Andere veren op mijn R ivm gastank

Gestart door Elsje, 11-11-2008 15:36:01

Vorige topic - Volgende topic

Elsje

Mijn R heeft nivomats. Door de gastank zakt hij 3 cm door als hij stilstaat. De veren zijn dus eigenlijk te slap. Nou corrigeert de niveauregeling dat wel maar lijkt me niet ideaal om de auto zonderbelading recht te zetten met de niveauregeling.

Wat vinden jullie van mijn idee om een setje veren te plaatsen die horen bij een niet verlaagde niveauregeling? Ik denk dat de auto dan weer de standaard verlaging van een R krijgt en de niveauregeling dus veel minder hard hoeft te werken/corrigeren.

Graag jullie meningen  :eusa_think:

Ik hang er af en toe een aanhanger of sleurhut achter.

de boekhouder

Hoe snel zakken de nivomats in ? Deze mogen wel iets inzakken als ze stilstaand belast worden. De bedoeling van de nivomats is nl. dat ze de auto recht houden tijdens het rijden onafhankelijk van de belading.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

FGG

Ik heb zelf de verzwaarde veren van ES eronder laten zetten toen de LPG-tank erin kwam en dat functioneert prima! Ik heb alleen geen Nivomats. :eusa_shifty:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

GeertG

Ook ik heb een gastank (een grote zelfs  :eusa_whistle:).
En ook ik heb nivomats (die er onder zaten voordat de gastank erin kwam).

Volgens mij is het juist goed om nivomats te hebben die de auto weer 'rechtzetten' ongeacht hoelang je de de auto verzwaard (continue met de gastank of af en toe door er iets achter te hangen) :D

Kan me wel voorstellen dat de nivomats door de continue belasting eerder slijten dan zonder de continue belasting van de gastank  :eusa_shifty:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Elsje

Citaat van: de boekhouder op 11-11-2008 15:51:19
Hoe snel zakken de nivomats in ? Deze mogen wel iets inzakken als ze stilstaand belast worden. De bedoeling van de nivomats is nl. dat ze de auto recht houden tijdens het rijden onafhankelijk van de belading.

Ik heb er nog niet met een stopwatch naastgezeten maar ik denk dat hij na een haf uur 3 cm gezakt is. Geert dat was mijn gedachte. Minder slijtage van de nivomats en niet met een ingezakte kont de straat uitrijden.....

de boekhouder

Na een paar honderd meter moet de auto wel weer goed staan.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Elsje

Citaat van: de boekhouder op 11-11-2008 16:58:40
Citaat van: de boekhouder op 11-11-2008 16:58:40

Ik zal binnenkort eens na een paar honderd meter kijken hoe hij dan staat. Ik kom binnen de eerste 100 meter wel een paar flinke drempels tegen.

M a r c

Na de eerste drempel moet ie meteen op de juiste hoogte liggen, dan veert ie uit en gaat ie als het goed is op de juiste hoogte staan.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Elsje

Citaat van: M a r c op 11-11-2008 17:27:51
Na de eerste drempel moet ie meteen op de juiste hoogte liggen, dan veert ie uit en gaat ie als het goed is op de juiste hoogte staan.

Dus niets aan doen behalve controleren of ze goed werken? Lijkt me dat de veren zo weinig doen als de wagen alleen met de nivomats op hoogte kan staan 365 dagen per jaar.....

innocenti

Ik heb ook een V70R met LPI tank en nivomats. Ik vond de standaard nivomat veren ook te slap. Ik heb er nu 40mm verlagingsveren onderzitten van een 850 sedan. Auto zakt maximaal 1 cm bij stilstaan en veert veel fijner dan met de standaard nivomat veren.

Auto is aan de achterzijde wel 10mm verlaagd met bussen http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,12584.150.html en voor 30mm verlagingsveren geplaats (10mm lager dan sportonderstel Volvo)

Elsje

Jouw R staat mooi recht

Ik wil eigenlijk niet lager dan standaard bij een R ivm de vele hoge drempels hier in de buurt en het af en toe sleuren van een hut.

elianmars

Ik dacht dat je bij nivomats alleen de nivomat veren mocht gebruiken  :eusa_think:

Elsje

Dat dacht ik ook daarom wilde ik een setje nivomat veren plaatsen van de standaard niet verlaagde versie

Ludo

Citaat van: Elsje op 11-11-2008 22:34:11
Dat dacht ik ook daarom wilde ik een setje nivomat veren plaatsen van de standaard niet verlaagde versie

dat maakt niks uit voor de hoogte.
bij nivomat word de hoogte bepaald door de demper.
met 'gewone' schokdempers, is het de veer die de hoogte bepaald.

daytonawim

Ik heb ook de normale veren laten zitten en nivomaten gemonteerd, helemaal super :-)