Vrachtwagen rijdt door na aanrijding en nu?

Gestart door Amazon, 10-11-2008 18:15:45

Vorige topic - Volgende topic

animalT5R

Citaat van: Lampje op 12-11-2008 15:23:51
Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 12-11-2008 10:46:10
Kortom.... ik ben een groot voorstander van een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens op alle 2 baans snelwegen.

Roger,
Ik ben het met je eens, maar wil het echter iets nuanceren: kraanvoertuigen, van die 16 of 32 wielers moeten verboden worden zich te bewegen van 06:00u tot 10:00u en van 15:00u tot 19:00u. De meerkosten die dit veroorzaakt moeten ze maar verhalen op de bouwbedrijven / aannemers (die hebben nog een reservepotje van ons in bruikleen, zie bouwfraude).

Dan hebben de vrachtwagenchauffeurs één hindernis minder, want deze grote jongen rijden om de een-of-andere reden wél exact 80 km/u.

allereerst opgraving...JA!!
Maar nu mijn beroep erbij gehaald word MOET ik wel even reageren...Je heb makkelijk praten met je tijden van en na :eusa_wall: JIJ weet ab so luut niet wat voor uren wij moeten draaien[net als beroeps chauffeurs]LAAT staan de remweg die wij hebben met een kraan,meestal zijn we al VOOR 6 op de weg en als het allemaal een beetje tegen zit,ook nog NA 1900 op de weg,terwijl jij al volgegeten op de bak zit aan je koffie....
en met wat voor gewicht we op de weg zitten,Let wel even he,12 Ton per as!! en dan nog weten ONwetende automobilisten hun auto ervoor te gooien en blijkbaar denkend dat wij net zo snel stilstaan als hun voertuig!!!
Bij ons is de MAX snelheid ingesteld op 80 km/u,wat een effectieve snelheid is van 78-79km/u
Maar om nou te gaan brullen dat we maar op bepaalde tijden op de weg mogen en dan durven zeggen dat we dat maar moeten ophalen bij de aannemer?? euhhhh hallo en word eens wakker uit je droomland waar alles mooi en prachtig is ::)
Dus als jij een nieuw huis laat bouwen,neem je ook alle stenen op je nek mee naar boven,en til je ook even een vloerplaat op om em op je muurtje te leggen.... :eusa_wall:
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Lampje

Oeff...

Dit is inderdaad een mooi stukje archeologie.

Natuurlijk is het allemaal een beetje ongenuanceerd wat we hier bediscussiëren, maar daarom heette het vroeger een 'discussieforum'. Het woord 'discussie' is tegenwoordig weggevallen, dus heet het maar een 'forum'.

Je hebt een mooi beroep met grote verantwoordelijkheden en helaas hebben bestuurders van luxe auto's weinig respect voor jullie gewicht...

...maar jullie zelf soms ook.

08:30, weefstrook A28 naar A1, richting Apeldoorn. Terwijl ik invoeg zie ik tot mijn grote onsteltende verbazing, twee kraanwagens die elkaar tergend langzaam inhalen op de A1, met een grote file auto's en vrachtauto's er achter. 36 wielen die 36 wielen inhalen maal zoveel ton? Werkelijk ongelovelijk.

Vrachtauto vol geladen met zand op de A28 de kuil in, verkeer rijd 70, vrachtwagenchauffer met XX ton geladen duwt automobilist op de rechtse baan op, geeft grootlicht en claxonneert. Helaas had de vwchauffeur de staart van een file over het hoofd gezien, die de automobilist wél gezien had. Vrachtwagen week al remmend uit. ABS op een kiepauto? Kreunend en uitwijkend kwam deze kiepwagen op de linkerbaan tot stilstand.

Maar jij hebt vast 1000 keer meer luxe auto 's gezien die zich misdroegen, het is allemaal heel menselijk en het vlees is zwak...

I rest my case ;D

denkweb

V70 classic

Citaat van: animalT5R op 14-03-2009 22:28:33
Citaat van: Lampje op 12-11-2008 15:23:51
Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 12-11-2008 10:46:10
Kortom.... ik ben een groot voorstander van een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens op alle 2 baans snelwegen.

