nieuw gezicht en adspirant Volvo-rijder: Leon

Gestart door Leon_Steyns, 09-11-2008 08:02:25

Vorige topic - Volgende topic

Leon_Steyns

Hallo, mijn naam is Leon Steyns. Ik zit momenteel nog in het buitenland, maar kom begin volgend jaar weer terug naar Nederland.
"Zuinigheid met vlijt, bouwt luizen als kastelen en huizen als kamelen" zou bijna een lijfspreuk kunnen zijn, dus het mag allemaal weer eens niks kosten... ;) Zo heb ik al heel wat zuurverdiende centen weggebracht (of zo je wilt: verspilt) aan tweedehands rijdend materieel. De eerste auto was een Saab 99 GL, vervolgens nog een 99, een 900, toen Fiat (131), een Skoda (Octavia), vervolgens een lading Citroƫns (3x 2CV, 4x BX) en tussendoor ook nog een LandRover S3 109SW... Daarnaast hebben ook wat leasebakken de revue gepasseerd in de vorm van een Peugeot 306 Break op gas (nooit meer!) en een Skoda Fabia Combi 1.4TDI (een 3-cylinder!).

Nu er weer een kans komt om 'opnieuw' te beginnen, zou ik de oude droom om eens een mooie Volvo station te mogen rijden willen realiseren! Ik ben er alleen nog niet uit wat voor een Estate het zou moeten worden: een 740, 760, 940, 960, 850 of misschien zelfs een V70... ??
Ik ben wel enorm gecharmeerd van diesels (na voornamelijk petroleum verstookt te hebben) en met name de VAG-TDI motoren van de Oosterburen spreken me enorm aan...
Het hoeft allemaal niet meer zo hard en snel te gaan (jaja, vader wordt grijs :o)

Greets, Leon.

KUKO (Rob)

Welkom hier op het forum en lees ff het aankoop topic door dan weet je ook waar je op moet letten bij de aankoop van een 854/ 855 of een V/S 70 . Gr. Rob

elianmars

Citaat van: Leon_Steyns op 09-11-2008 08:02:25

Ik ben wel enorm gecharmeerd van diesels (na voornamelijk petroleum verstookt te hebben) en met name de VAG-TDI motoren van de Oosterburen spreken me enorm aan...
Het hoeft allemaal niet meer zo hard en snel te gaan (jaja, vader wordt grijs :o)

Gelukkig dat er ook nog liefhebbers van de roetbakken zijn  :D :eusa_dance:

Enne........ Ook die wagens kunnen (relatief) snel zijn, hoor. Ik geniet er telkens weer van om verbaasde blikken te zien. Gisteren een eigenaar van een Peugeot 407 coupĆ© teleurgesteld zien kijken toen het hem niet lukte om me in te halen  ;D

FGG

Die Octavia zal wel bevallen zijn.

Welkom op 't Forum, Leon.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Chris

Welkom Leon,

Succes met je zoektocht!

Groeten,
Chris

RolandW

Hoi Leon,

Ik zou voor de V70 gaan  :eusa_shhh:  8)
Alleen zijn de Diesels dan van onze zuiuiderburen als ik me niet vergis.
Persoonlijk heb ik niet zo'n succes gehad met Franse auto's.

Ik heb zelf een jaartje een 940 (2 liter benzine) gehad en de 3 dingen die me daar van zijn bijgebleven (ten opzichte van mijn huidige v70) waren:
- Geluid van de motor. (Erg mooi)
- Bochten werk. (echt veel krapper)
- Strijkijzer/Tank. (Hobbels? Welke hobbels?)

4e dingetje was dat er een klapdeurtje bij je (rijderskant) voeten zat, echt lekker als het letter te heet onder je voeten was. :) :) :)

elianmars

Citaat van: RolandW op 09-11-2008 15:29:53
Hoi Leon,

:eusa_naughty:

Zijn gewoon degelijke Audi motoren.

RolandW

Citaat van: elianmars op 09-11-2008 15:31:23
Hoi Leon,

Jamaar.... (kan het zo gauw even niet vinden, maar ik dacht echt dat het Renaults waren sorry)

MichielMaas

Hoi Leon, welkom op dit forum. Diesel  :eusa_think: ook de benzine uitvoeringen op lpg kunnen veel km aan en je hebt een fantastisch geluid  :o . Veel succes bij je zoektocht

elianmars

Citaat van: MichielMaas op 09-11-2008 17:20:14
Hoi Leon, welkom op dit forum. Diesel  :eusa_think: ook de benzine uitvoeringen op lpg kunnen veel km aan en je hebt een fantastisch geluid  :o . Veel succes bij je zoektocht

Dat mis ik inderdaad wel bij mijn diesel. Het mooie roffelgeluid.

thuur

Citaat van: RolandW op 09-11-2008 15:40:28
Citaat van: elianmars op 09-11-2008 15:31:23
Hoi Leon,

Jamaar.... (kan het zo gauw even niet vinden, maar ik dacht echt dat het Renaults waren sorry)

Het zal wel aan je Apple scherm liggen, maar de vorige benzine 6 cilinder (V6) van Volvo is samen met Renault gemaakt. De huidige 6 cilinder (I6, waar onze 5 cilinder van is afgeleid) is echt een Volvo ontwerp. De diesels zijn altijd van de VAG stal geweest, pas de laatste generatie is ook een Volvo ontwerp.

Gr ;)

Leon_Steyns

Bedankt allemaal!

Het aankoop-topic maar even lokaal opgeslagen: ga ik eens goed lezen (ben niet bang voor een beetje sleutelwerk, maar ben geen automonteur). En mag ik opmerken dat de 700-forum collega's ook de nodige doco's hebben op aankoopgebied?
Het 'no-go'-topic is wel bizar leesmateriaal af en toe, zeg!

De waarde van zo'n internet-forum is wel weer schitterend om te zien! Bijvoorbeeld "EGR-klep op tdi", wat een schitterend verhaal... en hoe leerzaam ;)

De V70 is inderdaad een mooie bak! Ben ook wel een beetje onder de indruk van de 940/960... Maar goed, heb nog effe om na te denken (en Sinterklaas een briefje te schrijven).

Greets, Leon.