v70xc ; de spreekwoordelijke druppel is een emmer geworden

Gestart door alfredgeel, 08-11-2008 12:16:42

Vorige topic - Volgende topic

alfredgeel

beste jongelui,

Sinds de aankoop van mijn XC nu 5 jaar geleden heb ik mijn aandeel in de problemen met die auto al meer dan gehad.
Een jaar geleden opperde ik al om hem te koop te zetten omwille van de te hoge herstellingskosten en de hoge onbetrouwbaarheid.
Mede door dit forum heb ik de auto altijd goed en goedkoop kunnen herstellen en natuurlijk ook nauwgezet zijn onderhoud kuunnen geven.
We hebben er een reis op zitten vorige week waar we 2500km vlot hebben kunnen rijden.
Deze week zijn er enkel korte afstanden mee afgelegd.
Toen ik deze morgen de auto wou gebruiken om een boodschap mee te doen voelde ik onmiddellijk dat er iets niet klopte. bij het achteruit rijden hoorde ik een zwaar rolgeluid, bij het wegrijden leek het alsof er een metaal opmetaal geluid uit de cardanas kwam.

om dan terug te keren naar mijn huis heb ik een blokje om gereden. bij het uitbollen hoorde ik een zwaar geluid ( kapotte lager ) dat verdween bij terug gasgeven in eerst of tweede versnelling.

maw mijn versnellingsbak is er aan.
woensdag naar de garage voor diagnose.

Voor mij is dit de druppel.
Binnenkort te koop in onderdelen; maar met wel een heel goede achterbak  :( :( :(

V70geRwin

snap je gevoel  :eusa_wall: maar toch niet nog even de diagnose afwachten?
voor de rest sterkte!

Ludo

ik kan het me wel voorstellen, dat je de handoek in de ring wil gooien.
niks zo ergerlijk als een onbetrouwbare auto als je hem dagelijks nodig hebt.   :-\
maar toch, zou ik ook nog even de juiste diagnose afwachten, zoals spekkie zegt.
je bent ook zeker dat het geluid uit of van de bak komt?.

thuur

Voor de volledigheid de historie er even bijgepakt.

Citaat van: alfredgeel op 02-08-2007 15:06:39
bij mijn V70XC 1998.
140000km bij aankoop , nu 260000km
problemen

LMM, torsiestangetjes, ABS-controller, lek olieleidingen boven en onder, lager cardanas (2x), schokken, en nu lek aan kachelradiator en olieleiding lek

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,11090.0.html

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,26582.0.html

Ik hoop dat je er ook deze keer weer relatief gemakkelijk en goedkoop vanaf komt :eusa_pray:

Gr ;)

alfredgeel

als dit niet uit de versnellingsbak komt dan ben ik sinterklaas.

Het geen me het meest fustreert is dat ik er geen enkele waarschuwing voor gekregen heb.

Ik heb afgelopen zondag 1000km gereden, volgeladen en niets gehoord.
Deze week is er amper 150 km mee gereden, korte afstanden en dergelijke en dan opeens boem krak kapot

als het aan mij ligt ( maar het is de wagen van mijn vrouw )gaat ze er uit ( de auto ) .
De auto levert ons steeds weer een hoop fustratie  en natuurlijk vallen er nu ook woorden.
Stel je voor dat we de automaat laten vervangen , hoe lang zal het dan duren eer de achterbak stuk gaat zijn?

Als ik dus met dit soort gedachten moet rondrijden dan wordt het me teveel.

Ben ik blij dat ik met een gewone 850 2.0 rondrij.
De beslissing ligt nu bij mijn vrouw, mijn mening heeft ze juist gehoord...........

hetgeen daarop volgde is niet voor publicatie vatbaar. Ik denk dat zij meer van de XC houdt dan van mij. :eusa_doh:

Laserblue

Citaat van: alfredgeel op 08-11-2008 13:43:35
als dit niet uit de versnellingsbak komt dan ben ik sinterklaas.

Het geen me het meest fustreert is dat ik er geen enkele waarschuwing voor gekregen heb.

Ik heb afgelopen zondag 1000km gereden, volgeladen en niets gehoord.
Deze week is er amper 150 km mee gereden, korte afstanden en dergelijke en dan opeens boem krak kapot

als het aan mij ligt ( maar het is de wagen van mijn vrouw )gaat ze er uit ( de auto ) .
De auto levert ons steeds weer een hoop fustratie  en natuurlijk vallen er nu ook woorden.
Stel je voor dat we de automaat laten vervangen , hoe lang zal het dan duren eer de achterbak stuk gaat zijn?