Roger,
Ik ben het met je eens, maar wil het echter iets nuanceren: kraanvoertuigen, van die 16 of 32 wielers moeten verboden worden zich te bewegen van 06:00u tot 10:00u en van 15:00u tot 19:00u. De meerkosten die dit veroorzaakt moeten ze maar verhalen op de bouwbedrijven / aannemers (die hebben nog een reservepotje van ons in bruikleen, zie bouwfraude).

Dan hebben de vrachtwagenchauffeurs één hindernis minder, want deze grote jongen rijden om de een-of-andere reden wél exact 80 km/u.

allereerst opgraving...JA!!
Maar nu mijn beroep erbij gehaald word MOET ik wel even reageren...Je heb makkelijk praten met je tijden van en na :eusa_wall: JIJ weet ab so luut niet wat voor uren wij moeten draaien[net als beroeps chauffeurs]LAAT staan de remweg die wij hebben met een kraan,meestal zijn we al VOOR 6 op de weg en als het allemaal een beetje tegen zit,ook nog NA 1900 op de weg,terwijl jij al volgegeten op de bak zit aan je koffie....
en met wat voor gewicht we op de weg zitten,Let wel even he,12 Ton per as!! en dan nog weten ONwetende automobilisten hun auto ervoor te gooien en blijkbaar denkend dat wij net zo snel stilstaan als hun voertuig!!!
Bij ons is de MAX snelheid ingesteld op 80 km/u,wat een effectieve snelheid is van 78-79km/u
Maar om nou te gaan brullen dat we maar op bepaalde tijden op de weg mogen en dan durven zeggen dat we dat maar moeten ophalen bij de aannemer?? euhhhh hallo en word eens wakker uit je droomland waar alles mooi en prachtig is ::)
Dus als jij een nieuw huis laat bouwen,neem je ook alle stenen op je nek mee naar boven,en til je ook even een vloerplaat op om em op je muurtje te leggen.... :eusa_wall:

In belgie mogen ze niet op de snelweg komen (die kranen).
Maar of het echt iets oplost weet ik ook niet.
De meeste kranen zijn begrenst op 70 Km/h ivm de automaat die het niet lekker vind om zich op hoge snelheid verplaatst.
Ik denk dat de meeste ellende komt doordat men elkaar het licht in de ogen (lees een meter ruimte) niet gunt.
En veel mensen zijn met andere dingen bezig dan met autorijden.
Men is b.v. te laat dus we doen alvast maar wat werk in de auto.

Maar goed vroeger kon ik me er druk om maken maar nu  :eusa_boohoo:.
Ik maak mijn afspraken zo dat ik niet in de file kom.
Is het wel zo en ik denk dat ik het niet meer haal verplaats ik de afspraak of draai ik om.
De wereld is niet gek het zijn de mensen die er op lopen. :eusa_shifty:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Lampje

Freakybaby

Citaat van: V70 classic op 15-03-2009 13:42:57

Is het wel zo en ik denk dat ik het niet meer haal verplaats ik de afspraak of draai ik om.

Heerlijke werkwijze is dat he..

En als ik toch perse ergens smorgens vroeg moet zijn vertrek ik erg vroeg en ga lekker uitgebreid ontbijten in een hotel vlakbij de locatie waar ik moet zijn.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

V70 classic

Citaat van: Freakybaby op 16-03-2009 10:05:54
Citaat van: V70 classic op 15-03-2009 13:42:57

Heerlijke werkwijze is dat he..

En als ik toch perse ergens smorgens vroeg moet zijn vertrek ik erg vroeg en ga lekker uitgebreid ontbijten in een hotel vlakbij de locatie waar ik moet zijn.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik ben afgekeurd.
Maar jammer genoeg kom ik vaak in de ziekenhuizen in Rotterdam.
Het auto rijden is hier gewoon niet leuk meer.
Je kunt er moeilijk over doen en gaan stressen maar daar word je helemaal niet wijzer van.
Net wat ik eerder al schreef en jij nu freek, gewoon je zelf er bij neer leggen en proberen het beste ervan te maken.
Toen ik nog werkte en ik moest die kant op vertrokken we (als we alles in eigenbeheer deden).
Zo rond een uurtje of 04.00 of 05.00 gewoon omdat het een hopeloze toestand is als je rond 08.00 de brienenoord over moet.
En zolang de infra structuur niet veranderd zal het altijd wel zo blijven.

:eusa_boohoo:  :eusa_boohoo:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.