walteRRRs volvootje

Gestart door walter leever, 07-11-2008 19:14:51

Vorige topic - Volgende topic

Simplicity

Citeerlambda is uit en blijft(voorlopig) uit,ben 2 keer met dit naar geuens gereden en

dan ging het lampje iedere keer terug aan(hadden niet gezien dat carteventilatie los zat) 

Waarom komt me dit mij heel bekent voor van die garage?  ::)

Ik maak gebruik van het duo Rutten en lpg-techniek limburg:
Rutten voor het normale gedoe en lpg-techniek voor het gas gedoe.
De laatste binnenkort nog maar eens een bezoekje brengen voor wat nieuwe filters

die keuring is ook typisch belgisch, het is maar wie je er treft en wat voor dag ze hebben  :-\

walter leever

Citaat van: Simplicity op 02-02-2009 14:25:34
Citeerlambda is uit en blijft(voorlopig) uit,ben 2 keer met dit naar geuens gereden en

dan ging het lampje iedere keer terug aan(hadden niet gezien dat carteventilatie los zat) 

Waarom komt me dit mij heel bekent voor van die garage?  ::)

Ik maak gebruik van het duo Rutten en lpg-techniek limburg:
Rutten voor het normale gedoe en lpg-techniek voor het gas gedoe.
De laatste binnenkort nog maar eens een bezoekje brengen voor wat nieuwe filters

die keuring is ook typisch belgisch, het is maar wie je er treft en wat voor dag ze hebben  :-\

Het verhaal wordt zelfs nog erger............ >:(

Toen ik de 1e keer bij lpg-techniek kwam werd er gezegd dat 't precies leek alsof de motor zo diep lag,

en de heren zeiden mij dat er een bout(m8) uit de onderste motorsteun was,motor leek te scharnieren? ???

Dirk zei me "geen probleem ik bestel wel een nieuwe",zogezegd zogedaan.

+/- 2 wkn later,dus afgelopen keer,auto binnen.Ik krijg telefoon"Walter,er zijn zelfs 2 bouten weg(lees afgebroken" ???

Er was even de gedachte dat de versnellingsbak eronder uit moest,ik zeg"WAT?" :eusa_doh:

Is dus de laatste keer gebeurt met de revisie,die me trouwens een hoop geld gekost heeft.

Dirk verzekerde mij dat dit niet kon komen door rijden,z'n gedachte:met het terug monteren waarschijnlijk bouten over

gedraaid en gedacht:"Ja f*ck nou motten we weer de hele zooi demonteren,laat maar zitten" :eusa_think:

Kijk van dit soort dingen word ik dus pissig,ben je zuinig op je auto werken er onder de naam volvo(wel onafhankelijk) :eusa_wall: >:(

van die prutsers aan je auto,die proberen voor jouw de auto naar z'n grootje te helpen. :eusa_snooty:

Intussen dus weer opgelost,3 nwe bouten,en een nieuwe steun.

Bij deze dus nogmaals dank aan de mannen van LPG -techniek(die dus wel liefhebbers zijn) :eusa_clap: :eusa_clap:

fbm: heb 't vlekje gezien zal 't even wegpoetsen  ;D ;)

Freakybaby

Pfff.. Wat een prutsers als ze die bouten overgedraaid hebben en hebben laten zitten. Ga je nog even vragen hoe dat zo gekomen is?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

walter leever

Citaat van: Freakybaby op 02-02-2009 19:44:00
Pfff.. Wat een prutsers als ze die bouten overgedraaid hebben en hebben laten zitten. Ga je nog even vragen hoe dat zo gekomen is?

Heb er aan de ene kant wel zin in,zal me dan heel erg moeten beheersen(ivm extra kosten om dit weer op te lossen) :eusa_wall:

Aan de andere kant hoef ik 't gezicht van dhr geuens effe niet meer te zien  >:( >:(

walter leever

Ben vandaag weer richting Eksel geweest en Dirk heeft daar de leidingen van de oliekoeler vervangen,

de oude lekten iets(ik zit weer op stage 0) :eusa_dance:

Toen maar meteen de 2e meter geplaatst en ik moet zeggen het resultaat mag er zijn. :eusa_clap:

walter leever

Hallo mede volvo rijders/genieters,'t is alweer even geleden en er komen nog wat dingetjes aan;

1-Auto begon wel heel slecht te starten,en dus een nieuwe accu besteld('t wordt een Bosch 72 amp

exemplaar,dus iets zwaarder,normaal 65a,maar dan start ie alleen maar beter) :evil:

2-nieuwe binnenschermen besteld,waren kapot. :eusa_doh:

3-nieuwe stuurstop plaatjes besteld(iets dikker, blauwe van een C70) :eusa_clap:

4-V70 voorruit sproeiers.

