ondertussen is de auto gekeurd

Beter!  :eusa_dance:

Ohja, er zit een vlek op je vlag! :eusa_whistle: