3e Remlicht inbouwen

Gestart door tabbertje, 10-11-2008 11:28:55

Vorige topic - Volgende topic

tabbertje

Ik ben al een poosje van plan om een derde remlicht in mijn 855, bouwjaar 1996, in te bouwen. Hierbij vraag ik om advies van kenners. Hier een paar vragen.

Is er een aansluiting voor een remlicht in de achterklep?
Wat voor type remlicht is het meest geschikt?

Ik wil dit inbouwen omdat ik in de wintermaanden veel in de sneeuw rijd, dus ook veel modder tegen mijn lichtunits krijg. Hierdoor heb ik wel eens momenten gehad dat de opvolger niet altijd mijn remlichten zag branden.

Tabbertje.

thuur

Dan zou ik een origineel 3e remlicht nemen. Door de plaatsing (onderaan het raam) wist de wisser het nog schoon. Aansluiting ligt in de klep.

Gr ;)

R o b

Komt ie:

9166857 Derde remlicht
9414715 Deksel 

Suc6!  :D

tabbertje

:)Thuur en Rob, beide bedankt. :eusa_clap:

Tabbertje.

tabbertje

Thuur. Na verdere informatie blijkt dat het derde remlicht niet onderaan het raam van een 855 geplaatst mag worden. Men zegt dat de remlichten dan op 1 lijn komen zodat de auto APK afgekeurd gaat worden. Inmiddels ben ik een remlicht aan het monteren bovenaan het achterraam.

GeertG

Citaat van: tabbertje op 12-11-2008 15:22:06
Thuur. Na verdere informatie blijkt dat het derde remlicht niet onderaan het raam van een 855 geplaatst mag worden. Men zegt dat de remlichten dan op 1 lijn komen zodat de auto APK afgekeurd gaat worden. Inmiddels ben ik een remlicht aan het monteren bovenaan het achterraam.

:eusa_think:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

JW

hmm misschien weet iemand het, wat kost een 3e remlicht setje van de dealer? (weet jij dat misschien Rob , ik kom komende tijd niet bij de dealer)
ik vind het langzaam gevaarlijk worden om zonder op pad te gaan, veel mensen letten te veel op het 3e remlicht (ik betrap mezelf er ook wel eens op).
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

thuur

Citaat van: tabbertje op 12-11-2008 15:22:06

Wie is 'men' ???

Dat zou betekenen dat een hele hoop 850's niet op de weg zouden mogen rijden...

Gr :eusa_eh:

Bas850

en ook geen 940, en die is net goedgekeurd.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

R o b

Citaat van: JW op 12-11-2008 16:14:41
hmm misschien weet iemand het, wat kost een 3e remlicht setje van de dealer? (weet jij dat misschien Rob , ik kom komende tijd niet bij de dealer)
ik vind het langzaam gevaarlijk worden om zonder op pad te gaan, veel mensen letten te veel op het 3e remlicht (ik betrap mezelf er ook wel eens op).

9166857 derde remlicht: 46,58 ex BTW
9414715 deksel: 40,85 ex. BTW

Suc6

JW

Citaat van: R o b op 13-11-2008 10:06:59
Citaat van: JW op 12-11-2008 16:14:41

9166857 derde remlicht: 46,58 ex BTW
9414715 deksel: 40,85 ex. BTW

Suc6

Ok, bedankt voor de snelle prijzen! ik had geen success met het vinden van een 2e handse dus ik zal maar gaan bestellen. Als die 100 euro een aanrijding kan voorkomen is me dat het zeker waard.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

Freakybaby

Officieel moeten de remlichten in een driehoek staan. Dus zou het APK afkeur moeten betekenen als je ze op 1 lijn hebt.

Het lijkt mij sterk dat de auto afgekeurd kan worden met een origineel 3e remlicht. simpelweg omdat de auto daarmee door de typegoedkeuring is gekomen.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

haasje

ik reed vanmiddag achter een mercedes a-klasse en deze had zijn remlichten ook op 1 lijn