Achterbank estate zit vast

Gestart door pjottervmr, 08-11-2008 20:56:56

Vorige topic - Volgende topic

pjottervmr

Ik heb problemen met de achterbank van mijn 850 GLE estate van BJ93.
Ik heb inmiddels al wel begrepen/gevonden dat de kabel waarschijnlijk los/stuk is.
Ik kan echter nergens vinden hoe ik deze kan vervangen Ook met de zoek functie kom ik niet aan de juiste info.
Wie weet waar ik moet zoeken:

elianmars

???

Kabel van de achterbank? Ik begrijp niet helemaal goed wat je bedoelt.

thuur

Je zou blij moeten zijn dat de bank vast zit. Geeft anders zo'n puinhoop als je remt. :eusa_shifty:

De bank kun je losklikken: eerst opklappen en dan de rode hendeltjes wegklappen. Dan kun je hem zo uitnemen. Evt. stekkers voor de verwarming eerst losmaken uiteraard.

Over de zoekfunctie staat een sticky topic in het Off Topic board. Met die handleiding moet je het kunnen vinden want ik heb ook geen flauw idee wat het probleem is.

Gr ;)

pjottervmr

Probleem is dat de achterbank niet meer naar voren te klappen is . Hij zit muurvast en dat is lastig in de estate als je grotere voorwerpen mee wilt nemen  :evil:
Voordeel is uiteraard dat het nu wel goed vast zit ;D
Het gaat om het grote gedeelte rechts (van achter gezien althans) de linker kant is geen enkel probleem. De rechterkant lijkt alsof de knop bovenin de rugleuning "los" zit. De knop kun je wel gebruiken wel maar er gebeurt verder niets.
De opmerking van de kabel komt omdat er wat reacties zijn in andere onderwerpen waar men er over spreekt dat de kabel stuk is en vervangen moet worden. Ik heb ook het gevoel dat dit ook zo is bij de achterbank. Lijkt of er een kabel los zit die de veiligheid moet losmaken van de achterbank zodat hij naar voren kan klappen.
Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel?

elianmars

Bij mijn wagen gaat het bij één deel ook wat lastiger om 'm om te klappen. Als ik de knop naar voren trek, gebeurt er niks. In het begin heb ik de "haak", die over het oog valt met een schroevendraaier omhoog geduwd, zodat ik de bank wel kon omklappen.
Later ging het wat makkelijker. Nu duw ik met mijn vingers de haak iets omhoog.

Als je het zelf op deze manier wilt proberen, kijk uit voor je vingers als je het doet. Op het moment dat je de bank naar voren klapt, kan je vinger klem komen te zitten. Ik spreek uit ervaring  :-X

pjottervmr

Ok is te proberen morgen eerst doen lijkt mij. Als ik morgen niet online kan antwoorden is het niet gelukt om mijn vingers te sparen  ;D

elianmars

Citaat van: pjottervmr op 09-11-2008 19:37:38
Ok is te proberen morgen eerst doen lijkt mij. Als ik morgen niet online kan antwoorden is het niet gelukt om mijn vingers te sparen  ;D

Ach, je kunt toch typen met het puntje van je neus?  :eusa_whistle:

WYD

Je weet wel zeker dat hij niet in de blokkering zit? Volgens mij zit er bij de V70 net als bij de 850 ook nog een rood palletje die de hendel kan blokkeren.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

pjottervmr

Ik ben dus een tijdje bezig geweest en het blijft vast zitten.
Het grote gedeelte van de rugleuning blijft vast zitten. Zodra ik de blokkering los maak (schuif naar achteren doen) en de melding zichtbaar is dat de blokkering los is zou dus de rugleuning naar voren moeten kunnen. Dat lukt dus echt niet. Zit dus in de blokkering in de rugleuning, lijkt er dus op dat vanaf het schuifje (bovenop) het kabeltje ? los is wat de blokkering moet opheffen. Is dit los te maken zonder al te veel schade te maken?

WYD

Daar zit toch geen kabeltje aan? Is volgens mij een palletje wat de bankontgrendeling blokkeert. Komt de leuning wel een klein stukje naar voren? Heb ook wel eens gehad dat er een hamer onderin tussen de leuning en de kofferbak lag waardoor de leuning blokkeerde.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

thuur

Wat je nog kunt proberen is de schuif naar achter doen (ontgrendelen) en dan met je volle gewicht de bank eerst proberen vast te duwen. Kan zijn dat ie heel strak staat gesteld waardoor het palletje in het slot niet omhoog kan springen.

Gr ;)

pjottervmr

Ik ga dat laatste nog proberen maar ik denk dat het lastig zal zijn. Ik heb de bank ontgrendelt en met alle geweld geprobeerd hem naar voren te duwen maar dat lukt nooit!
Dus nu nog eens de andere kant uit:-)

pjottervmr

Helaas, geen beweging in te krijgen, de bank zit muurvast. Is er een andere manier soms om de ontgrendeling los te maken? Weet iemand hoe dit er uitziet op foto of tekening?
De estate was nu juist zo makkelijk vanwege de ruimte!

thuur

Het slot is nr. 31 en een geheel zo te zien..

Gr :eusa_think:

pjottervmr

Inderdaad lijkt nr 31 op hetgeen ik gezien heb. (bekleding iets opzei getrokken).
Nu nog los zien te krijgen.