Rechte of schuine kont?

Gestart door RolandW, 11-11-2008 13:51:40

Vorige topic - Volgende topic

Joris_Scholte

Citaat van: -D©©©L- op 11-11-2008 17:20:34
Citaat van: Joris_Scholte op 11-11-2008 16:55:43
Citaat van: M a r c op 11-11-2008 16:22:08
zie het nut van die topic niet.... gaan de estaterijders de sedanrijders weer overtuigen waarom het ene mooier zou zijn dan het andere...  ???
sedan blijft toch het mooiste  :eusa_whistle:  als ik veel spullen wil vervoeren koop ik wel een bussie  ;D
Inderdaad, nu je het zegt: hadden we al niet eens een topic hierover gehad? ???
1 ?
twee zelfs...
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13616.0.html
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13617.0.html
dus wat betreft dit topic...  ;D
http://www.digischool.nl/po/community12/IMAGES/beertjes%20van%20meichenbaum/draak%20vuilnisbak.jpg
Slotje dus... :eusa_pray:

KMvrtr

Estate. Maar eigenlijk ging die keus over welk model Volvo 740 ik wilde.
Het werd de estate omdat die 1) een niet ingeklapte fietskar kon herbergen en 2) volgens mij mooier was.

In de 850 ging die vlieger al niet meer helemaal op, de fietskar bleek er niet in volle glorie in te passen..
Ik merk dat de estate achterkant met enige onregelmaat toch zijn voordeel bewijst voor ons gezinnetje. Met name op vakantie, en heel af toe met grotere spullen.
Oh ja, nog een voordeeltje van een estate is dat je nog betere toegang tot alle meuk achter in hebt. In mijn geval is dat erg praktisch, aangezien de kofferruimte een natuurlijk verlengstuk van ons (veel te) kleine schuurtje is geworden.... :eusa_shifty:

Moet wel zeggen dat ik een 850 sedan steeds mooier begin te vinden. Wat me daarin aanspreekt is de lijnvoering, de stijvere koets en het feit dat ie stiller is dan een sedan.
Als we nog een praktische familie auto ernaast zouden hebben zou ik zeker de overstap naar een sedan overwegen.

bassie81

tsja, toen ik vroeger als kind van zes aan auto tekende zag die er precies uit als de 850 (sedan welteverstaan). Alleen om die reden al, maar ook omdat mijn vriendin de estate niet mooi vindt.... en omdat je ze minder ziet.... en omdat de koets wat stijver zou moeten zijn (alsof ik dat kan merken maargoed)... en omdat de spulletjes beter aan het zicht onttrokken zijn..... en omdat het voor de audio iets beter is (maar dat ik een bijkomstigheid.

Overigens vind ik persoonlijk de estate wel erg mooi.

M a r c

het gaat gewoon door....  :eusa_doh:  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

willow

Estate of sedan lekker belangrijk.

Jorg Vseventy

Speciaal voor M A R C nog een post... ;D

zie het nut van die topic niet.... gaan de estaterijders de sedanrijders weer overtuigen waarom het ene mooier zou zijn dan het andere...  ???

sedan blijft toch het mooiste  :eusa_whistle:  als ik veel spullen wil vervoeren koop ik wel een bussie  ;D

Gezien de huidige verdeling estates tov sedans in het verkeer lijkt het erop dat de sedanrijders moeten lullen als brugman om een estaterijder te overtuigen.

Vroeger, toen de bakker er nog mee reed was de stationkar gewoon een lompe grote rammelbak zonder comfort. In de jaren 90 kocht je een estate om te laten zien dat het goed met je ging. Daarna, tot begin dit jaar kocht je hiervoor een SUV, maar omdat iedereen dat nu weer suf vind, gaan we weer downsizen... Dan krijg je modellen als een BMW X6: een SUV met een schuine achterkant.

Sedans werden sinds jaren 90 gedegradeerd tot ouwe mannen bakken. Het lijkt erop dat de passat CC daar verandering in gaat brengen...

Ik blijf erbij dat er nix gaat boven de 5cil. roffel en dat die ruimte erbij wel erg handig is: | dus voor mij.

Vulk

Ik zocht een goede T-5 en kwam toevallig op een estate uit. :)

willow

Vroeger, toen de bakker er nog mee reed was de stationkar gewoon een lompe grote rammelbak zonder comfort.

Vroeger toen de lucht nog schoon was en de sex smerig was, toen............... :eusa_shhh:

RolandW

Het nut, zoals jij dat graag wilt noemen, is gelegen in het feit dat fora bedoeld zijn als plaats waar mensen met dezelfde interesse elkaar kunnen ontmoeten om te praten over hun interesse.

Ik ben gewoon benieuwd naar een andere zijn mening dus stel ik deze vraag.

Na het lezen van een aantal reacties bemerk ik dat met name de sedan bezitters het een vervelende vraag vinden, dit is voer voor psychologen

Rogers XC 70 2000

Citaat van: RolandW op 13-11-2008 14:09:21

Het nut, zoals jij dat graag wilt noemen, is gelegen in het feit dat fora bedoeld zijn als plaats waar mensen met dezelfde interesse elkaar kunnen ontmoeten om te praten over hun interesse.

Ik ben gewoon benieuwd naar een andere zijn mening dus stel ik deze vraag.

Na het lezen van een aantal reacties bemerk ik dat met name de sedan bezitters het een vervelende vraag vinden, dit is voer voor psychologen

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
wellicht wordt er vanuit een under-dog positie geredeneerd.

Nergens voor nodig n.m.m., een S70 of 854 is ook erg leuk.
Meer vanuit praktisch oogpunt is een estate te overwegen. Daarbij vind ik een estate mooier.

M a r c

en allemaal happen ze  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

UserID6342

:) Da's ook een mooie, een underdog positie... Leuk gevonden Roger :) Om eerlijk te zijn maakt het mij geen ruk uit !  Ik vind ze beide even mooi en voor elk model valt wat te zeggen, is ook totaal onbelangrijk. De een kiest een sedan uit zijn/haar overwegingen, de ander een estate. Heel simpel, maar om daar nu een discussie aan te wijden gaat me te ver. Ik liep toevallig nu tegen een sedan aan, de 850R die ik hiervoor had was een estate.. cést la vie.. :)

V70geRwin

Ga toch echt liever voor een ronde  ;D

Kees T5

Ben al vanaf 1996 een echte estate fan.http://s90.photobucket.com/albums/k273/botman_2006/?action=view&current=Roffelsinline2.jpg

2 x V40 (werkpaarden)1996-2003
1 x audi A6 avant 2003-2006
1 x 855 bj 1993
1 x V70 bj 2006 (werkpaard, zit toch niet zo lekker als "de ouwe")
1 x V70 Classic 1999
Just had fun in the DRIVERS SEAT

R240

Tja, een echte Volvo is een estate, eigenlijk, en een echte Volvo estate is dan weer een 240 estate...