De beslissing ligt nu bij mijn vrouw, mijn mening heeft ze juist gehoord...........

hetgeen daarop volgde is niet voor publicatie vatbaar. Ik denk dat zij meer van de XC houdt dan van mij. :eusa_doh:

;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

elmarconi

Citaat van: alfredgeel op 08-11-2008 13:43:35

Dat komt omdat een XC niets terug zegt als je er tegen scheldt  ;D ;)
--
Autogas Inside . . .

alfredgeel

ik heb niet gescholden  :angel:

ik heb haar rationeel laten nadenken over het feit dat als een auto meer kost in onderhoud dan een vrouw dat er één van de twee uit moet.
:eusa_drool:

elmarconi

Citaat van: alfredgeel op 08-11-2008 14:06:34
ik heb haar rationeel laten nadenken over het feit dat als een auto meer kost in onderhoud dan een vrouw dat er één van de twee uit moet. :eusa_drool:

Het woord "vrouw" in een zin met "rationeel" past alleen als er ergens "niet" staat...
--
Autogas Inside . . .

V70geRwin

Citaat van: elmarconi op 08-11-2008 14:16:20
Citaat van: alfredgeel op 08-11-2008 14:06:34
ik heb haar rationeel laten nadenken over het feit dat als een auto meer kost in onderhoud dan een vrouw dat er één van de twee uit moet. :eusa_drool:

Het woord "vrouw" in een zin met "rationeel" past alleen als er ergens "niet" staat...

Maar meestal zijn ze wel gevoelig voor betrouwbaar  ;)
Net als in de reclame blijven herhalen  :evil:

(ze leest toch niet mee hier he  :eusa_whistle:)

ed

Ik ken je gevoel. Zo heb ik een V70R gehad met alleen maar ellende en kosten over drie jaar waar andere mensen het hele jaar van moeten leven. Op een gegeven moment ben je het zat. Ik heb hem ingeruild op een S60 D5, en die doet het buitengewoon goed tot nu toe.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

alfredgeel

Gisterenavond is " dat ding " ( want ik durf het geen auto meer  noemen ) opgehaald door de depannagedienst.
Heb meteen ook een vervangwagen gekregen.

Ik begin nu steeds meer te vermoeden dat het niet aan de automaat ligt , maar aan het differentieel.
Toen ze gisteren de auto op de depannagewagen probeerden te rijden, hoorde je duidelijk een geluid van over elkaar draaiende tandenwielen komen aan de rechter voorkant;
Zou het kunnen zijn dat de cardanas uit elkaar geschoten is, of dat de homokineet stuk is ?
Feit is wel dat de auto twee weken terug in de garage binnen is geweest om de stofhoezen vooraan te vervangen.
daarna hebben we nog wel 2500km gereden zonder iets te merken.

Het is dat wat het me meest verwonderd. Echt van het ene moment op het andere heb ik problemen.

we zullen zien.

thuur

Waren de stofhoezen al stuk voordat ze vervangen werden? Zo ja, hoe lang al?

Een homokineet loopt niet stuk op 150 km, dat klopt. Maar warm vet doet het net wat beter dan koud vet en een hmk zal zich laten horen bij het insturen en belasten (gas geven). Trap je op dat moment de koppeling in dan zal het geluid direct stoppen. En niet volledig insturen want kraakgeluiden aldan zijn makkelijk te verwarren met droge stuurstops. Verwaarloos je dit zullen uiteindelijk de kogels eruit lopen: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,10947.msg174826.html#msg174826

We horen graag de diagnose!

Gr :eusa_pray:

alfredgeel

nee, een dikke maand geleden heb ik mijn remblokken vooraan vervangen, toen was er niets aan de hand.

Maar een week of twee terug wou ik mijn winterbanden opleggen ivm met mijn reis naar zwitserland en toen heb ik vastgestel dat beide stofhoezen gescheurd waren.
omdat ik zo een werkje thuis niet kan doen heb ik de auto binnengebracht om ze te laten vervangen.
Ze hadden me wel gezegd dat ze heel veel moeite hadden om de cardanassen los te maken.
En wat die koppeling betreft , dat lukt bij mij niet. Ik heb geen koppelingspedaal....

V70geRwin

cardan is beter dan automaat of eigenlijk minder erg natuurlijk.
de 4wd van onze volvo's is niet zo degelijk als de rest.

optie misschien om er een FWD van te maken?
(als ik het goed heb rijden er meer ex AWD's met alleen FWD rond...)