5-Dat beschermmatje van een V70(hier op 't forum gelezen)want ik heb ook hondjes en daar houd mijn achter

bumper niet van. :eusa_doh:

Dit alles zal in de loop van deze week gebeuren,en daarna de koelslangen bestellen van Samco(blauw) :eusa_drool:

Tot zover het nieuws,

gr,walter

walter leever

Zoals in de vorige post verteld is de accu en nog wat klein spul vervangen :eusa_clap:

Nog een paar plaatjes;

En natuurlijk de stuurstops(plaatjes)en als je goed kijkt kun je de nieuwe binnenschermen ook net zien :eusa_shifty:

Ook is is er nog een onderhoudsbeurtje gedaan,toen kwam aan 't licht dat de draag armen hun beste tijd gehad hebben,dus vandaag maar andere besteld(Meyle)

Ludo

mooi kleurtje, die accu.
dat sluit goed aan bij de rest...  :evil:

walter leever

Zelfs de plaatjes zijn in kleur............ :eusa_shifty:

Oh ja en bedankt voor de tip over die Meyles :eusa_clap:

Heb trouwens ook een nieuwe ontvanger met de bijbehorende zenders gescoord dus mijn afstand bediening(lees centrale deurvergrendeling+alarm) zou binnenkort ook weer in orde moeten zijn.

dan kan dat geweldige guard systeem eruit :eusa_silenced:

Ludo

geen dank.
de tip staat trouwens vaker op het forum beschreven.  ;)

de blauwe plaatjes had je eigenlijk niet hoeven monteren, als je toch nieuwe draagarmen gaat plaatsen.

Volvo 850 Eindhoven

leuk topic, mooie wagen ;D

zo juist even compleet doorgelezen, met mooi veel foto's ;D
:eusa_clap:
Volvo S70R (silver snail) geexporteerd naar Duitsland
hier voor een BMW f650GS 800cc special edition in de plaats gekomen.

walter leever

Vanmorgen bij de post/pakketdienst zat het pakje er al bij,en dit al na 2dgn(vanuit duitsland) :eusa_clap: :eusa_dance:

Klein pakje is de nieuwe keyless set.

Al bij al viel 't nog mee:

walter leever

De Meyle's zitten er onder,de oude eens bekeken en de bussen waren echt wel niet meer "okselfris",dus dat moet een verbetering opleveren. :eusa_dance:

Lambda lampje aan,we hebben 't hele vacuumsysteem gehad,de lambda uitgelezen wat nu: ???

Dirk goot wat water over de inlaatcollector en 't was precies alsof de motor hikte,dus de pakking vervangen,zat een klein lekje in.(en konden ze meteen de carterventilatie nakijken,was nog brandschoon)

Tevens nieuwe keyless entry systeem erin gezet,dus weigerachtige karakter(guard)hebben we ook opgelost. :eusa_clap:

Nu wachten op de siliconen koelslangen die onderweg zijn,en dan kunnen we weer verder. :eusa_drool:

Vraagje :kent er iemand FK,heb er heel mooie coilvers van gezien,is dat wat? :eusa_think:

Tevens ben ik aan 't kijken naar een Big brake kit van D2-Racing(geweldig mooi materiaal) :eusa_drool:

BoudewijnB

walter leever

De slangen zijn vandaag aangekomen,die kunnen we er morgen wel even "infietsen": :eusa_drool:

En ik heb vandaag kontakt opgenomen met D2-racing over 't feit dat ze wel een Big brake kit maken(verschillende maten schijven en meer of minder pistons in de remtang),maar geen schroefsets? :eusa_think:

Antw;"We maken ze voor jouw auto voor dezelde prijs als die wel op de site staan",dus foto's gestuurd en wachten af(prijs 999 euro's) :eusa_dance: